Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2009 (Anul 21, nr. 4839-4901)

2009-10-09 / nr. 4845-4846

Informaţi artW www.informatiahr.go.ro Redacție: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXI., Nr. 4845/4846 • VINERI/SÂMBĂTĂ, 9/10 OCTOMBRIE 2009 • 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă , str., Pilda Semănătorului Domnul nostru Iisus Hristos, împreună cu ucenicii Săi, străbătea oraşele şi satele Palestinei, învăţând şi vindecând pe bolnavi şi petrecând în rugăciune. Mai totdeauna, învăţătura Sa era întărită cu o minune nepătrunsă de mintea omenească. Doctorul ceresc vindeca pe bolnavi şi trupeşte şi sufleteşte. Astfel, orbii îşi căpătau vederea, surzii îşi căpătau auzul, muţii vorbeau, iar ologii îşi căpătau puterea de a umbla. Pretutindeni, aceştia, după ce se vindecau, îl mărturiseau. Câştigase dragostea tuturor şi toţi voiau să-L asculte şi să-L vadă. La început, Mântuitorul învăţa direct şi atunci când aceste mulţimi s-au deprins cu felul învăţăturii Sale, El a început să însoţească învăţătura Sa cu pilde sau parabole, care nu sunt altceva decât mărgăritarele Sfintelor Evanghelii. Sub această formă, de povestiri uşoare, mulţimile primeau învăţătura Sa cu mai multă înţelegere. Din mulţimea parabolelor rostite de Mântuitorul, cea care se apropie mai mult de sufletul nostru, al tuturor, este Pilda Semănătorului, din pericopa Evangheliei acestei duminici, şi pe care Mântuitorul a spus-o chiar la începutul propovăduirii Sale. Este una dintre cele mai frumoase pilde rostite de Mântuitorul Iisus Hristos. Frumoasă, pentru că este simplă. Frumoasă, pentru că este luată din viaţa de toate zilele. Munca pe care o face semănătorul pe ogorul său, o face şi Mântuitorul, şi Biserica întemeiată de El, pe ogorul nostru sufletesc. (Continuare în pag. a 4-a) Preot protopop Grigore Vizoli Miercurea-Ciuc Comemorarea victimelor Holocaustului Astăzi, 9 octombrie, cu ocazia Zilei Holocaustului, municipiul Miercurea-Ciuc aduce un pios omagiu victimelor Holocaustului din localitate. Comemorarea are loc începând cu ora 10:00, în cimitirul evreiesc din str. Venczel József. Pentru festivitatea din acest an, elevii Liceului „Kájoni János” au pregăti un scurt program festiv, conţinând recitări de poezii, citirea câtorva fragmente-document din mărturiile unor supravieţuitori ai lagărelor şi citirea unei scrisori, care a fost aruncată dintr-un vagon ce se îndrepta spre lagărul din Auschwitz. Ceremonia se va încheia cu rugăciunea comună a reprezentanţilor cultelor religioase din oraş şi cu depunerea de coroane. Topiiţa Un veac de viaţă în câteva rânduri şi o fotografie în pagina a 5-a -şeainţa extraordinară a Consiliului Judeţean Harghita de finanţare da, documentaţii Până alai în pagina a 5-a - Investiţii 2009 România mai are nevoie de un secol pentru ca spitalele şi drumurile să fie la nivelul UE pagina a 3-a 20 ‘b |BIBLIOTECA JUDETĂnĂ] O |~0\ DJ 123A Tuşnad - Sâncrăieni va fi reabilitat din bani guvernamentali Secretarul de stat Răzvan Murgeanu: Preşedintele ţării este un susţinător al Ţinutului Secuiesc . Contractele de finanţare pentru reabilitarea drumului judeţean 123A Tuşnad- Sâncrăieni, judeţul Harghita, şi DJ 121 Covasna- Târgu-Secuiesc, judeţul Covasna, au fost semnate ieri, în localitatea Bixad, la graniţa dintre cele două judeţe. Documentele au fost semnate din partea celor două judeţe de cei doi preşedinţi ai consiliilor judeţene, Borboly Csaba şi Tamás Sándor, din partea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei de către secretarul de stat Răzvan Murgeanu, iar din partea Agenţiei de Dezvoltare Regionale Centru de către directorul general Simion Creţu. La eveniment au mai participat prefectul Harghitei, Constantin Strujan, deputatul Korodi Attila, precum şi alte oficialităţi judeţene ale PD-L şi UDMR. (Continuare în pag. a 8-a) Şt. PĂTRÎNTAŞ