Inainte, ianuarie 1987 (Anul 44, nr. 12987-13011)

1987-01-03 / nr. 12987

ANUL XLIII NB 12 987 SAMBATA 3 iXmarie 1987 4 PAGINI 50 BANI ■MB»r ~~~-----------Mesajul de Anul Nou adresat Radio și Televiziune, Dragi tovarăși și prieteni, Cetățeni ai Republicii Socialiste România. Am deosebita plăcere ca, in numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și Guvernului, precum și al meu personal, să adresez tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, cele mai calde felicitări și Cele mai bune încheier anul 1966 cu satisfacția unor noi realizări pe calea dezvoltării economico-sociale a patriei, a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate și a comunismului pe pămintul românesc:a. condițiile economice internaționale grele, am reușit, prin munca unită a întregului popor, să realizăm o creștere a producției industriale de peste 7 la sută față de anul trecut, să obținem progrese însemnate in sporirea productivității muncii și ridicarea nivelului tehnic și calitativ al produselor, în creșterea eficienței economice și a venitului național. In agricultură, am obținut cea mai mare recoltă de cereale din istoria țării - de peste 28 milioane tone. Au continuat să se dezvolte invățămîntul, știința, cultura, întreaga viață economică și socială a țării. Toate aceste realizări evidențiază cu putere justețea politicii generale a partidului nostru, care, aplicînd în mod creator adevărurile și legitățile obiective la realitățile și condițiile concrete din România, își îndeplinește cu cinste misiunea istorică de a conduce națiunea română pe calea socialismului, și comunismului, independenței, bunăstării și a fericirii. Privind retrospectiv activitatea desfășurată în acest an, putem aprecia ,că 1986 — primul an al celui de-al 8-lea cincinal — a fost un an în care poporul nostru, constructor conștient al socialismului, și-a demonstrat încă odată, prin fapte, voința și capacitatea sa de a învinge orice greutăți și de a asigura mersul neabătut înainte al societății noastre pe calea dezvoltării sale materiale și spirituale, a civilizației socialiste. Pentru toate aceste mari realizări, adresez, din toată inima, eroicei noastre clase muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor, cele mai calde felicitări și urări de noi și tot mai mari succese in activitatea viitoare consacrată progresului și înfloririi patriei socialiste. Dragi tovarăși și prieteni, începem cel de-al doilea an al actualului cincinal cu un program de largă perspectivă, temeinic fundamental, de muncă și acțiune revoluționară. In vederea realizării in cele mai bune conditiuni a importantelor obiective cuprinse în planul și programele pe 1987 se impun ferme măsuri organizatorice pentru dezvoltarea intensivă a întregii economii, accentuarea puternică a laturilor calitative ale activității economice, promovarea în producție a celor mai noi cuceriri ale revoluției tehnico-științifice, creșterea productivității muncii și sporirea eficienței în toate sectoarele. Sunt necesare măsuri notărite pentru întărirea ordinei și disciplinei, creșterea răspunderii și spiritului revoluționar în vederea înfăptuirii programelor de perfecționare a organizării muncii și de modernizare a producției, de ridicare a nivelului tehnic și calitativ al produselor, de aplicare a noului mecanism economic, a normativelor economico-financiare, a autoconducerii muncitorești, și autogestiunii Trebuie să perfecționăm în continuare și să folosim și mai larg cadrul democratic care asigură participarea nemijlocită la organizarea și conducerea producției, a întregii vieți economico-soivite, a tuturor oamenilor muncii in calitatea lor de proprietari, producători și beneficiari direcți a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. O preocupare de prim ordin trebuie să o constituie realizarea în cele mai bune conditiuni a producției de export, dezvoltarea activității de comerț exterior și cooperare economică internațională, a colaborării la C.A.E.R. pe baza Programului complex al progresului tehnico-științific, pînă în anul 2000, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea in bune condițiuni a tuturor obiectivelor și prevederilor înscrise în planul de dezvoltare economică și socială a țării pe 1987. Să luăm toate măsurile pentru a se asigura, chiar din primele zile, îndeplinirea exemplară (Continuare in pag. a IV-a) a întregului nostru popor, la posturile de de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU 93RBWBLfHBR B7 ■ r?ei/cii0n« Uucuna trecerii intr-un nou an, a înlocuirii unei luminoase file ele calendar cu o alta si mai strălucitoare, pe care se află înscris 1987, am trăit-o cu toții, plenar. Seara și noaptea de la confluența anilor au înscris, intr-un chenar inconfundabil, lumini policrome, brăduți coboriți din orizontul de cetină și veșnicie al Carpaților, pomi