Inainte, iunie 1988 (Anul 45, nr. 13425-13450)

1988-06-01 / nr. 13425

Proletari din toata țările, uniți-văainte ORGAN AL COMITETULUI JUDE AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLIV NB 134M MIERCURI 1 IUNIE IASI 4 PAGINI 50 BANI E în spiritul tezelor și orientărilor fundamentale cuprinse în Expunerea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Creșterea calității PARTICIPĂRII muncitorilor și specialiștilor la înfăptuirea sarcinilor economice| cerință fundamentală, hotărîtoare pentru asigurarea dezvoltării intensive a industriei, a întregii economii „Liniile de forță“, esențiale in definirea strategiei dezvoltării noastre actuale, pentru îndeplinirea obiectivului trecerii României într-un stadiu superior de dezvoltare, a includ in istorica Expunere tovarășului Nicolae Ceaușescu, cerința majoră a creșterii calității participării și răspunderii colective și individuale la înfăptuirea sarcinilor economice, în întreaga operă de construcție socialistă pe care o înfăptuim. Așadar, actuala etapă, cu obiectivele sale de anvergură și complexitate radical sporite, în condițiile revoluției tehnico-științifice, ale contextului economiei mondiale în care evoluăm, nu mai admit ca suficientă participarea la actul creației materiale in accepția unui gest de bunăvoință, adeziune verbală, angajare limitată de un fond precar de profesionalitate, orientare politică și potențialitate moral-volitivă. Avem nevoie nu de o participare oricum, ci de una care să concorde cu „comanda socială” a timpului — exprimînd o pregătire profesională temeinică, ancorată solid in cele mai noi cuceriri științifice și tehnice ale domeniului în care ne desfășurăm activitatea, fertilizată de gîndirea vie, novatoare, spirit de inițiativă, orizont politic superior, abnegație revoluționară, comunistă. La două dintre ședințele consiliului oamenilor muncii de la I.C.P. Băilești, urmăream cu înaintare intervențiile unor reprezentanți ai oamenilor muncii vădind — odată cu implicarea decisă in probleme arzătoare ale producției — orientare tehnică, inginerească și economică la obiect, puterea de a avansa soluții viabile și de a se angaja ei înșiși în materializarea lor. „Sînt oameni care și la locul lor de muncă gîndesc, inovează — îmi spunea inginerul Dumitru Marinescu, președintele C.O.M. Dar, din păcate, nu toți sunt așa, unii fac simplă prezență fizică in organul colectiv de conducere, iar în atelier nu-și „complică“ viața peste linia de plutire a obligațiilor de serviciu. Expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu ne cheamă tocmai la acest pas revoluționar, al perfecționării participării în sistemul larg democratic pe care îl avem, în munca fiecăruia de zi cu zi, să punem mai multă cunoaștere, știință și suflet în tot ceea ce întreprindem, pentru a asigura o producție mai competitivă, mai eficientă, valorificarea superioară a resurselor materiale, dar și a zăcămintelor din noi înșine, ale gîndirii și faptei“. „în Expunerea supusă dezbaterii în întregul partid și popor, tovarășul Nicolae Ceaușescu ne cere să acor(Continuare în pag. a II-a) „Zilele filmului de animație pentru copii“ întreprinderea cinematografică județeană, în colaborare cu Inspectoratul școlar județean, Consiliul județean al organizației pionierilor și Studioul cinematografic „Animafilm“ București, a organizat, timp de o decadă, „Zilele filmului de animație pentru copii“. In cadrul acestei ample manifestări dedicată Zilei internaționale a copilului, în numeroase unități cinematografice, grădinițe și școli au fost proiectate filme de animație, au avut loc întîlniri cu realizatori ai acestora, dezbateri, acțiunile avînd un pronunțat caracter educativ. (P.M.). Al doilea autoservice In comuna Poiana Mare, una dintre cele mai mari localități rurale din țară, fost deschis cel de-al doilea a autoservice, organizat de C.P.A.D.M. In acest fel se asigură buna servire a celor peste 800 de posesori de autoturisme din comună, precum