Inainte, aprilie 1986 (Anul 43, nr. 12752-12777)

1986-04-01 / nr. 12752

Proletari din toate țările anul vSI ANUL XLII NB 12 752 MARȚI 1 APRILIE 1986 4 PAGINI 50 BANII Imperativul zilei pe ogoarele județului Insama în țar lie—cu toate forțele, cu maxima grijă pentru calitate "T B Sfecla de zahăr — cît mai grabnic în brazdă pe ultimele suprafețe! ■ Floarea-soarelui — însămînțată, în următoarele zile, la timp și la un înalt nivel calitativ! ■ Porumbul — să fie pretutindeni semănat, în cadrul epocii optime, cu respectarea riguroasă, fără excepție, a normelor tehnice de calitate! ■ Condițiile termice și hidrice permit să se acționeze pe un front cît mai larg la însămînțatul soiei! B în legumicultura, în ritm mult mai susținut la lucrările de însămînțare și plantare atît în cîmp cît și în spațiile protejate „Săptămîna pomicultura“ — care în acest an se desfășoară între 31 martie și 5 aprilie — să marcheze pretutindeni o largă i mobilizare a lucrătorilor din unitățile agricole socialiste, a uteciștilor și elevilor, a întregii populații active a satelor la lucrările de sezon în livezi și la realizarea noilor plantații . Culturile furajere să fie însămînțate pe ultimele suprafețe programate, inclusiv în incinta sectoarelor zootehnice ale unităților agricole; îmbunătățirea pajiștilor naturale prin însămînțări și supraînsămînțări, prin celelalte lucrări prevăzute, să fie realizate grabnic și în cele mai bune condiții! în întreprinderile agricole de stat Pe primele 1000 ha, sămînța de porumb a fost pusă în brazdă Ultimele trei zile au marcat în toate întreprinderile agricole de stat din județul nostru ritmuri susținute la pregătirea terenului și la semănat S-a reușit, astfel, ca sfecla furajeră să fie pusă. In brazdă pe toată suprafața prevăzută, iar floarea-soarelui, pe mai mult de 1 000 din cele 5 150 ha planificate. Cea mai mare atenție se dă în aceste zile însămînțării la timp și la un înalt nivel calitativ a celor 16 800 ha cu porumb pentru boabe. Pînă aseară în întreprinderile agricole de stat Segarcea, Leu, Breasta, Brabova și Giubega se însămînțaseră primele 1000 ha cu porumb Pretutindeni, se urmărește CONSTANTIN DASCALU. Trustul I.A.S. Dolj (Continuare In pag. a II-a) Demarat pe un front larg la semănatul porumbului C.U.A.S.C. Becilet. Sîmbătă, duminică și luni. In Consiliul unic agroindustrial Bechet au crescut simțitor vitezele de lucru la pregătirea terenului și la semănat. Deoarece s-a constatat că în sol se menține constant temperatura de 8—10 grade C, la 10 cm adîncime, specialiștii din permanența consiliului unic agroindustrial și din unitățile agricole au decis să se treacă la semănatul porumbului. Duminică, primele 30 ha cu porumb au fost însămînțate (Continuare in pag. a II-a) Foto : S. Dan în La C.A.P. Castranova, tarlaua „Boțogan“, mecanizatorii Eugen Staicu, Dumitru Grigoriță (la volanul tractoarelor din planul depărtat) Ilie Fieraru, ajutați de și cooperatoarea Ioana Voicu, finalizează semănatul florii-soarelui. V Adeziune deplină a oamenilor muncii devjeni la noua inițiativă românească de pace „Vrem să trăim și să muncim sub soarele păcii...“ Pătruns de adevărurile cuprinse în memorabila cuvintare a secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la recenta Plenară a Consiliului Național al F.D.U.S., gîndurile mele s-au îndreptat cu vie recunoștință, din nou, în momentul desfășurării lucrărilor înaltului forum al democrației noastre socialiste, către cel dinții om politic al țării noastre, preocupat de viitorul poporului său și al întregii lumi. Strălucită expresie a voinței de pace a noastră, a tuturor celor care trăim muncim pe străvechile meșileaguri românești, noua inițiativă a președintelui Nicolae Ceaușescu, destinată înlăturării primejdiei nucleare și afirmării unui destin pașnic pentru omenire, se înscrie în tradițiile poporului nostru care și-a dorit întotdeauna o dezvoltare liberă, independentă, în liniște, departe de spectrul ucigător al războiului. Un nou și înflăcărat apel a fost adresat, prin