Inainte, noiembrie 1988 (Anul 45, nr. 13555-13580)

1988-11-01 / nr. 13555

ANUL XLV NR 13 555 MARTI 1 NOIEMBRIE 1988 4 PAGINI 50 BANI in spiritul sarcinilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu la recenta ședință a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. O unitate care poate și trebuie să iasă din anonimat ul de octombrie pe fluxul Centralei termice Industriale din Calafat. Iată-ne printre acei care, zi și noapte, ceas de ceas, sînt angajați, prin profesie și conștiință, intr-o incrîncenare fără răgaz pentru a produce agerul termic necesar circuitului productiv de pe raza orașului, contribuind la înfăptuirea recentelor hotărîri ale conducerii partidului și statului. Pe măsură ce resimțim tot mai pregnant asaltul sezonului rece, e firesc să abordăm chestiunile cele mai „arzătoare“ ale acestei unități. Drumul cărbunelui, de la extracția lui din bazinul Gorjului pînă la fumegarea coșului înalt de 98—97 metri, dominînd împrejurimile din zonă, nu e, nu are cum să fie, ușor. Din acest punct începe și turul nostru din orizont. Rampa de descărcare a vagoanelor e ticsită cu acest... aur negru. Cupele uriașului rotor asigură benzilor transportoare un curs normal. Alături se profilează, la care stocul pentru puțin obișnuite, iarnă, care aici trebuie să fie mereu mai mare. El este deocamdată de peste 40 mii tone, dar trebuie să ajungă la 110 mii, cât este normal. Este mult, mult prea puțin cit s-a asigurat pînă în prezent, dar ing. Ștefan Stan, șeful biroului producție, consideră că pînă spre sfirșitul lunii noiembrie sunt garanții că rezerva va atinge nivelul prevăzut. Aici își are locul și stația de cancasare, care, deși urma să intre în funcțiune odată cu primul cazan, în urmă cu șase ani, nu e gata nici acum. Cineva trebăluie prin ea, dar interiorul lasă impresia că e o moară părăsită. „Șansa noastră se află în mîinile furnizorului — mina Lupoaia — ne spune ghidul în probleme tehnologice, care ne trimite ritmic cărbune de calitate. Mai mult decît atît, ne asigură și o anume concasare. Insă, o astfel de operație nefăcîndu-se la parametrii optimi (nefiind obligația minerilor), ne confruntăm cu probleme la alimentatoarele de cărbune cu nacleți, care se defectează, mari, care se defectează preia matur, la zidăria tomurilor de aspirație ale acestora, pe lângă faptul că măcinarea cărbunelui se face necorespunzâtor". Cu toate cele subliniate de interlocutor, la ora actuală, în funcție de repartițiile primite de beneficiarii din rețea, se acționează cu două cazane din patru, în stare de funcționare, a cîte 100 tone abur pe oră. Se depun eforturi ca pînă la finele anului să se dea in folosință un altul, de 50 Gcal, pentru apă fierbinte și un altul — pe abur — în cursul anului viitor. Referitor la lucrările de revizii și reparații, atît cele de competența I.P.S.E. Filiași, cît și în regie proprie, acestea sînt, după cum ni s-a spus, în concordanță cu graficele: La atelierul propriu de reparații cazane, lăcătușul Gheorghe Srîmbeanu, șeful unei echipe de 8 oameni, alți HORIA IONESCU (Continuare in pag. a III-a) In cadrul laboratorului de mare putere al întreprinderii „Electroputere" Craiova se îmbină activitatea de probe și încercări cu cea de revizii și reparații. In imagine : Alexandru Mită și Ion Coteanu executînd revizia la unul din compresoare. Foto : Mircea Buzatu Maximă răspundere față de utilizarea judicioasă a tuturor resurselor energetice! întreprinderea județeană de gospodărie comunală și rocalfcivă se numără printre marii consumatori de energie electrică, termică și gaze naturale. Iată de ce și celor aproape 5 000 de lucrători de aici le revine înalta îndatorire de a acționa în spiritul sarcinilor subliniate de tovarășul Nicolae Ceaușescu la recentele ședințe ale Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., al prevederilor Decretului Consiliului de Stat cu privire la asigurarea producției de energie, folosirea rațională a energiei electrice, termice și a gazelor naturale. Despre modul cum se acționează în acest sens am avut, ieri-dimineață, o convorbire cu ing. Mircea Irimia, directorul întreprinderii, care pentru început ne-a spus : — Gospodărirea cu maximă Convorbire cu ing. MIRCEA IRIMIA, director al I.J.G.CX, grijă a energiei constituie un obiectiv major al activității noastre. Practic, fiecare om al muncii din întreprindere are obligația ca în tot ceea ce întreprinde să nu piardă din vedere aspectul energetic. Astfel, în ceea ce privește energia termică am definitivat programele de livrare a căldurii