Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2010 (Anul 22, nr. 4964-5026)

2010-04-29 / nr. 4983

reu • Pagina a 3-a • 29 aprilie 2010 • A fost numit şi al doilea inspector şcolar general adjunct, din zona Odorhei Fostul director al Liceului „Tamási Áron” din Odorheiu-Secuiesc, Ványolos István, este al doilea inspector şcolar general adjunct. Ordinul de numire a fost emis vineri, noul inspector şcolar general adjunct fiind prezentat marţi, în cadrul unei conferinţe, în prezenţa prefectului Harghitei, Ladányi László, şi a inspectorului şcolar general, Ferencz Alpár. „Aştept de la d-l inspector şcolar general adjunct să lucreze în interesul întregului judeţ, şi nu în interesul unei zone. Este foarte important că inspectorul şcolar general, respectiv adjuncţii sunt din diferite zone ale _________ _______________________ judeţului, deoarece fiecare zonă a judeţului are specificul ei”, a declarat prefectul Harghitei, Ladányi László, cu ocazia prezentării inspectorului general adjunct al IŞJ Harghita. La rândul său, inspectorul şcolar general, Ferencz Alpár, a afirmat că „după o lungă aşteptare avem echipa managerială a IŞJ completă”, reiterând ideea că întreaga conducere trebuie să lucreze în interesul întregului judeţ, indiferent de zona din care provin membrii ei. Inspectorul şcolar general adjunct, Ványolos István, a declarat că „această numire înseamnă pentru mine o deosebită onoare, dar în acelaşi timp şi o responsabilitate foarte mare”. „Bineînţeles că reprezint, într-un fel, zona Odorhei, dar asta nu mă împiedică să am o privire de ansamblu asupra comunităţii educaţionale din judeţul Harghita şi să conlucrez împreună cu colegii mei în aşa fel încât să fie pentru binele întregii comunităţi”, a mai precizat noulinspector şcolar general adjunct. Ványolos István a fost desemnat de UDMR-zona Odorhei, are 60 de ani, 37 de ani de activitate pedagogică, din care 11 ca director. Noul inspector şcolar general adjunct are în atribuţiuni, conform fişei postului, inspecţia şcolară şi curriculum, iar celălalt inspector adjunct, Aurora Partenie, se va ocupa de management şi resurse umane. Creştere cu 3% a finanţării învăţământului harghitean, mai este un deficit de 10% După prezentarea inspectorului şcolar general adjunct, şeful IŞJ Harghita, Ferencz Alpár, a făcut câteva precizări referitoare la acţiunile întreprinse de Inspectorat la minister pentru îmbunătăţirea coeficienţilor finanţării per capita a unităţilor care au fost subfinanţate prin acest sistem. Potrivit lui Ferencz Alpár, a fost aprobată în şedinţă de Guvern majorarea coeficienţilor de finanţare în ceea ce priveşte liceele de arte, cele care au cantine şi internate, precum şi învăţământul step by step, care se vor aplica la nivel naţional. Datorită acestor îmbunătăţiri,aduse finanţării instituţiilor de învăţământ, judeţul Harghita va înregistra cea mai mare creştere a fondurilor la nivel naţional, datorită specificului său, cu un procent de 3%, ajungând de la 86% la aproape 90%. Conform inspectorului şcolar general, în cazul liceelor de artă creşterea fondurilor va fi cu procente cuprinse între 12 şi 24%, la liceele unde sunt internate şi cantine va creşte cu intervale între 1 şi 11%, iar la şcolile cu alternativă step by step între 2 şi 11%. Şt. PĂTRÎNTAŞ Drumurile naţionale din judeţ, în reparaţii Până în data de 15 iunie vor fi reparate majoritatea drumurilor naţionale din judeţ, afectate de iarna grea care tocmai a trecut, a anunţat prefectul judeţului Harghita, Ladányi László, în cadrul conferinţei de presă de marţi. Prefectul judeţului a declarat, conform datelor furnizate de Secţia de Drumuri Naţionale Miercurea- Ciuc, că în momentul de faţă se lucrează la DN 13 A Praid - Miercurea-Ciuc, reparaţii care se vor finaliza în cursul lunii mai. Cele mai ample lucrări de reparaţii vor fi efectuate pe DN 12C Gheorgheni — Lacu Roşu şi DN 13B Praid - Bucin - Gheorgheni, care vor fi finalizate până la data de 15 iunie. Totodată, până la aceeaşi dată vor fi finalizate reparaţiile pe: DN 11B Caşin - Cozmeni; DN 12A Miercurea-Ciuc - Lunca de Sus; DN 13C Vânători - Cristuru-Secuiesc; DN 15 Topliţa - Tulgheş, în ceea ce priveşte drumul european 578 Tuşnad - Miercurea-Ciuc - Gheorgheni - Topliţa, se aşteaptă ordinul de începere a lucrărilor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. S-a constituit Comisia judeţeană pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor . . Privitor la recensământul general agricol, care va avea loc anul acesta, prefectul judeţului* a declarat că activităţile specifice sunt în curs, menţionând că un rol important în desfăşurarea lucrărilor premergătoare îl au*informaţiile conţinute în registrele agricole, ceea ce presupune „luarea unor măsuri suplimentare din partea autorităţilor administraţiei publice locale de întocmire şi ţinere la zi a acestor registre”. în acest sens, va avea loc şi o întâlnire cu secretarii din judeţ, pentru discutarea eventualelor neînţelegeri sau probleme, în ceea ce priveşte recensământul populaţiei şi al locuinţelor, care se va desfăşura anul viitor, la nivelul judeţului a fost constituită Comisia judeţeană pentru acest recensământ, precum şi secretariatul tehnic. Ultimul recensământ al populaţiei şi locuinţelor a avut loc în anul 2002. Totodată, Ladányi László a anunţat că în luna mai va fi semnat contractul de finanţare a proiectului ACCES, câştigat de Instittuţia Prefectului. Proiectul ACCES se referă la restructurarea sistemului informatic actual al Instituţiei Prefectului şi crearea unui portal modern al instituţiei, având valoarea totală de 1.068.000 lei, din care 920 mii lei sunt fonduri europene, diferenţa fiind contribuţie proprie. P. ŞTEFAN Bucură-te de viaţa în doi în noua voastră casă, pentru că, de ajun, aveţi şanse mai mari să obţineţi creditul.Prima Casă de la OTP Barţk. www.otpbank.ro 0800 88 22 88 ,re otpbank * Avem încredere creditul Prima Casă Prima Casă de Piatră!