Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2008 (Anul 20, nr. 4558-4619)

2008-10-09 / nr. 4564

SCURT PE DOI LIVIU CAMPEAN O simplă lege a fizicii îi atrage pe politicieni de putere precum magnetul începând de la întocmirea primelor cnezate voievodale şi până în prezent, puterea i-a atras pe români ca un magnet atras de fier. Nu conta dacă în calea acestor două - putere şi om - stătea cineva, pentru că legile fizicii trebuiau puse în aplicare: doar nu degeaba au avut revelaţii unii ca Platon, Aristotel sau Pitagora. între om şi putere stătea un I conducător; alt individ care se voia conducător I îl urmărea şi, când se aştepta mai puţin, îi băga securea în spate. Au fost crime celebre pentru tron. Şi să nu uităm de celebra nuvelă a lui Costache Negruzzi, care i-a pus în gură domnitorului Alexandru Lăpuşneanu cuvintele: Dacă voi nu mă vreţi, eu vă vreau, cu voia ori fără voia voastră. - continuare în pag. a 3-a - Zeci de copii abandonaţi în spitalele din judeţ Zeci de copii sunt abandonaţi, în fiecare an, în spitalele harghitene, asistenţii sociali făcând eforturi pentru a-i convinge pe părinţi să-i reprimească în familie. Directorul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Harghita, Elekes Zoltán, a declarat că până la sfârşitul lunii septembrie un număr de 59 de copii au fost abandonaţi în spitalele din judeţ. Cei mai mulţi dintre ei sunt nou-născuţi şi au fost părăsiţi de mame imediat după naştere, dar sunt şi cazuri în care au fost aduşi la spital pentru tratarea unor afecţiuni şi părinţii nu au mai vrut să-i ia acasă. Principalele motive pentru care micuţii sunt abandonaţi în spitale sunt legate fie de vârsta foarte fragedă a mamei, fie de lipsa posibilităţilor materiale care să le permită părinţilor creşterea acestora. „Este vorba de mame adolescente, care spun că nu-şi pot creşte copiii, dar şi de sărăcia cu care se confruntă părinţii micuţilor”, a spus Elekes Zoltán. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI BIBLIOTECA JUDEȚ* kuh\OO31 ■ V "V S&OR Informaţiii www.inforrdatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XX., Nr. 4564 • JOI, 9 OCTOMBRIE 2008 • 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Miercurea-Ciuc. Tarife modificate la apă, canalizare şi energie termică - în pagina a 3-a - Programe TV - 10-16 octombrie 2008 - paginile 5-6 - Măsuri şi soluţii pentru diminuarea îmbulzelii la Serviciul Comunitar Regim Permise şi înmatriculare a Vehiculelor - în pagina a 3-a - Producătorii harghiteni sunt nemulţumiţi de preţul cartofului în pagina a 3-a Hic iacet lepus! Un fost reper al presei româneşti care tinde drăgăstos către statutul de tabloid cu ţâţe sub titra mai alaltăieri, aproape disperat: „Tăriceanu ameninţă cu demisia”. Răsfoieşti multele pagini colorate, te zgâieşti la televizor, ioc! Nici vorbă de demisia individului cu zâmbet de potcoavă creaţă. Dimpotrivă! Găseşti peste tot disperarea prost camuflată a fostului manechin că pierde puterea tocmai când a ajuns la desertul guvernării: frişca electorală. Adicătelea, unuia căruia i se cere demisia de aproape patru ani, tocmai şi-a găsit cu ce să ameninţe! Ce-o fi crezând marele conducător politic răzgâiat de mătuşi cu cafele şi şerbeturi? Că poporul creştin va lua calea Palatului Victoria, în coate şi genunchi, implorându-l să mai creeze vreo 120 de agenţii guvernamentale, cu salarii de 30-40.000 euro pe cap de bugetar furajat? Tăricene, fii bărbată! Chiar dacă nu ai ameninţat cu demisia, dă-ţi-o! O să creşti teribil în ochii Primului-Ministru al Guvernului României, Dinu Patriciu. M. GROZA