Inainte, decembrie 1989 (Anul 46, nr. 13890-13909)

1989-12-01 / nr. 13890

í ORGĂM AL COMITETULUI JUDEȚEAN COLMTI^SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XLVI NR 13 890 VINERI 1 DECEMBRIE 1989 4 PAGINI 50 BANI Hotărîrile Congresului al XlV-lea al P.C.R. — programul nostru de luptă și de muncă revoluționară REZOLUȚIA înaltului Forum comunistmobilizator document politic Corolar al monumentalului Raport prezentat de tovarășul Nicolae Ceaușescu la marele forum democratic al comuniștilor români, al Expunerii „Cu privire la problemele socialismului, ale activității ideologice, politico-educative, de dezvoltare a conștiinței de formare a revoluționare, omului nou, constructor conștient al socialismului și comunismului în România“, al dezbaterilor din Congres și al celor desfășurate, timp de un an și jumătate, în întregul partid și împreună cu întregul nostru popor, Rezoluția Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român fost publicată în presa centrală de ieri. Așadar, începînd din ziua de 30 noiembrie a.c., pe masa de lucru a comuniștilor români, a întregii noastre națiuni se află toate documentele adoptate de cel de-al XIV-lea Forum al partidului. Ele se constituie într-o însuflețitoare, realistă și științific fundamentată platformă de acțiune politică, intr-un prețios ghid și intr-un îndrumar cit se poate de clar pentru activitatea tuturor organelor și organizațiilor de partid în vederea mobilizării susținute a energiilor comuniștilor și celorlalți oameni ai muncii la înfăptuirea exemplară a Programului partidului. Eveniment de importanță epocală in istoria milenară a poporului nostru, Congresul al XIV-lea al P.C.R — Congresul marilor victorii socialiste, al triumfului socialismului, al afirmării depline a independenței și suveranității României — a făcut, după cum se precizează în Rezoluție, bilanțul general al stadiului actual al societății socialiste românești și, cu nestrămutată încredere în viitorul comunist al patriei, a elaborat și adoptat, în unanimitate, programele de dezvoltare economico-socială a României în cincinalul 1991—1995 și orientările de perspectivă pînă în anii 2000—2010. Toate acestea, în vederea dezvoltării continue a forțelor de producție, a științei, învățământului, culturii, creșterii nivelului de trai, material și spiritual, al națiunii, a înfăptuirii neabătute a principiilor socialismului, științific și comunismului în toate domeniile de activitate, a ridicării României pe noi culmi de progres și civilizație, a întăririi independenței și a suveranității sale. Primul capitol al Rezoluției reliefează cu pregnanță : „In deplin consens cu voința unanimă a comuniștilor, a tuturor celor ce muncesc, exprimată in forurile democrației noastre muncitorești-revoluționare, dind glas celor mai alese sentimente de înaltă stimă și prețuire, de nețărmurită dragoste și profundă recunoștință ale întregului popor, Congresul al XIV-lea a reales — într-o atmosferă de puternic entuziasm și înălțătoare vibrație patriotică — în funcția supremă de secretar general al Partidului Comunist Român pe tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU — cel mai iubit și stimat fiu al națiunii noastre, ctitorul de geniu al României socialiste moderne, strălucit conducător de partid și de țară, personalitate de înalt prestigiu vieții politice contemporane, a ce s-a impus în conștiința întregii omeniri ca mare Erou al păcii, al înțelegerii și colaborării între toate națiunile lumii". Actul politic, de importanță istorică, al DAN LUPESCU (Continuare în pag. a II-a) PRODUSUL SOCIAL, VENITUL NATIONAL Din Raportul prezentat Congresul la al XIV-lea al P.C.R. Întreprinderea „Electroputere” — Craiova, Comunistul Victor Marinoiu, unul dintre cei mai buni muncitori în meseria de galvanizator. Panoul de onoare al faptelor muncitorești . Situind