Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2011 (Anul 23, nr. 5198-5247)

2011-04-22 / nr. 5210-5211

în această primăvară, în județ s-au născut circa 113.000 miei, din care 30% vor fi sacrificaţi pentru sărbătorile pascale în pagina a 3-a . Vasile Blaga consideră că este nevoie de o nouă reorganizare administrativă a României „Este absolut nevoie de o nouă reorganizare administrativă a României şi ea trebuie făcută, am spus-o în permanenţă, de toate forţele politice, pentru că aici intervin foarte multe orgolii care ţin de un patriotism local sănătos de altfel. Am dat exemplu azi, la Vâlcea, sunt state europene, ca de exemplu Polonia, care, după 1990, au făcut două reforme, se pregătesc de a treia”, a precizat Blaga, intr-o conferinţă de presă susţinută la Râmnicu-Vâlcea. Potrivit lui Blaga, actualele euroregiuni din ţara noastră sunt prea mici pentru a accesa pe termen lung fonduri europene. „Şi România va trebui să o facă, euroregiunile noastre sunt prea mici, trebuie să aibă în jur de 3 milioane de locuitori pentru a fi eligibile pe termen lung pe fonduri europene. Un singur lucru este clar și l-am spus în urmă cu două săptămâni la Harghita, niciodată pe criterii etnice”, a mai spus Blaga. Mai mulţi angajaţi ai Serviciului de Ambulanţă Harghita riscă să fie concediaţi, după ce bugetul instituţiei a fost redus ■ Dr. Péter Szilárd: Se va ajunge la situaţia din 1997-1998 Mai mulţi angajaţi ai Serviciului Judeţean de Ambulanţă Harghita ar putea fi concediaţi, iar câteva puncte de lucru riscă să fie închise, după ce bugetul pe 2011 al acestei instituţii a fost diminuat de către Ministerul Sănătăţii. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI biblioteca judetean KÁJONIJános Informaţia www.informmatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@graail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIII., Nr. 5210/5211 • VENERI/SÂMBĂTĂ, 22/23 APRILIE 2011 • • FONDAT WPIP- 1 3 3 6 colo PASTORALĂ LA MARELE PRAZNIC AL ÎNVIERII DOMNULUI  IOAN. Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Episcopiei Covasnei şi Harghitei Iubitului nostru cler, cinului monahal şi dreptcredincioşilor creştini Har, milă şi pace de la Dumnezeu Tatăl, iar de la noi, părintească binecuvântare! „Eu sunt învierea şi Viaţa; cel care Crede în Mine, chiar dacă va muri, va fi viu ” (Ioan 11,25) Iubiţi fii duhovniceşti, După ce am călătorit pe calea cea îngustă a postului cu mult dor duhovnicesc, am ajuns acum, în pace, marele praznic al învierii Domnului nostru Iisus Hristos. Acesta este cel mai sfânt dor pe care-l poate avea un muritor pe pământ de a se întâlni cu Hristos Cel înviat, Cel ce a biruit moartea - vrăjmaşul existenţei umane. Ne este dor în această viaţă de părinţi, de copii; lucru bun este, dar se pune şi cuvenita întrebare: îi mai este oare azi dor de Hristos Cel înviat omului moder?! Iubite frate creştine, ai tu un dor sfânt? Şi care ar fi acela? Iată ce ne spune Sfântul Apostol şi Evanghelist Luca despre ce Şi-ar fi dorit Hristos înainte de Patima Sa: „Şi a zis către Apostoli: Cu dor am dorit să mănânc cu voi acest Paşti, mai înainte de Patima Mea ” (Luca 22,15), în cugetul lor, Apostolii n-ar fi dorit ca acesta să fie ultimul Paşti cu Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Este oare o contradicţie între dorul nostru şi cel al lui Hristos? Nu, ci doar cel ce primeşte lumina învierii lui Hristos, acela ştie ce să-şi dorească în această viaţă pământească. Iată, Hristos doreşte să mănânce Paştile cu Apostolii Săi. El doreşte şi acum să-ţi împărtăşească, de acest Paşti, şi ţie lumina învierii Sale. Şi azi ne cheamă Hristos din faţa Sfintelor Altare: „Veniţi de luaţi lumina!” - în dar. Ceea ce a grăit îngerul Maicii Domnului la Buna Vestire - începutul mântuirii noastre — s-a desăvârşit astăzi prin învierea Domnului. învierea Domnului nostru Iisus Hristos este o lucrare dumnezeiască treimică, cu puterea Tatălui şi cu lucrarea Duhului Sfânt. Ea a fost însoţită şi de o îngerească slujire: „ Şi iată s-a făcut cutremur mare, că îngerul Domnului, coborând din cer şi venind, a prăvălit piatra de la uşă şi şedea deasupra ei” (Matei 28,2). Luând Paharul pătimirii, Hristos Domnul Şi-a împreunat voinţa Sa cu cea a Tatălui Ceresc: „Părintele Meu, dacă nu este cu putinţă să treacă acest pahar, ca să nu-l beau, facă-se voia Ta” (Matei 26,42). (Continuare în pag. a 5-a) Preţ: 1 leu