Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2010 (Anul 22, nr. 4964-5026)

2010-04-08 / nr. 4968

• Pagina a 2-a • 8 aprilie 2010 • Informația RMgitL&tet Simona Halep - în turul secund! Performanţă notabilă a tinerei jucătoare tie tenis românce Simona Halep (foto) - 18 ani - la turneul internaţional de la Marabella. Spania, care, după ce a trecut prin sita calificărilor, a reuşit, în turul I, să o învingă şi pe experimentata jucătoare cehă Iveta Benesova: 6-4. 6-1. După o perioadă nefastă, Sorana Cîrstea dă semne de revenire, învingând-o, în turul I al aceluiaşi turneu, pe rusoaica Maria Kirilenko (cap de serie nr. 6) cu scorul de 4-6. 7-6. 6-4. Din păcate, una din cele două românce va părăsi competiţia după turul II, întrucât vor juca împreună. Mai este pe tabloul principal şi o altă româncă, Alexandra Dulgheru, care, în turul I, o va întâlni pe puternica jucătoare belgiancă Kim Clijsters, recentă învingătoare la Miami. A fost prezentă la Marabella şi Raluca Olaru, eliminată în primul tur de slovena Polona Hercog. Liga Campionilor: Messi, de neoprit Marţi seara au avut loc primele partide din manşa a doua a optimilor de finală ale Ligii Campionilor, soldate cu următoarele rezultate: ȚSKA Moscova - Internationale Milano 0-1 (0-1) (în tur 0-1), Gol Snoijder 6. Inter a deschis scorul chiar în minutul 6, când mingea expediată de Sneijder (foto) din lovitură liberă a fost deviată de zid, derutându-l pe portarul Akinfeiev. Conturile au fost practic încheiate in min. 49, atunci când Odia a fost eliminat pentru al doilea cartonaş galben. Deşi, în aparenţă, Inter s-a calificat fără probleme, în realitate prestaţia milanezilor a fost destul de neconvingătoare. La Inter, Cristi Chivu a jucat începând din minutul 64. FC Barcelona - Arsenal Londra 4-1 (2-1) (în tur 2-2). Au marcat Messi 21. 37. 42. 88 - Bendliner 18. Arsenal a avut şansa de partea sa, deschizând scorul la prima ocazie de a se apropia de poarta catalanilor. Insă a fost doar un foc de paie şi diferenţa clară dintre cele două formaţii s-a materializat, spre deosebire de partida tur, şi pe tabela de marcaj. E adevărat, datorită unui fotbalist cu totul excepţional, Lionel Messi (foto), care a ridiculizat pur și simplu o apărare care uneori părea alcătuită din copii de cor. Trebuie subliniat însă aportul antrenorului l’ep Guardiola, care a făcut o echipă ce joacă cu o dezinvoltură incredibilă, creând tot timpul impresia că se află în superioritate numerică. Liga Europa în această seară au loc partidele retur din optimile de finală ale Europa League, după următorul program: VfL Wolfsburg - Fulham (în tur 1-2), Standard Liege - SV Hamburg (în tur 1 -2), Atletico Madrid - Valencia (în tur 2-2), FC Liverpool - Benfica Lisabona (în tur 1 -2). Liga I Etapa a 26-a Ligii I a început marţi, cu un prolog reprezentat de întâlnirea de sub Tampa: FC Braşov - Oţelul Galaţi 3-0 (2-0). Au marcat Abrudan 2, Sburlea 19, Roman (foto) 81. Oaspeţii au jucat din min. 63 în 10 oameni, Perendija fiind eliminat. In urma acestui rezultat, liniile de clasament ale celor două formaţii sunt următoarele: 8. Oţelul 26 10 6 10 28-30 36 9. FC Braşov 26 9 7 10 28-24 34 Ieri, după închiderea ediţiei ziarului, au avut loc alte 5 partide, iar în cursul zilei de astăzi se vor juca ultimele trei: Rapid - Ceahlăul (ora 14.30 - GSP TV), Poli Iaşi - CFR Cluj (ora 18.30 - DigiSport), Pandurii - Dinamo (20.30 - Antena 1). Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU Antoniu Bucicampion european Tânărul halterofil român Antoniu Buci (foto) a reuşit o performanţă de excepţie la Campionatele Europene de haltere de la Minsk, Belarus, cucerind, în cadrul categoriei 62 kg, medalia de aur la stilul aruncat şi pe cea de argint la total. Antoniu, 20 de ani, fost campion european de juniori, a smuls 135 kg, situându-se pe locul 4 la această probă, dar aruncând 165 kg. la fel ca şi turcul Eroi Bilgin, mai greu însă cu 20 de grame decât halterofilul nostru. Cu 304 kg, Bilgin a câştigat titlul la total şi cu 139 kg pe cel de la smuls. Buci a totalizat 300 kg, pe locul 3 situându-se azerul Zulfugar Suleymanov, cu 294 kg. Celălalt reprezentant al nostru, la cat. 62 kg. Florin Veliciu, s-a clasat pe locul 7, cu un total de 276 kg. Competiţia este dominată puternic de sportivii din Turcia, în afara categoriei 62 kg. reprezentantele tarii Semilunci câștigând la diferențe astronomice locul I în probele feminine. Nurcan Taylan (cat. 48 kg) a acumulat un avans de aproape 30 kg (!) față de a doua clasată, poloneza Marzena Karpinska, la 53 kg. Aylin Dasdelen a ridicat cu aproape 10 kg mai mult decât bulgara Boyanka Kostova. Din păcate, noi am deplasat o delegaţie formată din numai 5 sportivi, faţă de 11 cât obţinuseră dreptul să participe la europene. Guvernul s-a găsit să facă economii tocmai la bugetul demn de o ţară din lumea a treia care a fost alocat sportului românesc. Lucru oarecum ..normal”, de vreme ce din acest sector nu se poate lua șpagă, nu intră bani in visteria partidelor, nu se pot planta firme căpușe. Adversara Stelei Granollers A avut loc tragerea la sorţi a partidelor din semifinalele cupelor europene masculine de handbal, singura noastră reprezentantă în această fază fiind în Cupa Cupelor, Steaua Bucureşti. Bucureştenii vor întâlni echipa spaniolă Fraikin BM Granollers, primul meci urmând a avea loc în România, în 24 sau 25 aprilie, iar returul peste o săptămână, în Spania. In cealaltă semifinală își vor disputa calificarea o altă echipă spaniolă - Navarra San Antonio, cu una germană-HK. Gummersbach. Cupa României La sfârşitul săptămânii au avut loc partidele din optimile de finală ale fazei judeţene a Cupei României la fotbal, soldate cu următoarele rezultate: AS Lunca de Sus - MU Frumoasa 4-0 (1-0). Au marcat Ambrus 89, 90, Antal 2, Csibi 47, Totul Vlahiţa - CSȘ Miercurea-Ciuc 1-2 (1-2). Au înscris Tamás 37 - Salamon 20, Dobri 40. Speranţa Mărtiniş - Tineretul Morăreni 6-4 (2-3), după prelungiri şi penalty-uri. Marcatori Horváth 17. Kerekes 35, Szász 71 - László 11, Kelemen 21, Sinka 23. Tineretul Băile Tuşnad - Străduinţa Mihăileni 2-3 (0-1). Goluri Basa 54, Gábor 69 - Gábor 36 (a.), Măgirescu 76. Tóth 77: AS Forteni - Metalul Vlăhiţa 1-6 (1-5). Au înscris Kádár 16 - Demeter 47. Knobloch 19. 45. Trifuly 4. Bato 77: Harghita Câtiţa - ASA Bălan M. Ciuc 0-2 (0-1). Au marcat Ciprian Mitocani 27. Alexandrescu 73: Andycont Anăimeşti - Târnava Mare Bereşti 1-4 (0-3). Goluri Kandó - Kovács 4- 81. Fodor 8. Tiboldi 25. .4.9 Coruiul — Viitorul Gheorgheni 3-0. Formaţia din Gheorgheni a întârziat la partidă. Murariu câştigă „Memorialul Victor Ciocâltea” Tânărul mare maestru internaţional Andrei Murariu (foto) a câştigat turneul internaţional ..Memorialul Victor Ciocâltea-’, desfăşurat la Hotelul ,,Sport" din cadrul Complexului Naţional „Lia Manoliu" din Capitală. Murariu a încheiat turneul fără înfrângere, în final detaşându-se la 1.5 puncte de al 2-lea clasat, graţiei faptului că a câştigat ultimele două partide (la Raul Schmidt şi Milos Lopacevic). Este a 3-a victorie a lui Andrei în „Memorialul Victor Ciocâltea”, după cele două succese din 2004 şi 2006. Clasament: I. Andrei Murariu 8.5 p.: 2. Szabó Gergely-András (câştigătorul ediţiei trecute) 6.5, 3. Vadim Şişkin (Ucraina) 6.5. Tânărul maestru FIDE Tiberiu Georgescu a realizat o normă de maestru internaţional. Nisipcanu se califică Liviu-Dieter Nisipcanu a reușit calificarea pentru Campionatul Mondial de şah, după ce l-a învins, la şah rapid, cu scorul de 2.5-1.5 pe rusul Denis Hismatullin. Nisipcanu - locul 30 -a făcut parte, împreună cu Ilismatullin (locul 16-17), dintr-un grup de 40 de jucători care la Campionatul European de la Rjeka, Croaţia, au totalizat 7.5 puncte şi au fost nevoiţi să joace partide de baraj după sistemul şah rapid.