Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2010 (Anul 22, nr. 4902-4963)

2010-01-13 / nr. 4908

• Pagina a 2-a • 13 ianuarie 2010 • Informația litter SPORT hockey Jocurile Olimpice de Iarnă, Vancouver 2010 In februarie se va da startul celei mai importante competiţii ,potrive din acest an. Jocurile Olimpice de Iarnă. Şi pentru că una între cele mai aşteptate întreceri va fi hocheiul pe gheaţă Jocurile Olimpice fiind singura competiţie pentru care se ntrerupe cel mai disputat campionat. NHL - care va aduna la starilita hocheiului mondial, vom aloca câte un spaţiu în care vom edea cu ce jucători se vor prezenta la Vancouver marile puteri Canada, Republica Cehă, Finlanda, Rusia, Slovacia, SUA şi suedia. ■ Canada va miza pe un amestec de experienţă şi tinereţe în speranţa câştigării titlului olimpic pentru Olimpiada de la Vancouver. Canada va miza pe un mestec format din veterani, cu experienţă, şi tinere talente, în ehipă fiind inclus şi starul din NHL Sidney Crosby, team-ul anadian sperând la un succes pe tărâm propriu. Canada a câştigat Jocurile Olimpice de Iarnă de la Salt Lake City în 2002 şi Campionatele Mondiale din 2003 şi 2004. Pentru sporterii canadieni, orice în afară de medalia de aur ar fi o dezamăgire, dar directorul executiv al echipei Canadei, Stevezerman, a avertizat că victoria la Vancouver va fi una grea. Suntem încrezători în echipa pe care am format-o împreună, dar sta nu înseamnă că va fi uşor", a precizat Steve Yzerman. In apărare, fundaşul de 36 de ani al echipei Anaheim Duks, Scott Niedermayer, va beneficia şi de ajutorul portarului Martin Brodeur, component al echipei Jersey Devils. Alţi jucători, campioni olimpici în 2002, sunt Chris Pronger, Jarone Iginla şi Joe Thornton, în 2002. Sidney Crosby era senzaţia tânără din NHL, iar acum va merge la Vancouver în calitate de deţinător al Cupei Stanley, trofeu câștigat cu Pittsburgh Penguins. ’ Steve Yzerman, campion olimpic în 2002 la Salt Lake City, a anunțat cei 23 de jucători care vor încerca să se impună pe teren propriu. Portari: Martin Brodeur (New Jersey Devils), Marc-André Fleury (Pittsburgh Penguins), Roberto Luongo (Vancouver Canucks). Fundaşi: Dan Boyle (San Jose Sharks). Drew Doughty (Los Angeles Kings), Duncan Keith (Chicago Blackhawks), Scott Niedermayer (Anaheim Ducks), Chris Pronger (Philadelphia Flyers). Brent Seabrook (Chicago Blackhawks), Shea Weber (Nashville Predators). Atacanţi: Patrice Bergeron (Boston Bruins), Sidney Crosby (Pittsburgh Penguins). Ryan Getzlaf (Anaheim Ducks). Dany Heatley (San Jose Sharks). Jarome Iginla (Calgary Flames). Patrick Marleau (San Jose Sharks), Brenden Morrow (Dallas Stars). Rick Nash (Columbus Blue Jackets), Corey Perry (Anaheim Ducks). Michael Richards (Philadelphia Flyers). Eric Staal (Carolina Hurricanes). Joe Thornton (San Jose Sharks), Jonathan Toews (Chicago Blackhawks). Dakar: Etapaa9-a Copiapo — La Serena Cea de-a noua etapă a Raliului Dakar a fost una interesantă. în are favoriţii au fost angrenaţi-într-un sprint de final. Deşi primii 0 au terminat la diferenţe de timp foarte mici. cel mai rapid dintre 1 a fost Marc Coma. Catalanul a obţinut, astfel, cea de-a 10-a ictorie într-o etapă specială din Dakar, devansându-l pe Despres u doar 4 secunde. La clasa auto, ziua i-a aparţinut lui Nasser d-Attiiyah. care a mai recuperat 6 minute în lupta cu Carlos ainz. Iar la clasa camioane, team-ul de la KAMAZ rămâne pe oziţii: Kabirov şi Chagin câştigă din nou etapa. Clasamentul general după 9 etape: Clasa moto: 1. Cyril Despres (foto) (Franţa. KTM) - 35h 58’ 1”: 2. Anders Ullevalster (Norvegia. KTM) - +lh 58' 51”; 3. opez Contador (Chile. APRILIA) - +lh 25’ 35". Clasa quad: 1. Marcos Patronelli (Argentina, YAMAHA) - 5h 23' 39"; 2. Alejandro