Inainte, februarie 1987 (Anul 44, nr. 13012-13035)

1987-02-01 / nr. 13012

r Proletari din Coate (Urile, uniți-vi l arnte ORGAN M. COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. $1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ■ fannul de onoare al faptelor muncitorești Bilanț fructuos al primei luni Mobilizați de organizația de partid, oamenii muncii de la Antrepriza de construcțiimontaj Craiova au a Regionalei C.F. răspuns prin semnificative fapte de muncă îndemnurilor și orientărilor secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Astfel, planul de construcții-montaj din luna ianuarie a fost depășit cu 5 la sută, prin darea in folosință a noilor lucrări de montaj de linii (în special dublarea căii ferate Gura Motrului — Turceni) și la linia de tramvai din municipiul nostru. Cu cele mai bune rezultate s-au remarcat oamenii muncii din brigăzile de construcții-montaj nr. 21 și 24, conduse de inginerii Octavian Căpățînă și, respectiv, Viorel Demetrescu. O depășire substanțială (de 12 procente) s-a realizat și la activitatea industrială de confecții metalice, produse de balastieră și reparații de utilaje. Aici, cu cele mai bune rezultate se înscriu cei ce acționează în balastiera de la Slătioara. Peste prevederi Oamenii muncii de la :,Tăbăcăria“ Bucovăț înscriu în bilanțul primei luni a anului o depășire de 2 000 mănuși de protecție, 500 articole marochinărie și 3 000 de palmare. Cu cele mai bune rezultate s-au înscris muncitorii Ioana Dumitru, Elena Pârgariu și Dumitru Stan, din cadrul atelierului de confecții condus de Ilinca Păsărică. M. DUMITRU ANUL XLIII NR 13 012 DUMINICA 1 FEBRUARIE 1987 4 PAGINI 50 BANI Cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la ședința Comitetului Politic Executiv al CC. al P.C.R. Exigentă analiză, mobilizator program revoluționar pentru realizarea planului de dezvoltare economico-socială pe acest an hotărîtor, sub semnul perfecționării radicale a organizării și conducerii întregii munci, ordinei și disciplinei în toate sectoarele de activitate Analizînd cu profunzimea științifică, limpezimea și exigența revoluționară, ce-i sînt caracteristice, bilanțul îndeplinirii planului pe 1986 și sarcinile ce ne stau in față in cel de al doilea an, hotărîtor, al cincinalului, tovarășul Nicolae Ceaușescu trasează, in importanta cuvintare rostită in ședința de vineri a Comitetului Politic Executiv, un mobilizator program de muncă și acțiune al întregului popor în întâmpinarea Conferinței Naționale a partidului, pentru înfăptuirea exemplară sarcinilor de plan pe 1987, a a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al P.C.R Apreciind că in primul an al cincinalului, pe ansamblu, am obținut o dezvoltare importantă, în toate sectoarele, în condițiile grele viața internațională, ci din și ale manifestării în continuare a unor contradicții și lipsuri în propria noastră activitate, tovarășul Nicolae Ceaușescu subliniază semnificația ritmurilor bine înregistrate în dezvoltarea generală a economiei naționale , industriei, agriculturii, în sporirea productivității muncii și altor indicatori, apreciind că acestea, cu excepția exportului, au pus o bază trainică îndeplinirii întregului cincinal. Avem, de asemenea, realizări importante în știință, invățămînt, la o serie de indicatori de ordin social, inclusiv creșterea veniturilor, a consumului — expresie a justeței politicii partidului, forței creatoare a clasei muncitoare, țărănimii, intelectualității, a tuturor oamenilor muncii, întregului nostru popor. Cu toate aceste realizări importante pe ansamblu, se apreciază că nu ne putem considera mulțumiți cu felul în care s-a acționat în anul trecut pentru realizarea planului și a programelor de dezvoltare economicosocială, de modernizare organizare mai bună a actiivității, a normării cheltuielilor economico-financiare. In mod