și a altor automobiliști din localitățile învecinate. Așa cum ne-a informat tovarășul Gheorghe Ticu, președintele C.P.A.D.M., noul autoservice va fi in curînd dotat cu o vulcanizare, un atelier de acumulatori etc. (ION D.) Noi secții prestatoare de servicii Studiind posibilitatea identificării a noi surse care să completeze bugetul de venituri, Consiliul popular al comunei Sadova a înființat, recent, pe teritoriul localității, noi unități prestatoare de servicii. Astfel, pe lângă cele șapte unități existente, au luat ființă încă două asemenea secții prestatoare de servicii. Este vorba de secția de frizerie și un birou de copiat acte. (I.V. Pătrășcoiu — coresp.). însemnări„Veniți, lumina cîntă...“ Sfirșit de mai 1988. „Veniți, lumina cîntă...“ ne-au chemat izbucnirile tinerești de viață ale primăverii și am venit din nou, ca de fiecare dată, cu pași mărunți, cu ochii umezi de emoție și cu brațele pline de flori... E ziua liceului nostru drag. Marcate de bucuria care ne-a stăpinit pe toți, elevi și profesori, activitățile la care am participat cu această ocazie au depășit cu mult sfera obișnuitului cotidian, inscriindu-se intre acțiunile educative de excepție găzduita de liceul nostru. Cîteva dintre ele merită să fie cunoscute, zicem noi, încă sub influența entuziasmului clocotitor care ne-a cuprins atunci. Pregătită cu multă grijă, in amfiteatrul liceului a avut loc o intilnire cu foști elevi ai școlii, care in prezent activează in cele mai diverse domenii și care au venit la cea de-a 155-a aniversare a liceului care le-a făurit idealurile, să-i închine realizările lor. „Anii de școală in devenirea personalității“ s-a intitulat manifestarea, adevăr OANA GIUMANCA, elevă în cls. a XlI-a A, Liceul de filologie-istorie (Continuare în pag a II-a) MESAJUL tovarășului Nicolae Ceaușescu adresat pionierilor și șoimilor patriei, tuturor copiilor țării, întregului tineret, cu prilejul Zilei de 1 Iunie Dragi prieteni, pionieri și șoimi ai patriei. Dragi copii și tineri ai României socialiste. Am deosebita plăcere ca, de Ziua Internațională a Copilului, să vă adresez vouă, pionierilor și șoimilor patriei, tuturor copiilor și întregului tineret din țara noastră un salut prietenesc și cele mai bune urări de a crește mari și sănătoși, de a vă instrui și forma ca cetățeni demni și devotați ai României socialiste, ca făuritori de nădejde ai socialismului și comunismului pe pămîntul scumpei noastre patrii. Partidul și statul nostru socialist vă înconjoară, dragi prieteni, cu deosebită dragoste, se preocupă să aveți asigurate — prin munca părinților și fraților voștri, a întregii națiuni — cele mai bune condiții de viață, de învățătură și educație, de dezvoltare multilaterală și afirmare deplină a personalității voastre, de a vă pregăti temeinic pentru a putea participa activ la înfăptuirea mărețelor programe de înflorire multilaterală a țării. Trăiți și vă dezvoltați, dragi copii și tineri, într-o societate care pune mai presus de orice omul, bunăstarea și fericirea sa, care deschide minunate perspective în fața voastră, a întregului nostru popor. In cadrul politicii sale generale de edificare a orînduirii noi, socialiste în România, de ridicare continuă — pe măsura sporirii forței economice și sociale a țării — a nivelului de trai, material și spiritual al tuturor oamenilor muncii, partidul nostru veghează ca voi să vă instruiți temeinic, să vă însușiți cele mai noi cunoștințe din toate domeniile de activitate, să aveți asigurate — de la primii pași în viața socială — locuri de muncă corespunzătoare, potrivit pregătirii și capacității fiecăruia, să vă puteți încadra. Cu cele mai bune rezultate, în eforturile întregii țări, ale tuturor constructorilor socialismului din patria noastră. Aveți, dragi prieteni tineri și copii, condiții pe care nu le-au avut și nu le puteau avea niciodată copiii țarii în trecut, în vechea orînduire bazată pe asuprire și exploatare. Folosiți aceste minunate condiții