Patronelli (Argentina. YAMAHA) - 2h 23’ 07”; 3. Gonzalez Corominas (Spania. YAMAHA) -+4h 0’ 03”. Clasaauto: 1. Carlos Sainz/Lucas CruzţSpania. VW)-33h 33’ 0”; 2. Nasser Al-Attiyah (Qatar)/Timo Gottschalk (Germania) - 8" 26”; 3. Mark Miller (SUA)/Ralph Pitchford (Africa de Sud) - 27' 17". Clasa camioane: 1. Chagin/Savostin/Nikolaev (Rusia, AMAZ) - 38h 24’ 50"; 2. Kabirov/Belyaev/Mokeev (Rusia. KAMAZ) - +lh 1F 31"; 3. Van Vliet/Vaanholt/Veenendaal (Olanda. GINAF)-+8h21' 13". i!) Cupa Africii pe Naţiuni: Burkina Faso a reuşit să-l frustreze pe ivorianul Didier Drogba Meciul Burkina Faso - Coasta de Fildeş, disputat în aceeaşi grupă din care Togo a fost exclusă din turneu în urma atacului terorist, a fost caracterizat printr-o excelentă defensivă a burkinezilor şi o lipsă de forţă a favoriţilor. Coasta de Fildeş, în faţa porţii - de altfel, ivorienii au cerut şi două penalty-uri în prima repriză, dar neacordate de către arbitru. Ivorienii - o echipă alcătuită din mulţi jucători care activează la echipe de top din Europa —conduşi de starul echipei Chelsea Londra, Didier Drogba, au dominat prima repriză, la posesia mingii în dreptul lor fiind trecut 70%, în timp ce Burkina Faso a stat în apărare și abia a trecut de mijlocul terenului. Drogba a solicitat un penalty in minutul 2, după ce Paul Koulibaly l-a împiedicat pe ivorian să intre în posesia mingii trimisă de fundașul lui Manchester City, Kolo Toure. Iar un alt penalty a fost cerut după alte 3 minute de către Bakari Kone. Kone a mai avut o bună șansă de a înscrie în minutul 15, dar lovitura de cap nu este punctul forte al ivorianului care joacă la Marseille. Nici Diedier Zokora (mijlocaşul lui Tottenham), Cheik Tiote (mijlocaşul lui Twente) sau Emmanuel Eboue (jucătorul lui Arsenal) nu au avut mai mult succes în faţa portarului burkinez, Daouda Diakite. In afara jocului defensiv, Burkina Faso a contat în atac prin Jonathan Pitripa (atacantul lui Hamburg) şi prin Al-Khor - care este golgheterul burkinezilor cu 21 de reuşite în 42 de jocuri internaţionale. Cumva, prima repriză s-a terminat la egalitate, 0-0, şi chiar dacă a doua repriză a decurs similar ca şi prima, ivorienii şi-au creat mai puţine ocazii de a marca. Mai mult, Dagano a fost aproape de a produce şocul, executând foarte bine o lovitură liberă de la 30 de metri, dar portarul ivorian, Boubacar Barry, a reuşit să pareze şutul. Spre finalul întâlnirii, ambele echipe au mai avut câteva şanse de a înscrie, burkinezii prin Pitropia - dar şutul acestuia a fost blocat de Kolo Toure - iar ivorienii prin Dindane - şutul acestuia fiind respins de portar în corner. Rezultat final: Coasta de Fildeş - Burkina Faso 0-0. O altă surpriză la Cupa Africii pe Naţiuni (CAN) s-a înregistrat în Grupa A, unde Malawi a surclasat Algeria cu 3-0, prin golurile reușite de Mwafuliwa (minutul 17), Kafoteka (35) și Banda (48). Şi totuşi, Togo nu va juca la CAN Deşi componenţii naţionalei de fotbal a statului Togo au afirmat că doresc să participe la CAN in memoria celor ucişi în urma atacului terorist de vineri, oficialii fotbalului african au decis să excludă echipa din competiţie. „Sunt descalificaţi. Această grupă (B) este formată din 3 echipe", a declarat Yaouba Amoa, coordonator al Confederaţiei Africane de Fotbal. Ministrul Tineretului şi Sportului din Togo, Christophe Padumhokou Tchao, i-a contactat pe şefii Confederaţiei Africane de Fotbal (CAF), organizatoarea competiţiei, propunându-le ca naţionala să joace totuşi, dar după trei zile de doliu. CAF n-a mai fost însă de acord, deşi, în urma atentatului produs vineri la prânz, în care şi-au pierdut viaţa trei membri ai delegaţiei togoleze, insistase ca aceasta să rămână în Angola. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN