Inainte, septembrie 1986 (Anul 43, nr. 12883-12907)

1986-09-02 / nr. 12883

ANUL XLII NR 12 883 MARTI 2 SEPTEMBRIE 1986I 1 PAGINI 50 BANI A întreaga recoltă de toamnă — strînsă cît mai repede și depozitată fără pierderi; însămînțările—ireproșabil pregătite! ■ Forțele și mijloacele, existente în județul nostru permit ca, pînă la 15 septembrie, să încheiem recoltatul porumbului, iar strînsul florii-soarelui să fie finalizat în următoarele două-trei zile. Din cîmp, producția destinată fondului central al statului să fie operativ transportată și livrată, cunoscând că bazele de recepție primesc porumbul cu umiditate de pînă la 30 la sută. ■ Salarizarea nu este permisă în cîmp decit pentru porumbul care are peste 30 la sută umiditate , grămezile mari strînse la capătul solelor, lingă drumurile de acces să fie așezate pe pat de coceni și obligatoriu acoperite cu coceni. Pretutindeni lucrul să înceapă dimineața cît mai devreme și — cu excepția pauzei de masă — să nu fie întrerupt pînă la lăsarea întunericului . *3 Decalajul nepermis de mare între recoltatul porumbului și tăiatul cocenilor — grabnic și pretutindeni recuperat, să se acționeze cu toate forțele satelor la tăiatul cocenilor, f urmârindu-se eliberarea operativă a terenului în vederea executării arăturilor pentru însămînțările de toamnă ! M Acolo unde se folosesc mijloace mecanice — combine autopropulsate, inclusiv C.A.R.P.-uri — formațiile special constituite să treacă obligatoriu de două-trei ori pe aceeași sală pentru a recupera în întregime recolta ! ■ Peste tot recoltarea florii-soarelui, pînă la încheierea lucrării respective pe ultimele sale, să se efectueze numai cu mijloace mecanice, acordîndu-se atenția necesară recuperării tuturor captitulelor căzute în urma combinelor, îndeosebi în întreprinderile agricole de stat unde organizarea acestei acțiuni nu este corespunzătoare. ■ La recoltatul soiei — pe un front mult mai larg, acolo unde umiditatea este de ÎS la sută, avînd în vedere că produsul respectiv se recepționează cu umiditatea de 14 la sută ! ■ Prin folosirea la întreaga capacitate a tuturor mijloacelor, inclusiv a celor trimise în ajutor din alte județe, putem și trebuie să imprimăm un ritm mult mai alert transportării producției, cu deosebire a sfeclei de zahăr, care a fost recoltată și se află depozitată în cîmp ! ■ Toate legumele și fructele ajunse la maturitatea de recoltare — Strînse cu operativitate și grijă maximă pentru calitatea produselor respective și livrate beneficiarilor în cantitățile și sortimentele prevăzute in grafice ■ Cu forțe sporite, fără nici o pauză, la strîngerea și depozitarea corespunzătoare a tuturor surselor de nutrețuri, astfel încît pretutindeni să se asigure un excedent de furaje față de prevederile înscrise în balanțe ! La C.A.P. DăbuHeni Porumbul ajuns la maturitate a fost în întregime recoltat Aseară, la închiderea ediției, am primit vestea îmbucurătoare că la C.A.P. Dubuleni, din cele 710 ha cultivate, porumbul ajuns la maturitate a fost în întregime recoltat de pe 610 ha. Au mai rămas, astfel, 100 ha unde porumbul este încă v arde, ștîuleții urmînd să ajungă la maturitatea de recoltare peste câteva zile. Reține atenția faptul că recoltarea celor 610 ha s-a făcut manual, într-o perioadă de șapte zile bune de lucruz în cîmp. Efectiv au participat și participă la strînsul recoltei peste 2 000 de cooperatori și alți locuitori apți de muncă din comună. Dintre cele nouă ferme vegetale, pe primele locuri la încheierea recoltării porumbului s-au situat cele conduse de Floarea Dinu Marioara Drăgoi. Cooperași tori precum Ștefan Copcă, Petre Acreață, Gheorghița Glăvan, Ion Oance, Florea Turlacu au participat întreaga zi-lumină la Recoltatul porumbului și noaptea la tăiatul cocenilor. Producția de știuleți — ce se ridică la 12 200 kg la ha — a fost transportată cu 200 căruțe la capătul tarlalelor, lângă drumurile de acces. Din grămezi mari, porumbul este încărcat și transportat direct la baza de recepție. Pînă acum s-au livrat deja la fondul central al statului peste 770 tone porumb. Paralel cu recoltatul, cocenii au fost tăiați de pe 300 ha. Pe suprafața eliberată, o formație de tractoriști a trecut la executarea arăturilor pentru însămînțările