glasul cel mai autorizat al României socialiste, către toate țările, toate guvernele, toți șefii de stat — de a-și amplifica eforturile, acumm, pînă nu este prea tîrziu, pentru triumful rațiunii. Sintem în Anul Internațional al Păcii, an în care fiecare locuitor al planetei trebuie sa nutrească sentimentele cele mai curate față de viitor. Iată de ce îmi exprim adeziunea deplină la noua inițiativă conducătorului iubit al ptriei, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la Declarația Apel a Frontului Democrației și Unității Socialiste, care se adaugă numeroaselor demersuri anterioare pentru dezarmare și pace, îmi desfășor activitatea, împreună cu colegii mei, la întreprinderea de tractoare și mașini agricole Craiova, unitate care a cunoscut o dezvoltare și modernizare fără precedent în anii glorioși ai socialismului, mai ales după Congresul al IX- lea al partidului. A fost o perioadă de pace în care poporul întreg a muncit cu însuflețire pentru progres, pentru creșterea prestigiului său în lume. Acum este o mare încordare în viața internațională și nu putem fi nepăsători cînd însuși viitorul lumii este în pericol. Cerem oamenilor politici de pretutindeni să demonstreze prin fapte că au înțeles răspunderea pe care o poartă în fața istoriei. Vrem să trăim și să muncim sub soarele păcii. Este un drept de care nu are voie nimeni să ne lipsească. ANATOLIE EANTAZIE, maistru principal, I.T.M.A. Craiova „Alături de toți fiii patriei" Membrii cooperativei noastre agricole de producție, toți cei ce muncesc și trăiesc în satul Salcia, din comuna Argetoaia, asemenea tuturor fiilor țării, au luat cunoștință cu deosebit interes de lucrările Plenarei Consiliului Național al Frontului Democrației și Unității Socialiste. Cum era și firesc, ne-a reținut în mod deosebit atenția magistrala cuvîntare rostită la forumul amintit de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, cel mai iubit și stimat fiu al poporului nostru. Cu statornica-i preocupare pentru destinele poporului român și ale întregii omeniri, tovarășul Nicolae Ceaușescu a cerut tuturor țărilor, tuturor guvernelor și șefilor de state, tuturor națiunilor lumii să-și amplifice eforturile consacrate înfăptuirii dezarmării, în primul rînd, a dezarmării nucleare, pentru triumful rațiunii și al Ing. D. CONSTANTINESCU președintele C.A.P. Salcia (Continuare in pag. a II-a) Ordinea și curățenia—cartea noastră de vizită Duminică, în județul nostru, ample acțiuni de gospodărire și înfrumusețare Răspunzînd concret măsurilor luate recent de organele locale de partid și de stat, pentru mai buna gospodărire și înfrumusețare a localităților doljene, duminică dimineața, peste 200 000 de cetățeni, tineri și vîrstnici, au participat la ample acțiuni desfășurate pentru înnoirea aspectului tuturor așezărilor. Această zi de autentică primăvară a pus vizibil în evidență valențele gospodărești ale locuitorilor celor cinci orașe și 95 comune. Astfel, numai în municipiul Craiova, între altele, s-au plantat peste 20 000 fire gard viu, 5 000 pomi fructiferi, arbori și arbuști ornamentali, au fost curățiți circa 700 000 mp străzi, precum și alei carosabile, trotuare, alei pietonale (un rol important avîndu-i la transport cele 160 autovehicule), au fost curățite rigolele străzilor pe o lungime de 100 km, s-au supat, greblat și curățit aproape 200 ha zone verzi din parcuri, scuaruri, peluze, grădini publice. De asemenea, s-au văruit zeci de mii de arbori, pe marile artere de circulație Calea Severinului, Calea București, str. Carata, Calea Dunării, pe celelalte străzi, în zonele verzi și în parcuri. Asemenea acțiuni s-au desfășurat și la Băilești, Calafat, Filiași și Segarcea, precum și în comune. Cîteva secvențe, sugerînd hărnicia și răspunderea manifestate — în reportajele noastre din pagina a II-a. Numeroși oameni ai muncii de la întreprinderea de confecții din Craiova au participat duminică la ample acțiuni de gospodărire și înfrumusețare de-a lungul bulevardului „1 Mai" din municipiu.