în centrul preocupărilor realizarea exportului, oamenii muncii de la întreprinderea de Tractoare și Mașini au finalizat Agricole Craiova primele 50 de tractoare multifuncționale cu încărcător hidraulic de 45 cp tip „TIH-445“, din contractele cu beneficiarii externi pentru anul viitor, în momentul de față se pregătește primul lot pentru expediție, tractoarele urmînd a fi livrate cu cel puțin o lună în avans. ■ Autobaza nr. 4 Craiova a STJ.A. București se numără printre unitățile de pe raza județului nostru care au realizat înainte de termen prevederile planului anual la toți cei 22 de indicatori specifici. La unii dintre ei se înregistrează deja substanțiale sporuri Astfel, volumul de transport este depășit cu 120 mii tone. S-au executat în plus un milion de kilometri efectivi, respectiv, 1,3 milioane kilometri cu încărcătură. Coeficientul de utilizare a parcursului este mai mare cu 11 la sută, iar cel de folosire a tonajului cu 16 procente față de nivelul planificat. La indicatorii calitativi de eficiență, producția netă suplimentară este de 18 milioane lei, iar beneficiul peste plan de 4,5 milioane lei. Dintre cei care au contribuit in mod deosebit la obținerea acestor succese amintim pe Nicolae Floricel, Mihai Bolintiș, Gheorghe Calițoiu, Aurel Cherteș, Aurel Dumitru, Nicolae Popa, Gheorghe Radu, Mihai Gîltan, Alexandru Ghiță și Marinică Patru. Planul — realizat înainte de termen, la o înaltă eficiență un succes al colectivului fruntaș al T.A.G.C. Ind. Craiova, la obținerea căruia măsurile de perfecționare a organizării și modernizarea producției, înfăptuite cu două luni mai devreme, au avut un rol hotărîtor . La Trustul Antrepriză Generală de Construcții Industriale Craiova au fost materializate, cu circa două luni în avans, cele 42 de măsuri cuprinse în programul de perfecționare a organizării și de modernizare a producției și proceselor tehnologice. Pe această bază, s-a realizat, de la începutul anului, un spor de 94 milioane lei la activitatea productivă industrială și de construcții-montaj, în condițiile reducerii, cu 4,2 milioane lei, a cheltuielilor totale de producție, din care circa un sfert îl reprezintă economiile la cele materiale, combustibili și energie electrică, cu o simțitoare creștere a productivității muncii peste nivelul stabilit. Succesul se bazează pe acțiunile desfășurate de comitetul de partid, organizațiile de bază, comitetului de sindicat și cel de U.T.C., precum și de consiliul oamenilor muncii pentru înfăptuirea integrală, a sarcinilor, la termenele stabilite sau în devans și la indici de eficiență cît mai înalți. Aceasta în scopul derulării ritmice a activității pe șantierele situate în Dolj, Mehedinți, Olt, Gorj, în alte județe, în vederea dării în funcțiune a tuturor capacităților industriale și agricole, celorlalte obiective stabilite în plan și în contractele economice, îndeplinirii programelor de investiții ale beneficiarilor. Așa se explică faptul că puternica unitate de construcții din județul nostru a reușit să cinstească cel de-al XIV-lea Congres, realegerea tovară a șuiui Nicolae Ceaușescu în fruntea partidului cu principalii indicatori economici cantitativi și de eficiență îndepliniți mai devreme, cu angajamentele asumate în întrecerea socialistă integral onorate, materializînd suplimentar un volum de lucrări de construcții-montaj în valoare de 165 milioane lei, paralel cu obținerea peste plan a unei producții industriale diverse în valoare de circa 266 milioane lei, condițiile finalizării lucrării lor la mai bine de 320 capa marin coanda (Continuare In paga IIai Vaste lucrări de îmbunătățiri funciare în peisajul agriculturii doljene Cooperatorii, fii, specialiștii, mecanizatotoți lucrătorii ogoarelor doljene, asemenea întregii națiuni, trăiesc cu firească emoție și legitimă mîndrie patriotică satisfacția de a fi