pentru a învăța, a învăța și iar a învăța, pentru a fi cii mai folositori țării, avînd permanent in față înaltul exemplu al clasei noastre muncitoare, al țărănimii și intelectualității, care, într-o strînsă unitate, sub conducerea partidului, înfăptuiesc neabătut hotăririle Congresului al XIII-lea și ale Conferinței Naționale ale partidului, privind dezvoltarea economico-socială a țării, ridicarea ei pe culmi tot mai înalte de civilizație și progres. Acum, cînd vă aflați în preajma încheierii anului școlar, vă adresez vouă, precum și profesorilor și educatorilor voștri, organizațiilor tineretului și copiilor calde felicitări pentru rezultatele obținute și îndemnul de a învăța și munci cu tot mai multă pasiune și dăruire pentru a vă pregăti din toate punctele de vedere, ca adevărați revoluționari, care să ducă mai departe făclia nobilelor idealuri de progres. (Continuare in pag. a iI-a) Programul lucrărilor de îmbunătățiri funciare — înfăptuit cu înaltă răspundere și competență! Este bine cunoscută preocuparea statornică a partidului nostru, personal a secretarului său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu, privind punerea in valoare și folosirea deplină a fondului funciar — avuție inestimabilă a întregului popor. Subordonate direct materializării acestui deziderat major, din inițiativa și pe baza indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu, au fost elaborate și adoptate o serie de programe vaste, —■ fără precedent ca anvergură în istoria țării, — menite să asigure executarea, într-o concepție unitară, a unor ample lucrări de îmbunătățiri funciare, în scopul conservării și creșterii potențialului productiv al tuturor categoriilor de pămînt. Programul național de creștere a suprafeței agricole și arabile, de irigații, desecări și combatere a eroziunii solului și — ca parte integrantă a acestuia . Programul privind organizarea teritoriului, introducerea asolamentelor și creșterea fertilității solurilor reprezintă, în ansamblu, strategia stabilită de conducerea partidului, direcția de acțiune prioritară, hotărîtoare pentru obținerea de producții agricole constant ridicate, sigure și stabile. Beneficiind de un mare volum de investiții, județul nostru a reușit să realizeze amenajări pentru irigații pe mai mult de 255 000 ha, desecări — pe 111 712 ha, combaterea eroziunii solului — pe 45 233 ha. In acest an, pe baza măsurilor luate de biroul Comitetului județean de partid și comitetul executiv al Consiliului popular județean urmează să fie puse în funcțiune următoarele capacități : irigații în sisteme pe 58120 ha situate în Terasa Zănoaga — Caracal, Lunca Dunării, Lunca Jiului — Filiași Craiova. De asemenea, desecări în sisteme se vor executa pe 10 536 ha în zonele : Terasa Caracal, Corabia, Lunca Sadova — Dunării, Lunca Jiului — Filiași — Craiova. Lucrările de combatere a eroziunii solului vor fi executate pe 4 937 ha, îndeosebi în bazinele hidrografice Argetoaia, Raznic, Jiu, Terasa Caracal. Subliniem faptul că acest volum de lucrări ar Ing. FLOREA PIRLOGEA, director general al Direcției generale pentru agricultură — Dolj (Continuare in paga Ia> Intreprinderea de utilaj greu Craiova. Maistrul Petre Tanciu, Iacob Trăilă, șef de echipă, și Dorin Rogoveanu, lăcătuș, realizează adevărate bijuterii... gigantice în metal, profiluri deosebite, prelucrări de mare dificultate și precizie. Foto : S. Dan Pentru pace Liniște in gînduri și în vise Vrem pe Terra întru nemurire. Zborul nostru are căi deschise Cu ferestre înspre fericire. Un copil așează în caiet Soarele așa cum și-l gindește. Mama, tatăl urmăresc discret Raze dăruindu-i părintește. Iar un melc cu casa in spinare ! Mai adaugă copilul sub un pom . Ca antene înalte pînă-n zare Să-i ridice micul pui de om-Sub același cerc un porumbel pictează, Alb, pe albastrul mărilor cerești Orizont și gînd se-ngemănează Cu prezentul vieții românești. ION SORESCU In pagina a treia: COPIII - PRIMĂVARA POPORULUI NOSTRU!