Inainte, aprilie 1988 (Anul 45, nr. 13373-13398)

1988-04-01 / nr. 13373

Proletari din toate țările, uniți-voi I annte ..................................... 1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLIV NR 13 373 VINERI 1 APRILIE 1988 . PAGINI 50 BANI Intrăm azi într-un nou trimestru al acestui an hotărîtor pentru înfăptuirea cutezătorului program românesc de ridicare a patriei pe o treaptă nouă, superioară de progres, civilizație și multilaterală înflorire. Am urmărit cu toții, zilele acestea, în agora marilor forumuri democratice naționale, importantele analize, dezbateri, hotărîri de partid și legiferări adoptate, cu deosebire ideile și îndemnurile vibrante ale tovarășului Nicolae Ceaușescu formulate în cuvîntarea rostită la încheierea Plenarei Comitetului Central al P.C.R. Racordați la efortul unanim al țării. Doljul și oamenii săi traversează o perioadă de încordat efort pentru înfăptuirea sarcinilor economice, pentru perfecționarea activității în toate domeniile. Chiar dacă, la această oră, cifrele de bilanț nu sunt definitiv încheiate, se poate aprecia că, prin rezultatele înregistrate pe primul trimestru, economia județului se află într-un evident proces de revigorare, rezultat al unui stil de muncă înnoitor, dinamic, al creșterii răspunderii la toate nivelurile, valorificării mai decise a resurselor mari de care dispunem. Astfel, planul producției marfă industrială a fost realizat, pe trimestrul I — 1988, la circa 70 unități economice de la Craiova și din județ . Doljul realizează exportul la nivelul contractelor și ,chiar cu însemnate depășiri față de acestea , înscriem o mai bună ritmi- ADRIAN FULGA (Continuare în pag. a III-a) în spiritul orientărilor și îndemnurilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu la Plenara C.C. al P.C.R., al Hotărîrii Marii Adunări Naționale, în cel de al doilea trimestru — activitate susținută, profund responsabilă pentru Industria Doljului, celelalte domenii economice intră în aprilie cu unele rezultate pozitive, indicînd un curs înnoitor. Să menținem și să amplificăm, în fiecare întreprindere, ritmurile productive dinamice; să acționăm, în continuare, ferm pentru lichidarea neajunsurilor ce mai stăruie, sporind producția fizică, exportul, eficiența întregii activități economice ! Remarcabile succese în întrecere O nouă și eficientă soluție tehnica La întreprinderea de transformatoare și motoare electrice Filiași a fost pusă la punct o nouă și eficientă soluție tehnică la Instalația automată de sudat radiatoare panou pentru răcirea transformatoarelor, constînd în înlocuirea materialelor clasice cu un aliaj de CuCr 1, cu caracteristici superioare. Prin introducerea acesteia în fabricație se obține creștere substanțială a productivității muncii, se îmbunătățește calitatea produselor executate și se dublează, totodată, timpul de funcționare al instalației amintite. Eficiența economică la nivelul unui an se concretizează în economisirea a peste două tone cupru. (Continuare in pag. a III-a) Intreprinderea „Textila” Calafat. Comunista Florentina Duculescu se situează consecvent în rîndurile fruntașilor în producție. Foto : S. Dan Tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, va efectua o vizită oficială de prietenie în Republica Indonezia Tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, va efectua o vizită oficială de prietenie în Republica Indonezia, la invitația președintelui Republicii Indonezia, Suharto, și a doamnei Tien Suharto, în prima parte a lunii aprilie 1988. Clădiri impunătoare, cu o linie arhitecturală modernă, rezultat al fanteziei și cutezanței proiectanților craioveni, al vredniciei și competenței profesionale a constructorilor, dau Craiovei de astăzi înfățișarea unui oraș înscris puternic î rîndul localităților în continuă ascensiune edilitar-gospodărească ale României de azi. Foto : Florian Timisoiu Oameni ai muncii! In industrie, construcții, transporturi, în întreaga economie Doljul dispune de o înzestrare tehnico-productivă puternică, modernă, rod al eforturilor materiale constante întreprinse de stat, de societate. Dispunem, totodată, de un valoros potențial tehnic, uman. Să punem pretutindeni în stare activă capacitatea profesională, hărnicia, inițiativa muncitorilor și specialiștilor, a noastră, a tuturor pentru a face din 1988 un an al rezultatelor maxime, pentru a ridica înfăptuirile județului la nivelul înalt al dotării și al resurselor mari ale oamenilor săi ! Stă în puterea noastră să situăm Doljul pe un loc de frunte în marea întrecere socialistă a țării! JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Zile de maxim efort recuperarea rămînerilor ■ Zi de zi, oră de oră, să se acționeze fără întrerupere la lucrările de sezon, astfel incit să se recupereze cit mai grabnic cu putință rămînerile in urmă la însămînțările de primăvară ! ■ Specialiștii, cadrele de conducere din unitățile agricole să continue identificarea cu maximă operativitate a suprafețelor zvîntate și să adopte pe loc măsurile care se impun pentru a se imprima un ritm mult mai alert tuturor lucrărilor de sezon, cu prioritate însămințărilor și concentrare pentru în urmă la însămînțări . Grijă cu totul aparte calității lucrărilor, cu deosebire pe suprafețele destinate culturilor intensive; să nu se admită sub nici un motiv nerespectarea întocmai a parametrilor de calitate prevăzuți în tehnologii ! ■ Organele și organizațiile de partid să asigure conducerea directă, în climatul înaltei responsabilități comuniste, exigenței, ordinii și disciplinei, a întregii activități de pe ogoare, urmărind ca ritmurile prevăzute să fie realizate și depășite în condițiile respectării riguroase a tehnologiilor! MUNCA avansată, MUNCA biruitoare — supremă faptă de PATRIOTISM Creația tehnică-rampă de lansare spre viitor Convorbire cu ing. CONSTANTIN POPECI, director al întreprinderii de utilaj greu Craiova — Tovarășe director, vă propun o discuție pe o temă care vă este familiară: creația tehnică. Sînteți deținător al mai multor certificate de inovator... — ...Căutarea noului mi se pare starea normală a inginerului, indiferent de funcția pe care o ocupă. Creația tehnică este rampa de lansare spre viitor, mai ales în condițiile unei acerbe competiții pe plan internațional. Se spune că lumea nu stă pe loc. Acest lucru este valabil în primul rînd pentru lumea științei și tehnicii. — I.U.G. Craiova, unitate cu o dotare de excepție, a cărei realizare a impus un efort financiar de miliarde de lei, a devenit deja o firmă cunoscută în țară. Ce altceva mai înseamnă această întreprindere decit locul în care se produc mașini și utilaje grele ? — Prin producția pe care o realizează, atît pentru țară cit și pentru export, I.U.G. se constituie într-o severă școală a calității, acești giganți ai Industriei românești, mașini unelte grele și utilaje tehnologice complexe în serie mică sau unicate, trebuind să funcționeze la parametri de precizie foarte ridicați. Și mai important este faptul că această diversificare a producției, dotarea de excepție creează un vast cîmp de afirmare a capacității creatoare a colectivului nostru, in care se poate dezvolta un puternic curent de creație științifică și tehnică, cu largă participare, în fruntea căreia trebuie să fie cadrele tehnice. — De unde începe creația tehnică, avînd în vedere ierarhia funcțiilor din unitate ? — Pentru a-i da un caracter de masă, se impune să fie implicați, în virtutea puterii exemplului, și conducătorii întreprinderii. Prin EMIL CALOTA (Continuare In pag. a III-a) Organizare desăvîrșită, ritmuri zilnice de lucru tot mai înalte In marea majoritate unităților agricole din județul nostru — cu deosebire în cele din zona colinară — precipitațiile din ultimele zile au îngreunat buna desfășurare a lucrărilor de pregătire a terenului și punerea seminței în brazdă. Acum, pe măsura ameliorării timpului — folosind condițiile favorabile determinate de umiditatea din sol și creșterea temperaturii — se impune cu acuitate amplă, mobilizare de forțe și mijloace pentru recuperarea rămînerilor în urmă, astfel încît epoca optimă, specifică fiecărei culturi, să fie pretutindeni respectată. Evident, actualele condiții reclamă ca specialiștii să treacă la organizarea muncii nu de la o zi la alta, ci de la o oră la alta.Nu se poate acționa — așa cum ar fi ideal — pe sole întinse, dinainte stabilite, ci pe parcele și porțiuni mici care permit intrarea utilajelor în brazdă. Desigur, nu se poate face abstracție de faptul că au existat zile dificile pentru desfășurarea normală a lucrărilor cîmpului. Tocmai în aceste condiții s-au afirmat în mod deosebit capacitatea organizatorică a organelor și organizațiilor de partid, competența și spiritul dedrelor de răspundere ale caconducere, ale specialiștilor din unități, priceperea și hărnicia mecanizatorilor, cooperatorilor, celorlalți lucrători de pe ogoarele județului. Un prim bilanț arată însă că aceste trăsături au fost probate în mod diferit de la un consiliu unic agroindustrial la altul, de la o unitate la alta, situate în aceeași zonă și cu aproximativ aceleași condiții economico-naturale. Avem, așadar, de-a face cu un mod diferit de a acționa și de a înțelege răspunderea pentru soarta recoltei. Cauzele, nu atît greutățile determinate de precipitații care," repetăm: V. FRIGIOIU _ (Continuare în pag. a III-a) C.A.P. Teasc. în ferma nr. 1 mixtă (șef de fermă — Ana Geantă), echipă de peste 50 coooperatori (șef de echipă Matei Anghel) participă in aceste zile la efectuarea lucrărilor de sezon, (repică tomatele timpurii, completează golurile, udă și aerisesc răsadul). ■ Pag. 2 — Rubriciiigle : Autoconducere-auto- aprovizionare . Agendă culturală : Legea — cunoașterea și respectarea ei; Să ne cunoaștem județul. ■ Pag. 3 — In munca de partid — stil dinamic, revoluționar. Atitudine combativă față de demobilizarea în confruntarea cu dificultățile. 1