contemporani cu unul dintre evenimentele de însemnătate istorică ale vieții noastre , politice și sociale, așa cum au fost toate forumurile supreme ale comuniștilor români, începînd îndeosebi de la Congresul al IX-lea, ale cărui hotărîri și-au proiectat lumina peste timp, rodind in înflorirea fără precedent a țării, în perioada pe care poporul nostru o numește »«POCA CEAUȘESCU", NICOLAE Pătruns de eerviziunei p uU âfniță și originalitate, trăsături proprii gîndirii și acțiunii ilustrului nostru conducător de partid și de țară. Raportul prezentat de la înalta tribună a Congresului al XIV-lea al P.C.R., jalonează științific și realist, cu o puternică forță mobilizatoare, imaginea actuală și de perspectivă României socialiste. Impreasionantul tablou de realizări pe care — alături de celelalte ramuri ale economiei — îl oferă astăzi agricultura noastră socialistă, recoltele record, mecanizarea complexa a lucrărilor și chimizarea producției agricole, creșterea continuă a efectivelor și ameliorarea raselor de animale, scoaterea producției agricole de sub incidența vicisitudinilor climei sunt rodul contribuției inestimabile, decisive a gîndirii creatoare a ctitorului de geniu al României socialiste moderne, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Vastul program național al lucrărilor de îmbunătățiri funciare a fost elaborat din inițiativa și cu contribuția determinante ale secretarului general al partidului. S-au pus, astfel, temelii trainice obținerii unor producții agricole sigure și stabile, prin creșterea potențialului productiv al pămîntului, mai buna organizare și folosire în mod unitar a terenurilor agricole, realizarea irigațiilor, lucrărilor de desecări și de combatere a eroziunii solului. La acest ceas de bilanț, lucrătorii de la I.E.E.L.I.F. Dolj raportează realizări de prestigiu. Pe primele zece luni ale anului s-a realizat un volum de investiții de 392 691 mii lei. în aceeași perioadă, planul de construcții montaj a fost îndeplinit în procent de 105,6 la sută, producția marfă industrială — 108 la sută , productivitatea muncii în sectorul construcții-montaj — 104 la sută, întregul volum de lucrări de investiții realizat în 1988, precum și in acest an se regăsește în noi capacități de producție puse în funcțiune A. FRIGIOIU (Continuare : in pagana). Nevăzuta clepsidră Rafalele unui vînt rece au fluierat prin ultimele frunze ale plopilor de pe strada mea, cerul a devenit apoi plumburiu, spre seară vrăbiile s-au cuibărit pe sub streașini, iar in zori orașul m-a intimpinat alb, împodobit in prima zăpadă a acestei ierni. Există anumite crâmpeie de timp, latul începud limineții, când ceea ce vezi in jur te îndeamnă să crezi că majoritatea din cei peste trei sute de mii de locuitori ai Craiovei se află pe străzi, in stafiile autobuzelor și tramvaielor, în drum spre întreprinderi, facultăți, piețe. Suntem de cinci ori mai mulți decit in anul 1946 și angajați frenetic intr-un mozaic de preocupări. Gîndindu-ne la pulsul accelerat pe care-l înregistrează viața urbei, ajungem ușor la concluzia că el își trage vitaLUCIAN 7.ATTI (Continuare în pag. a tfalitatea din simțul responsabilității de care dau dovadă craiovenii, din convingerea lor că împlinirile ce ii bucură sunt perfectibile. Un prieten de la „Electroputere“ imi spunea că cei alături de care muncește au livrat un avans, pentru export, zece locomotive de două mii o sută de cai putere. nr-- -c-xn-min.«q» De la altul creionăm vine că la întreprinderea de utiilaj greu pentru transport in construcții s-a propus să se realizeze o producție valorind cu zece milioane de lei mai mult față de prevederile de plan ale acestui an. Iată, deci, ele ce lăsăm permanent impresia că ne grăbim și atunci cînd cad de sus fulgi de zăpadă și copiii pe care i-am lăsat acasă visează berdelușuri și sănii cu zurgălăi. IO