Inainte, mai 1987 (Anul 44, nr. 13088-13113)

1987-05-01 / nr. 13088

TRĂIASCĂ 1 MAI —ZIUA SOLIDARITĂȚII INTERNAȚIONALE A CELOR CE MUNCESC! Adunare festivă organizată cu prilejul sărbătoririi Zilei de 1 Mai ,tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au participat, joi după-amiază, la adunarea festivă organizată de Comitetul municipal București al P.C.R. cu prilejul sărbătoririi zilei de 1 Mai, Ziua solidarității internaționale a celor ce muncesc. Adunarea oamenilor muncii din Capitală s-a constituit intr-un fierbinte și înălțător omagiu adus de întreaga națiune, cu prilejul măreței sărbători de la 1 Mai, eroicului nostru partid comunist, continuatorul glorioaselor tradiții patriotice și revoluționare ale clasei muncitoare, ale maselor largi populare, care, încă de la făurirea sa, slujit cu devotament idealurile supreme ale poporului, idealurile libertății și dreptății sociale, independenței și unității naționale, cauza socialismului și comunismu În același timp, au fost reafirmate vibrant sentimentele de nețărmurită dragoste și recunoștință, de aleasă prețuire pe care toți cetățenii țării le poartă tovarășului Nicolae Ceaușescu pentru istoricele realizări obținute în toate domeniile de activitate în anii luminoși de cînd se află în fruntea partidului și statului, pentru strălucita sa activitate revoluționară pusă, cu abnegație și dăruire, în slujba dezvoltării multilaterale a patriei, ridicării nivelului de trai material și spiritual al poporului, mării tot mai puternice afira României socialiste pe arena mondială, ca o țară liberă, demnă și înfloritoare. Aceste profunde simțăminte au fost exprimate, direct și cald, de miile de bucureșteni aflați în Parcul Tineretului, de-a lungul principalei alei ce duce spre Palatul sporturilor și culturii, unde a avut loc adunarea festivă. Cei prezenți au aclamat cu înflăcărare pentru partid și secretarul său general, pentru patria socialistă, pentru harnicul și talentatul nostru popor, constructor victorios al socialismului și comunismului. Grupuri de pionieri, de tinere și tineri au oferit cu afecțiune tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu buchete de flori. La sosirea în sală, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului au fost întîmpinați cu multă căldură și însuflețire, cu puternice aplauze, ovații și urale, de participanții la adunarea festivă. S-a scandat îndelung „Ceaușescu — P.C.R. !“, „Ceaușescu și poporul!“, „Ceaușescu — România, stima noastră și mîndria !“, „Ceaușescu — Pace !“ In această atmosferă entuziastă, de sărbătoare, în prezidiul adunării, alături de tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, au luat loc membri și membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., secretari ai Comitetului Central al partidului, membri de partid cu stagiu din ilegalitate, conducători ai organizațiilor de masă și (Continuare in pag a IV-a) iu: Ra 1 >ort muncitoresc Noi capacități de producție la întreprinderea metallemn din Craiova, a fost dată în folosință o nouă capacitate de producție pentru fabricarea mobilei pliante destinată exportului. La acest obiectiv s-a pus, de asemenea, în funcțiune o instalație de vopsit în cîmp electrostatic, precum și o linie de ambalare a mobilei. Ambele instalații au fost executate în cadrul atelierului de autodotare și reparații. O contribuție deosebită au avut-o ing. Ion Stîngu și formațiile conduse de Dumitru Mengheș și Ion Stoica. Pentru asigurarea aburului necesar la fabricarea mobilei, s-a instalat un cazan cu o capacitate de 2,5 tone/oră. La această unitate a mai intrat în funcțiune, de asemenea, o hală in care se execută tîmplărie din aluminiu, solicitată de diferiți beneficiari din țară. în stadiu final In cinstea zilei de 1 Mai, muncitorii, inginerii și tehnicienii secției de utilaj tehnologic din cadrul întreprinderii de utilaj greu Craiova au finalizat lucrările la trei prese hidraulice monoetajate de 400 tone forță, care urmează să fie livrate în China. Cu puțin timp în urmă au fost livrate, conform graficelor, trei platane (cu lungimea de 10—12 metri și lățimea de 2 metri) pentru presele de vulcanizat benzi transportoare destinate mineritului. In prezent, se lucrează cu toate forțele la linia de turnare continuă, destinată Combinatului siderurgic Călărași, care necesită un volum mare de muncă și însumează, totodată, (Continuare în pag. a III-a) .i!!!illi!j!l!!!!!llij|lij!!!ll!!ljij!!!!j.i!li!ili!i!ill!!!iî!j!i:l!!!!ii. ■ 2 Mai — Ziua tineretului din Republica Socialistă România ■ Programul manifestărilor cultural-artistice și sportive în zilele de 1 și 2 mai ■ In primăvară, despre Muncă și Pace... ■ Pașii vredniciei, ambiției și cutezanței ■ Florilegiu liric ■ Reper cetățenesc "!