deosebit,în cuvintare, sunt analizate lipsurile mari din sectoarele minier, petrolier și energetic, în care s-a investit mult, dar se mențin rămîneri în urmă ce creează greutăți serioase în dezvoltarea generală țării. Lipsuri serioase per,asistă, de asemenea, in metalurgie, în sectorul chimic și petrochimic, relevîndu-se o carență mai generală legată de neasigurarea bunei întrețineri, funcționării corespunzătoare a utilajelor și mașinilor, a reparațiilor la timp și în cele mai bune condițiuni. Se mențin consumuri mari energetice și de materiale, cheltuieli exagerate, tendința de a risipi, se desfășoară încă o slabă activitate de recuperare și refolosire a materialelor, a subansamblelor în diferite sectoare de activitate. O atenție cu totul specială acordă secretarul general al partidului problemelor exportului, efectuind o analiză critică severă, la obiect evoluțiilor cu totul nesatisfăcătoare din comerțul exterior — evoluții apreciate ca rezultînd și din tendința creșterii exagerate a consumurilor interne, insuficientei acțiuni pentru realizarea unei producții de înaltă calitate, care să răspundă exigențelor actuale, să asigure obținerea de prețuri mai bune la export. Nesatisfâcător s-a acționat, de asemenea, în investiții, domeniu în care nu creșterea volumelor valorice trebuie să ne preocupe, ci asigurarea punerii la termen în producție a obiectivelor, atingerea parametrilor stabiliți, costurile, eficiența. Pornind de la nivelurile și ADRIAN FULGA (Continuare In pag a ill-a)^ Cu larga participare a cetățenilor Activitatea edilitar-pospodărească a Craiovei, intr-o nouă etapă de dezvoltare Desfășurată intr-un cadru profund democratic, recenta adunare „cetățenească organizată la nivelul municipiului a evidențiat înaltul spirit civic față de cele mai importante probleme ce vizează mai buna gospodărire și înfrumusețare a Craiovei, creșterea gradului edilitarurbanistic la nivelul exigențelor și cerințelor impuse de noua calitate a muncii și vieții, obiectiv stabilit de conducerea partidului și statului nostru pentru toate sferele de activitate economico-socială. Relevînd experiența dobîndită în anul 1986, precum și sarcinile prioritare ce vor trebui înfăptuite în acest an cu participarea nemijlocită a maselor de cetățeni, tovarășul Ion Voiculescu, prim-vicepreședinte al Consiliului popular municipal, a scos cu acest prilej în evidență necesitatea de a se acționa în primul rînd pentru păstrarea în cît mai bune condiții a tot ceea ce s-a realizat pînă acum in urbea noastră. De altfel, și alți participanți la dezbateri, precum Vasile Toma, C. Calangiu, Marin Gheorghe, Gheorghe Stanciu, au arătat că deși marea majoritate a cetățenilor și-au adus și își aduc o substanțială contra- AUREL POPESCU (Continuare, in pag a lil-a) In procesul de Azi, începe recensământul animalelor domestice, acțiune de larg interes national întreprinderea de Utilaj greu Craiova. Lăcătușii Florin Stăncioiu. Ștefan Iordache Nicolae Păușina asamblează un utilaj de mare complexitate C.C.N. pentru piatra Neamț. Foto : S. Dan CETĂȚENI! Este o înaltă îndatorire cetățenească, patriotică a tuturor deținătorilor de animale de a contribui la buna desfășurare a recensămîntului, declarînd cu exactitate animalele deținute in gospodării. Numai pe această cale se vor putea întreprinde măsurile tehnice organizatorice necesare înmulțirii animalelor, îmbunătățirii raselor și obținerii, în acest fel, a unor producții și venituri cit mai mari. Un deziderat major cu implicații deosebite asupra nivelului producțiilor agricole Recuperarea grabnică a rămînerilor in urmă și realizarea în termen a noilor obiective ale amenajărilor de îmbunătățiri funciare In acest an, cînd va avea loc Conferința Națională a partidului și cînd, așa cum a cerut tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, va trebui să se obțină cea mai mare