și apei calde menajere de către toate centralele și punctele termice din județ, urmărind încadrarea strictă în repartiții și în consumurile normate. Se impune, însă, ca în toate blocurile, cu sprijinul asociațiilor de locatari, să eliminăm unele pierderi de agent termic, să asigurăm închiderea corespunzătoare a ușilor de la casele scărilor și subsolurile tehnice. Viața ne demonstrează că modalitățile de economisire sunt multiple, inepuizabile. Spre exemplu, în perioada de vară am asigurat prepararea apei calde menajere pentru 3 571 apartamente cu ajutorul energiei solare, economisind anual 848 tcc. De asemenea, pe platforma industrială "„Electroputere“ funcționează cu bune rezultate un grup de pompe de căldură ce asigură nevoile a 731 apartamente (o economie anuală de 100 tec). în acest context să mai amintim că, pentru economisirea gazelor în municipiu, au fost transformate șapte centrale ION DIACONU (Continuare în pag. a III-a) Panoul de onoare al faptelor muncitorești • Niveluri superioare în îndeplinirea planului In rîndul unităților economice care au finalizat și depășit planul la indicatorii de bază ai planului pe 10 luni se află și T.A.G.C. Ind. Craiova. Colectivele trustului au înregistrat, peste prevederi, la structura de construcțiimomaj și investiții proprii proporții de 1,5, respectiv, 1,6 la sută. De asemenea au obținut sporuri de 5,2 la sută la producția netă și de un procent la productivitatea muncii, în condițiile în care cheltuielile la 1000 lei construcțiimontaj au fost diminuate cu 1 la sută. De remarcat că aceste depășiri sunt superioare, încă de la această dată, angajamentelor asumate în întrecerea socialistă pe acest an. • Producția fizica — realizată exemplar Prin măsuri tehnico-organizatorice, personalul muncitor de la întreprinderea „Textila“ Calafat a reușit să realizeze integral planul producției fizice la cote înalte de calitate. Pe luna curentă, producția marfă a sporit cu 1 180 000 lei. De asemenea, productivitatea muncii pe o persoană este mai mare cu 1 132 de lei, față de cea prevăzută. Sunt indicii că la această unitate, ultimul trimestru al anului are perspectiva de a fi perioada rezultatelor exemplare în activitatea productivă. • 1,7 milioane lei în plus la producția marfă Muncitorii, maiștrii și inginerii de la întreprinderea de reparații auto Craiova, intensificîndu-și activitatea în direcția realizării și depășirii sarcinilor de plan, raportează că, pe 10 luni încheiate din acest an, au obținut un sport față de prevederi, la producția marfă în sumă de 1 700 000 lei. In perioada de referință a fost depășit planul și la indicatorul productivitatea muncii. De asemenea, a fost realizată producția fizică, înregistrîndu-se depășiri de 8,3 procente la piese de schimb auto, de 8,5 la sută, la reparații generale motoare, în condițiile în care în circuitul productiv au fost introduse tot mai multe piese și subansamble.' Sub semnul vibrantelor îndemnuri adresate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, în Mesajul cu prilejul „Zilei recoltei“ Să încheiem grabnic strînsul roadelor toamnei, să punem baze trainice producției agricole viitoare „Ziua recoltei“ — se subliniază în recentul Mesaj adresat de conducătorul partidului și statului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tuturor ce muncesc pe ogoare*, „trebuie să constituie pentru organele agricole și pentru toți oamenii muncii din agricultură un prilej de a examina cu maximă responsabilitate, în spirit critic și autocritic, munca desfășurată in acest an, de a trage toate învățămintele necesare, atît din experiența acumulată, cît și din lipsurile și neajunsurile care s-au manifestat, și de a lua toate măsurile pentru ridicarea lor un nivel superior a întregii activități și a pregăti în cele mai bune condiții recolta anului viitor“. Indicațiile și orientările secretarului general al partidului au dinamizat și in județul nostru acțiunile cooperatorilor, mecanizatorilor și specialiștilor. Astfel, duminică, ca de altfel și ieri, s-a acționat in ritm susținut la finalizarea strîngerii și transportării recoltei, la efectuarea lucrărilor pentru producția agricolă viitoare. PORUMBUL a fost recoltat în 1 ■ »regiune in 14 consilii unice agroindustriale — Calafat, Bratovoești, Bechet, Cîrcea, Dăbuleni, Filiași, Melinești, Murgaș, Plopșor, Predești, Robănești, Seaca de Pădure, Șimnic, Vîrtop, și sa string de pe ultimele suprafețe la Plenița, Seaești și Zănoaga. Suprafețe mai mari cu porumb au mai rămas de recoltat în consiliile unice agroindustriale