Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2009 (Anul 21, nr. 4620-4710)

2009-01-13 / nr. 4625

nul \\1„ Nr. 4625 • MARȚI, 13 IANUARIE 2009 • 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament. 50 bani la vânzare liberă ! Bălan Concursul de sprint cu atelaje canine și-a desemnat învingătorii în pagina a 5-a i SCURT PE DOI & de MIHAIL CROZA Steagul Islandei la Siculeni Nemaiavând de tras sfori prin Palatul Victoria, preşedintelui UDMR, Markó Béla, nu i-a mai rămas decât să se arate îngrijorat din cauza unor „incidente" care cică ar tensiona climatul interetnic. Unul s-ar fi petrecut la Siculeni, unde, zice Markó, Poliţia a dispus îndepărtarea steagului maghiar arborat la comemorarea de la Monumentul Siculicidium. „S-a arborat în mod firesc tricolorul roşu-alb-verde, deci tricolorul maghiar şi Poliţia, nu ştim din dispoziţia cui, a îndepărtat, a dispus îndepărtarea acestor drapele. Ceea ce pe de o parte este şi împotriva legii, pe de alta e o acţiune menită să tensioneze climatul". Păi, ceea ce zice Markó Béla că e firesc, nu-i deloc aşa, deoarece tricolorul Ungariei chiar n-avea ce să caute acolo, între 1762-1764 secuii au avut mai multe incidente armate cu habsburgii, finalizate cu masacrul din 7ianuarie 1764, dar Ungaria n-a jucat nici un continuare în pag. a 3-a - Mircea Duşa iese la rampă în problema drapelelor CNS de pe primării: „Voi cere noului prefect să respecte legea!" Mircea Duşa a declarat, în conferinţa de presă de săptămâna trecută, că va cere noului prefect să respecte Legea privind folosirea însemnelor naţionale, făcând referire la arborarea drapelului secuiesc pe unele primării din judeţ. Duşa a spus că arborarea steagului Consiliului Naţional Secuiesc este ilegală, la fel ca şi folosirea altor simboluri decât cele ale României în birourile unor aleşi locali sau în sălile de şedinţe. „Legea este foarte clară în acest sens, există şi o ordonanţă de urgenţă care prevede sancţiuni şi voi cere noului prefect să respecte această lege”. El a reamintit că a aplicat amenzi în cazuri similare atunci când a fost prefect şi spune că (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Kajona János Bilanţ ISU „Oltul” Harghita Numărul intervenţiilor în 2008 a scăzut cu peste 20% în pagina a 6-a - Ulei menajer, colectat în premieră naţională la Miercurea-Ciuc □ Un litru de ulei menajer aruncat la chiuvetă poluează un milion de litri de apă! Doliu în hocheiul românesc! Preşedintele £ Sport Club Miercurea- Ciuc, Antal István, a încetat din viaţă £ A cincea zi cu temperaturi sub minus 20 de grade Celsius Temperaturile au scăzut, ieri dimineaţă, în judeţul Harghita, pentru a cincea zi consecutiv, sub minus 20 de grade Celsius, cea mai scăzută valoare, de minus 23 de grade, fiind înregistrată la Miercurea-Ciuc. Meteorologul de serviciu de la Staţia Meteo Miercurea-Ciuc, Tankó Károly, a declarat că temperatura de minus 23 de grade Celsius a fost consemnată dimineaţa, la ora 8:00, după ce toată noaptea s-au înregistrat minus 21 de grade. Şi în celelalte localităţi ale judeţului este foarte frig. La Topliţa şi Joseni mercurul termometrelor a coborât până la minus 22 de grade Celsius, la Odorheiu-Secuiesc au fost minus 15 grade, iar la Bucin s-au înregistrat minus 8 grade Celsius. Tankó Károly a ţinut să sublinieze că este pentru a cincea zi consecutiv când temperaturile în judeţ coboară sub minus 20 de grade Celsius. Cel mai frig a fost, însă, în data de 4 ianuarie, când la Joseni s-au înregistrat minus 27,4 grade Celsius. Minima absolută a lunii ianuarie, în Harghita, s-a înregistrat în anul 1985, la Miercurea-Ciuc şi a fost de minus 38 de grade Celsius, iar cea mai ridicată valoare a fost de 12 grade Celsius şi s-a înregistrat în anul 2001, în aceeaşi localitate. (L.M.)