de iarnă răsăriți, după tradiție, în saloane somptuoase, ca și in fiecare casă, in fiecare apartament. Totul era desprins ca dintr-o lume de basm, colindătorii și purtătorii plugușoarelor adăugind accente fermecătoare acestui cadru sărbătoresc. Intr-o ambiantă sărbătorească, caracteristică unor evenimente cum este revelionul, la cantina întreprinderii „Electroputere“ Craiova s-au reunit peste 400 de oameni ai muncii. Totul a fost bine organizat, ca la o casă de adevărați gospodari. La cumpăna anilor, s-au ridicat paharele și s-au pornit urările de fericire și noi succese. N-am mai așteptat pauza orchestrei și ne-am apropiat de un grup. Un prim interlocutor : ing. Constantin Udrea, directorul întreprinderii. „În 1986, producția industrială a unității noastre a crescut de 8,5 ori față de 1905, de 1,6 ori față de 1070, de 1,1 ori față de 1075 și de 0,9 ori față de 1980. In 1987, sarcinile de plan vor fi mai mari cu circa 17 la sută si credem că, luând in considerație tradiția și „cartea de vizită“ a acestui harnic ,și competent colectiv, sînt certe posibilități de realizare a lor“. Cifre concludente și realizări de prestigiu, unele dintre ele situîndu-se la nivel mondial ridicat. La o masă vecină se aud rîsete și se spun glume. Cei de aici fac parte dintr-un grup de 16 familii de la fabrica de mașini electrice rotative, la care a înregistrat o depășire a planului pe 1986 de milioane lei la producția marfă. Ne-am notat și cîteva nimic : Elena bobinatoare, Ștefan Popescu, Tudorașcu, tehnician, Camelia și Constantin Vilșan, bobinatoare, și, respectiv, frezor. Camelia Wilson a ținut să ne spună cîeva dintre ghidările ei : „Am ținut foarte mult, atît eu, cît și soțul meu, să facem revelionul cu colegii de muncă, deoarece așa am simțit noi și am crezut că este bine — să fim împreună și la muncă, dar și la bucurii. Am convingerea că tot ceea ce înălțăm azi pentru prezentul și viitorul luminos al patriei, va constitui un «exemplu pentru copiii noștri, cărora vrem să le predăm „ștafeta tehnică" așa cum am primit-o și noi de la cei de dinaintea noastră , bogată in realizări. Am avut mari satisfacții profesionale așa cum se sublinia in Meși satul adresat poporului de cel mai iubit fiu al națiunii noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ne vom amplifica eforturile în vederea îndeplinirii și depășirii planului, păstrînd astfel prestigiul și amplificînd succesele întreprinderii“. La cantina Liceului industrial nr. 7 din municipiul nostru și-au dat întîlnire aproape 110 persoane, muncitori, maiștri, ingineri, alți oameni ai muncii de la Truș(Continuarea pag. a II-a) . Temeiul ridicării la pătrat al puterii colectivului de la „Electroputere“ îl constituie unirea, unitatea — inclusiv în noaptea de la cumpăna anilor. ‡ Debut rodnic în noul an Vetrele Jocului continuu“ spațiul nestinsei flăcări a muncii avîntate Trecerea de la un an la altul este, de fiecare dată, prilej de bilanț și de făurire a noi gînduri, in viața fiecăruia ca și în activitatea unor colectivități. O clipă de sărbătoare în care evaluăm și cinstim ce am realizat, așezind faptele și împlinirile noastre ca temelie pentru alte obiective propuse. Pentru majoritatea dintre noi, zilele Anului Nou au însemnat petrecerea Revelionului, odihnă și destindere, dar pentru mulți aceste zile au fost marcate prin prezența la locurile lor de muncă, in acele vetre pe care ne-am obișnuit să le numim ale „focului continuu“. Au fost la datorie energeticienii — pentru ca in casele noastre să fie lumină, au vegheat mereu la marile pupitre chimiștii — acolo unde procesele tehnologice nu permit întreruperi, au petrecut noaptea dintre ani la locurile lor de muncă petroliștii și ceferiștii — pentru că nici aceste domenii n-au niciodată clipe de odihnă totală, au stat de gardă medicii — pentru ca oricînd să poată veni în ajutorul celor ce ar fi avut nevoie. Oamenii acestor domenii sunt cei despre care ne-am propus să scriem citeva rânduri la început de an. Energeticienii — la datorie ! Este ziua de 1 ianuarie 1987, ora 8 dimineața. Orașul este mai liniștit decit în oricare altă zi a anului, oamenii odihnindu-se după noaptea de Revelion. La Termocentrala Ișalnița, insă, abia s-a schimbat tura și inginerul Aron Bădescu, dispecerul șef de tură, abia a avut timp să-și preia atributiunile. „Am pornit bine' în noul an — ne spune — funcționînd la nivelurile solicitate de dispecerul național. Sperăm ca in acest an să continuăm bunele rezultate din anul trecut și să dăm, peste plan, unei cantități de energie electrica“. Notăm că se află la datorie, în această dimineață, formațiile conduse de Mircea Encea, la grupul nr. 8, Ion Dumitriu, pentru intervenții pe partea electrică, Crețan Constantin — La descărcare cărbune. Se află în unitate și tovarășul Ion Bărbulescu. MIRCEA POSPAI (Continuare în pag a IV-a)