Măceșu, Bîrca, Moțăței, Poiana Mare, Băilești, Amărăști, Segarcea, Catane și Perișor. Printr-un susținut efort, lucrarea respectivă poate și trebuie să fie grabnic încheiată in cel mai scurt timp posibil! RICMUL a fost strâns in proporție de sută la sută în consiliile unice agroindustriale Bechet, Bîrca, Bratovoești, Calafat, Cîrcea, Perișor, Plenița, Plopșor, Poiana Mare. Notă discordantă fac doar trei consilii unice agroindustriale — Catane, Zănoaga și Amărăști — unde, pînă acum două zile, lucrarea amintită fusese realizată în procente cuprinse între 75 și 92 la sută. Nici un fel de andnare nu poate justifica strângerea și livrarea la unitățile beneficiare a ultimelor cantități de ricin . OREZUL a fost practic in întregime recoltat în patru consilii unice agroindustriale — Birca, Catane, Segarcea, Șimnic. In celelalte consilii cultivatoare, recoltatul orezului era realizat, pînă acum două zile, în procente de 94 la sută la Bratovoești, 92 — Poiana Mare, 87 — Bechet și Măceșu. Se impun măsuri cu totul aparte pentru ca, indi- AUREL FRIGIOIU (Continuare în pag. a III-a) „Ziua recoltei Duminică a fost „Ziua recoltei“, ca de altfel în fiecare an, în ultima duminică a lunii octombrie, zi menită să reverse lumină și împlinire rotundă de toamnă tîrzie asupra muncii fără preget a lucrătorilor ogoarelor. A fost o zi în care am omagiat, sub semnul Mesajului tovarășului Nicolae Ceaușescu, adresat țărănimii cooperatiste, lucrătorilor din întreprinderile agricole de stat, mecanizatorilor și specialiștilor, tuturor oamenilor muncii din agricultură cu prilejul .,Zilei recoltei“, strădaniile neobosite și munca avintată a plomăditorilor pîinii. „Ziua recoltei“ — ’88 a constituit un nou prilej pentru țărănimea cooperatistă, pentru cei ce muncesc pe ogoare, pentru noi toți, de a reafirma sentimentele de fierbinte și nețărmurită dragoste și recunoștință față de partid și secretarul său general, tovarășul Ceaușescu, pentru Nicolae sprijinul permanent acordat dezvoltării și modernizării agriculturii, pentru grija statornică manifestată față de creșterea bunăstării materiale și spiri t a resimțit toare a satului românesc, prosperitatea sa continuă. Am purtat un gind de caldă recunoștință lucrătorilor pămintului, bravilor noștri mecanizatori și cooperatori, ceior pentru care, zi de zi, ceas de ceas. cîropul rămîne nesfîrșitul „amfiteatru al muncii avintate, zăbovind în fața abundenței revărsate în standurile rețelei comerciale din piețele craiovene, magazinele de profil din toate zonele orașului, sugerînd pregnant că avem de toate cele trebuincioase în această toamnă, in ciuda incovenientelor climatice care ne-au încercat mai mult și mai aspru ca în alți ani. Revenind la peisajul, cum să-l numim decit policrom, a piețelor craiovene, unde „Ziua recoltei” s-a resimțit din plin, să consemnăm abundența de roade, fondul mare de marfă, dar și afluența de cumpărători. Organele locale de partid și de stat, diriguitorii comerțului craiovean au făcut nu puține eforturi pentru ca piețele Craiovei să fie abundent aprovizionate cu o gamă sortimentală diversă, volumul destinat desfacerii fiind de aproape trei-patru ori mai mare față de media unei zile obișnuite. Este, poate, sugestiv să prezentăm cîteva cifre elocvente : s-au desfăcut peste 1 240 tone legume de cîmp (roșii, ceapă, varză, rădăcinoase, praz, ardeioase, gogonele, gulii, dovleac, legume-verdețuri, vinte etc.), 270 tone cartofi, 60 tone fructe, 10 tone struguri, 430 mii ouă ș.a. Am văzut mari grămezi de varză, de cartofi, de ardei, de fructe și de tot ce vrei. Numai prin rețeaua AGROCOOP, după cum ne spunea tovarășul Sile Popescu, directorul acestei unități, s-au desfăcut 161 tone legume de cîmp și 20 tone fructe. Firește, la piață a fost ca la... piață. Iar o piață mare cum este, spre exemplu, cea „Centrală“ fost abundent aprovizionată, a dar a adunat și multă lume, care mai de care cu sacoșe pline, febrili că iarna bate curînd la ușă. Evident, cea mai mare pondere au avut-o mărfurile desfăcute prin rețeaua specializată a I.C.S.S.F. care în toate piețele Craio-Cont.: MIRCEA CANTAR U vin prin și în piețele Craiovei PAG. 2 . * Incepînd de astăzi — a doua etapă de majorare a retribuțiilor H Festivalul național „Cîntarea României“ « Sport (rezultate, comentarii). PAG. 3 : * Adunări de dări de seamă și alegeri in organizațiile sindicale . In orice ipostază, formalismul este nociv ® Mîrșani — locul IV pe țară în întrecerea socialistă dintre consiliile populare comunale. PAG. 4 . ■ De peste hotare * Publicitate.