de toamnă. Pînă aseară suprafața arată la adîncimea de peste 25 cm, în agregat cu grupa cu colți ficși, se apropia de 100 ha. Potrivit afirmațiilor tovarășilor Stan Ciuculin, președinte, Vasile Crețu, secretarul comitetului de partid al cooperativei, și Dumitru Staicu, inginerul ,șef al C.A.P. Dăbuleni, în cursul acestei săptămîni întreaga suprafață va fi eliberată, spre a se crea suficient front de lucru tractoarelor repartizate la arat. Daneții și Amărăștii de Jos . Cu toți sătenii apți de muncă la strînsul recoltei Cînd o întrebăm pe inginera Maria Antienei, șefa fermei nr. 1 a C.A.P. Daneți, cu cîți oameni acționează la recoltatul manual al porumbului pentru boabe de pe sala de 50 ha situată în punctul „Gînsacu", răspunsul vine prompt: „119 săteni, adică toată forța aptă de muncă existentă în fermă“. O mai întrebămi pe ingineră la ce oră se începe activitatea in cîmp și cînd se încheie. îie răspunde cu aceeași promptitudine : „Din revărsatul zorilor și pînă la lăsarea întunericului, iar printre cei mai harnici Cooperatori din fermă se numără Dumitru Vlăiescu, Gheorghița Cărbune, Marin Stanca, Adrian Pătru, Marin Vlăiescu, Marin Alexandru și Ilie Pătru, care se află in permanență în frunte, din primăvară și pînă în iarnă, la toate lucrările ce se efectuează pe ogoarele cooperativei agricole“. De altfel, același lucru îl confirmă și șefii de echipă Maria Alexandru și Iosif Dumitrescu, care coordonează EMIL LAZANESÍ1 (Continuare in pag. a III-a) Lăcătușii Marian lrică și Nicolae Stamate, de la „Electroputere“ lucrînd la o locomtivă din lotul de export în R.P. Chineză. Foto : Ilie A. Ilie Uniforma de brigadier devenit un simbol al participării tineretului la dezvoltarea patriei, la ridicarea ei pe culmile ambițioaselor proiecte prefigurate de partidul nostru comunist. Șantierul național sau local al tineretului, școală a educației prin muncă, a înaltului spirit revoluționare, este tot mai des întîlnit pe cuprinsul patriei, reunind vigoarea și dorința de afirmare, sub semnul noilor împliniri. Unul dintre ele este Șantierul național al tineretului pentru îmbunătățiri funciare Frunzaru, județul Olt. De aici s-a întors cu cîteva zile in urmă brigada Doljului, formată din 50 de elevi de la liceele agroindustriale de la Dăbuleni și Poiana Mare. După aproape două luni de muncă iatăl acum reveniți acasă, arși da soarele cîmpiei, cu satisfacția unei activități fructuoase. „A fost o experiență interesantă, o probă de bărbăție, care ne-a călit, pregătindu-ne pentru perioada următoare a vieții — ne spunea. elevul-comandant al brigăzii, Vasile Voicu (Toiana Mare). Acum înțelegem mai bine semnificația cuvintelor adresate tinerei generații de către secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, îndemnul de a învăța să muncim și să trăim în spirit revoluționar, de a deveni oameni noi, constructori conștienți ai socialismului și comunismului“. „Am urmărit să realizăm nu numai un volum mare de lucrări, ci în primul rînd ca ele să fie de cea mai bună calitate — remarca brigadierul Ilie Mitroi (Dăbuleni). Este un titlu de onoare și mîndrie patriotică să fii in primele rînduri ale muncii pentru țară". Florian Cîlța (Dăbulinii) povestea eu emoție : „Cînd îmbraci salopeta albastră cu ecuson de brigadier parcă te transformi. Munca te face mai puternic, te face să apreciezi altfel faptele celorlalți.. Niciodată CAMIL ÖLTEA (Continuare in pag a IV-a) în primele rînduri ale muncii pentru țara Primul ministru al Republicii Elene, Andreas Papandrea, va face o vizită de prietenie în țara noastră la invitația președintelui Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, și a primului ministru al guvernului român, Constantin Dăscălescu, primul ministru al Republicii Elene, Andreas Papandrea, va face o vizită de prietenie în Republica Socialistă România, in perioada 10—IX septembrie 1986. Consiliul oamenilor muncii de la Schela petrolieră de foraj Melinești a acționat și acționează cu înaltă responsabilitate comunistă, muncitorească, în direcția creșterii contribuției sondorilor la sporirea rezervelor și a producției de hidrocarburi, pentru îndeplinirea la cele mai ridicate cote de eficiență a sarcinilor ce le revin din documentele Congresului al