>!!!lll!lllll!!!lll!lll!!!lllll!lll!!!!!!!lilli!!!lllffl»!ll!!llll!ll!!!!" Cu prilejul zilei de 1 Mai, colectivul redacției noastre felicită călduros cititorii săi, pe colaboratorii și corespondenții voluntari, urîndu-le noi succese în muncă și viață ! ANUL XLIII NR 13 088 VINERI 1 MAI 1987 4 PAGINI 50 BANI Sărbătoarea unui vis Peste pămîntul țării plouă Cu flori de zarzăr și cais — Entu de Mai, e primăvară, E sărbătoarea unui vis. Precum vedeți, la noi lumina Vestește azi un drum de glorii Deschis in vremi prin lupta noastră. Stăpini ai propriei istorii. Speranță, pace și iubire s In măreția din Armindeni și-flamură ce nemurește Un crez al demnității pretutindeni. Peste planeta-ntreagă-i soare Innobilînd această zi A truditoarei clase care A fost și este și va fi Eterna lume muncitoare MIHAI MĂCEȘ Cenaclul „Ramuri“ Craiova Pe Ziua muncii—omagiu tuturor celor ce muncesc Astăzi intrăm în Mai, luna de la cumpăna primăverii, trecînd pe sub arcadele Zilei de Intîi, purtînd în inimi, în conștiințe idealul de preț al tuturor celor ce trăiesc și muncesc pe această străveche vatră de istorie și civilizație — acela de a milita consecvent și de a munci fără preget, strîns uniți sub flamuri purpurii și tricolore, într-o unitate de monolit în jurul partidului, ai secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, pentru a clădi noi trepte de progres, asigurînd dezvoltarea multilaterală, înflorirea necontenită a scumpei noastre patrii. Faptele tuturor celor ce muncesc in minunata noastră țară, frumoasă ca o gură de rai, reîntinerită perpetuu prin fiecare nouă izbîndă pe frontul muncii avîntate, concentrează în ele, totodată, aspirațiile statornice de pace, prietenie și colaborare cu toate popoarele planetei. Laolaltă cu toți fii patriei, doljenii sărbătoresc Ziua muncii și solidarității internaționale a celor ce muncesc amplificîndu-și eforturile creatoare, sporindu-și investiția de dăruire, și abnegație, de spirit revoluționar și responsabilitate, pentru înfăptuirea exemplară a obiectivelor cincinalului 1986—1990, cu hotărârea nestrămutată de a întîmpina Conferința Națională a partidului cu noi și tot mai semnificative izbînzi în producție, în toate domeniile de activitate, încununare simbolică a titanicei energii revoluționare a clasei muncitoare, a hotărîrii sale de a lichida exploatarea și a făuri o nouă orînduire, a egalității, dreptății și echității sociale —, acțiunile organizate, începind din 1890, cu prilejul Zilei de 1 Mai de organizațiile profesionale și politice ale muncitorilor din țara noastră, iar după 1893 de primul partid al clasei noastre muncitoare au marcat progresiv dezvoltarea necontenită a conștiinței revoluționare a muncitorimii române. Crearea, în mai 1921, a Partidului Comunist Român — expresie a continuării pe un plan superior a bogatelor tradiții revoluționare ale mișcării muncitorești din țara noastră — avea să confere manifestărilor muncitorești de 1 Mai un pronunțat caracter politic militant, pentru împlinirea năzuințelor maselor muncitoare, pentru drepturi democratice, pentru o viață mai bună și mai demnă. In suita importantelor bătălii de clasă, a manifestărilor antifasciste și antirăzboinice organizate de partidul nostru comunist în perioada interbelică, un moment cu o semnificație majoră l-a constituit marea demonstrație din București de la 1 Mai 1939, care a reunit peste 20 000 de participanți, fiind una dintre primele acțiuni antifasciste de masă din Europa după acordul de la München, acord ce marcase accentuarea ofensivei fasciste împotriva libertății și integrității teritoriale a statelor din centrul continentului. Probînd capacitatea forța de mobilizare a Partiidului Comunist Român, marea demonstrație patriotică, antifascistă și antirăzboinică de la 1 Mai 1939 a avut un amplu ecou intern și internațional. A rămas înscrisă în istorie remarcabila contribuție a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a (Continuare în pag. a III-a) *