producție agricolă din istoria României, județul nostru urmează să producă 2 777 410 tone cereale și plante tehnice, 640 590 tone legume, 260 230 tone fructe și struguri, 112 745 tone carne, 1 832 890 hl lapte. Evident, atingerea acestor niveluri mobilizatoare, dar pe deplin realizabile, a generat o puternică emulație în rîndul cooperatorilor, mecanizatorilor și specialiștilor, hotărîți să muncească în așa fel incit, cel puțin la o cultură, fiecare unitate, să întrunească condițiile ce stau la baza criteriilor de acordare a înaltului titlu de Erou al Noii Revoluții Agrare. Realizarea de producții medii și totale fără precedent pe ogoarele județului nostru reclamă un complex de măsuri organizatorice și tehnice din rîndul cărora pe un loc prioritar se situează cele vizînd folosirea cu eficiență maximă a fiecărui metru patrat de pămînt, cu atit mai mult a suprafețelor din perimetrele irigate. Deși anul trecut suprafața amenajată pentru irigații a ajuns la nivelul județului la 257 251 ha, totuși în unele consilii unice agroindustriale, ca, de exemplu Zănoaga, programate să ude suprafețe de ordinul a mii de hectare, apa nu a ajuns la rădăcinile plantelor pe nici un hectar. Paradoxul este cu atît mai mare cu cît în vreme ce la noile amenajări pentru irigații au fost puse în funcțiune doar 910 din 61198 ha, la desecări 10 776 din 18 014, la combaterea eroziunii solului 2 018 ha față de 9 296 ha. I.E.E.S.I.F. Dolj raportează realizări în anul precedent de 101,74 la sută la producția globală din compartimentul construcții-montaj, 100,01 la sută la total venituri și 99,97 la sută la cheltuielile la 1000 lei venit în compartimentul exploatare a lucrărilor de îmbunătățiri funciare și de 100,24 la sută la producția globală și productivitatea muncii în compartimentul de proiectare. O asemenea răminere în urmă cu totul nepermisă e A. FRIGIOIU (Continuare în paga II-a) In zona de est a Craiovei, la intersecția a două cartiere : Lăpușului și Rovine — formele zvelte ale noilor blocuri dau o notă caracteristică ansamblurilor de locuințe construite aici in ultimii ani. Foto : D. Stănescu Deschiderea noului an de instrucție și educație a gărzilor patriotice are loc la puțin timp după momentele de aleasă sărbătoare pentru întregul nostru popor, pentru toți luptătorii gărzilor patriotice, prilejuite de aniversarea zilei de naștere și a îndelungatei activități revoluționare a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, președintele Republicii, comandantul nostru suprem, Erou între eroii neamului, ctitorul mărețelor prefaceri revoluționare din perioada istorică inaugurată de Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, intrată definitiv in conștiința națiunii și în istoria patriei sub numele de „EPOCA NICOLAE CEAUȘESCU". Anul de instrucție 1987 reprezintă o etapă hotărîtoare în înfăptuirea obiectivelor și sarcinilor comandantului din Directiva suprem, verigă de bază în realizarea asaltului calitativ în întreaga activitate a gărzilor patriotice. Ridicarea la un nivel calitativ superior a pregătirii de luptă a subunităților de gărzi patriotice și a formațiunilor de tineret, întărirea ordinii și disciplinei în cadrul acestora reprezintă un obiectiv de maximă însemnătate și răspundere pentru statele majore, comandanții de subunități formațiuni. In acest an, înșitregul proces de instruire a subunităților de gărzi patriotice se va desfășura sub imperativul pregătirii exemplare pentru ca aceasta să fie în măsură să îndeplinească, în cooperare cu alte forțe teritoriale sau independent, misiuni privind participarea, în timp de pace, la asigurarea legalității socialiste, apol. IOAN MIHALCEA, șef de Stat major al gărzilor patriotice din județul Dolj (Continuare in pag. 1 III-a) pregătire a gărzilor patriotice Din prima zi a noului an de instrucție, pași fermi spre rezultate superioare *