XIH-lea al parii in întimpinarea celui de-al XI-lea Forum național al oamenilor muncii RAPORT MUNCITORESC PRIN DELEGAȚII LA CONGRES Ampla activizare a tuturor resurselor și energiilor generată de pregătirea și întimpinarea celui de al III-lea Congres al oamenilor muncii se concretizează prin remarcabile realizări în activitatea de producte, în toate întreprinderile, o expresie a angajării conștiente, profund responsabile a colectivelor de oameni ai muncii la înfăptuirea sarcinilor trasate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, a programelor proprii din unități, pentru a asigura, prin rezultate economice cit mai înalte, la toți indicatorii, un bilanț prestigios în acest an hotărîtor pentru fundamentarea temeinică a întregului cincinal, creșterea contribuției județului la ridicarea patriei pe o treaptă superioară de dezvoltare. Ancheta economică a ziarului nostru surprinde, în aceste zile de vibrantă exprimare faptică a onoarei muncitorești, răspunsul unor delegați doljeni la Congres la întrebarea: Care sunt cele mai semnificative înfăptuiri ale colectivului dumneavoastră în activitatea de producție, cu care vă prezentați la înaltul forum al democrației muncitorești, revoluționare ? ■ Constantin Udrea, prim ■vicepreședinte al Consiliului oamenilor muncii, întreprinderea „Electroputere" . După cum se cunoaște, întreprinderea noastră are Sarcini de mare răspundere în înfăptuirea unor programe naționale prioritare și contracte externe de importanță deosebită. Ca urmare, prin efortul propriu de cercetare și producție, ponderea produselor noi și reproiectate s-a ridicat 74 la sută din totalul proloducției. Produsele noi asimilate în cincinalul trecut au condus la eliminarea importurilor cu o valoare de peste 150 milioane dolari, importul specific pentru producția proprie a scăzut de la 1626 dolari, in 1080, la 10—15 dolari în 1985, — la un milion lei producție, respectiv, de 16 ori. In aceeași perioadă, prin asimilarea de produse noi, realizate cu tehnologii noi și modernizate, pe baza cercetării proprii, am contribuit la reducerea importurilor la beneficiarii din economia națională cu 105 milioane dolari., în domeniile chimiei, metalurgie, siderurgiei și sistemelor de irigații. Acționînd sub semnul înaltei răspunderi muncitorești și situînd în centrul preocupărilor producția de export, așa cum ne-a cerut-o secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, in ultimile săptămini colectivul nostru s-a ADRIAN FULGA (Continuare In pag. a II-a) Preocupare majoră a sondorilor din Melinești Sporirea rezervelor și a producției de hidrocarburi duluii vizind înfăptuirea programului energetic al patriei. Obiectivele activității acestui organism al democrației noastre muncitorești au fost direcționate spre crearea celor mai bune condiții în vederea desfășurării ritmice a activității de foraj, respectării programelor de începere și finalizare a sondelor in raport de cerințele beneficiarilor, introducerii, extinderii și generalizării unor procedee avansate de lucru, reducerii cheltuielilor, creșterii eficienței generale a unității. In acest scop, au fost analizate periodic laturile complexe ale activității unității, brigăzilor, altor formații de lucru, iar zilnic s-a urmărit și se urmărește stadiul forajului, al acțiunilor de demontare-transport-montaj a instalațiilor la noile locuri de funcționare, adoptîndu-se, operativ, măsurile considerate optime în momentul respectiv. Cadre cu munci de răspundere în consiliul oamenilor muncii, specialiști au venit și vin permanent în sprijinul formațiilor de sondori, astfel nicit neajunsurile, greutățile de orice fel să fie prompt înlăturate. Așa se explică faptul că, in perioada ce a i trecut din acest prim an al noului cincinal, sondorii Schelei de foraj Melinești au reușit sa sape aproape 70 000 metri, finalizînd lucrările la 24 de sonde, în majoritate de exploatare, cu urmări directe asupra creșterii producțiilor de țiței și gaze naturale in unitățile de extracție, trei dintre ele fiind realizate peste prevederile Volumul respectiv de plan de lucrări plasează colectivul Schelei de foraj Melinești pe primul loc în întrecerea socialistă ce se desfășoară in MARIN COANDA (Continuare in pag. a III-a) *