Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2011 (Anul 23, nr. 5248-5297)

2011-07-15 / nr. 5256-5257

• Pagina a 2-a • 15/16 iulie 2011 • Informația Secretar general pe 5 ani în hocheiul românesc Adunarea Generală a Federaţiei Române de Hochei pe Gheaţă a decis ca secretarul general să fie ales pe o perioadă de cinci ani, iar candidaţii la această funcţie nu mai au nevoie de recomandarea din partea cluburilor, aşa cum era până acum. Una dintre condiţiile de bază pentru candidaţii la funcţia de secretar general este prezentarea unui program de dezvoltare în perioada mandatului. O altă modificare decisă de Adunarea Generală prevede ca membrii Biroului Federal care acumulează trei absenţe nemotivate să fie înlocuiţi, în dorinţa ca şedinţele acestui for să ni fie blocate din lipsă de cvorum. Totodată, membrii Adunării Generale au votat modificarea siglei Federaţiei Române de Hochei pe Gheaţă şi, în plus, a fost aprobată înfiinţarea Hall of Fame România. Dorinei Munteanu are coşmaruri legate de perioada cât a stat la Steaua Actualul antrenor al campioanei României, Oţelul Galaţi, nu are amintiri deloc plăcute din vremea cât a stat pe banca Stelei. Dorinei Munteanu (foto) a afirmat într-un interviu acordat pentru prosport.ro că nu vrea să ştie nimeni despre perioada cât a stat la Steaua. „Cât despre perioada cât am fost antrenor la Steaua, vă spun sincer că nici nu vreau să-mi fie trecută în CV acea lună și jumătate cât am stat acolo”. Referindu-se la Supercupa care va avea loc duminică, Dorinel Munteanu a precizat că va fi un meci de rutină și că Steaua nu este o echipă capabilă să-i producă o mare surpriză. „Cunosc Steaua foarte bine și nu o cred în stare să-mi producă o mare surpriză. Nici măcar despre jucătorii pe care i-au adus nu pot să spun că s-au integrat sau că m-au impresionat, iar eu mă bazez pe consecvenţa lotului meu. Oricum, va fi un meci de rutină”, declara antrenorul Oţelului pentru prosport.ro. Analizând situaţia de la Steaua, acelaşi site face şi o echipă probabilă a Stelei pentru meciul din Supercupă: portar - Tătăruşanu, fundaşi - Martinovici, Galamaz, Gardoş şi Latovlevici; mijlocaşi - Nicoliţă, Bicfalvi, Brandan, Tănase; atacanţi - Rusescu şi Tatu. Supercupa României, dintre Oţelul Galaţi şi Steaua, va avea loc duminică, de la ora 20:45 şi va fi transmisă de postul PRO TV. Finala inedită la Cupa Mondială feminină Surpriza ediţiei din acest an a Cupei Mondiale de fotbal feminin este naţionala Japoniei. Aflată într-o grupă cu Anglia (una dintre favoritele turneului final), Mexic şi Noua Zeelandă, Japonia s-a calificat în fazele eliminatorii cu două victorii şi o înfrângere în faţa europenelor. In sferturi, s-a impus în faţa Germaniei (1 -0 în prelungiri), iar semifinala a disputat-o cu Suedia. Scorul a fost clar în favoarea asiaticelor, care s-au impus cu 3-1. Astfel, Japonia devine surpriza Cupei Mondiale, urmând să joace finala (duminică, ora 20,45 pe Eurosport) în compania Statelor Unite, care a trecut de Franța cu 3-1. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN liviu_campean@gmail.com Hănescu realizează surpriza la Stuttgart Victor Hănescu a fost protagonistul surprizei la turneul de la Stuttgart, dotat cu premii în valoare de 450.000 euro. în primul tur, Hănescu l-a întâlnit pe Gael Monfils, numărul 7 mondial şi se părea că nu va avea nici o şansă în faţa francezului. Cu atât mai mult cu cât primul set a fost adjudecat clar de Monfils (6-2), iar în setul secund francezul avea minge de meci la scorul de 6-5. Numai că Hănescu a salvat mingea de meci şi a împins setul în tie-break. Românul a mai salvat o minge de meci în tie-break, dar până la urnă s-a impus şi a câştigat setul cu 7-6 (la 7 în tie-break). In setul decisiv Hănescu s-a impus cu 6-4, câştigând meciul după 2 ore şi 17 minute (2-6, 7-6, 6-4). „Sunt foarte fericit că am învins un jucător din top 10”, spunea Hănescu după victoria obţinută în faţa francezului. „Este bine întotdeauna să baţi asemenea jucători. A fost un prim tur dificil pentru mine, aşa că acum doresc să continui să joc bine aici. A fost dificil în tie-break, dar am fost concentrat. Norocul a fost de partea mea”, declara Victor. Meciul a început marţi seara, iar la scorul de 4-2 în primul set pentru Monfils partida a fost întreruptă din cauza ploii, întâlnirea s-a reluat miercuri, în cele din urmă impunându-se Hănescu. Deşi francezul, care a fost finalist anul trecut, a reuşit 13 ani şi a avut un procentaj de reuşită pe primul serviciu de 63%. In turul doi, Hănescu joacă cu slovacul Cervenak Pavol. România va întâlni Republica Cehă în Cupa Davis Tragerea la sorţi a decis ca tenismenii români să-i întâlnească pe cehi în barajul pentru rămânerea în prima grupă valorică a Cupei Davis. întâlnirea se va disputa în România şi este programată pentru 16-18 septembrie. Dacă România, la întâlnirile de simplu, va avea un singur jucător clasat în primii 100 din lume (Victor Hănescu, locul 64), cehii au în acest moment 3 jucători în top 100: Thomas Berdych, numărul 8 mondial, Radek Stepanek, numărul 57 şi Lukas Rosol, numărul 70. Adrian Ungur şi Victor Crivoi se află pe locurile 155, respectiv 195. In întâlnirile, directe, Republica Cehă are un avantaj, conducându-ne cu 3-1. ORIENTARE SPORTIVĂ Din activitatea Asociaţiei Judeţene de Orientare Harghita în perioada 1-8 iulie 2011, în Munţii Mecsek de lângă oraşul Pecs din Ungaria, s-au desfăşurat Campionatele Mondiale de Veterani şi Cupa Mecsek la care au luat parte 3.300 sportivi din 42 de ţări. La această competiţie au participat şi 53 de români, printre care s-a numărat şi un grup de sportivi din judeţul Harghita. Deplasarea lor a fost posibilă cu sprijinului financiar acordat de Consiliul Judeţean Harghita. Cele mai bune rezultate au fost obţinute de Fey Zsuzsa de la Transilva Cluj - locul I la categoria F35 şi Mutiu Mugur - locul II la categoria M40. Dintre sportivii harghiteni s-au remarcat Erősdi Zakariás (locul 4 la categoria M16 cumulat după patru zile de concurs la Cupa Mecsek) şi Iosub Gabriela care a obţinut locul 24 la finalele de lungă distanţă F60. Cu aceasta ocazie vă reamintim acţiunea Clubului Sportiv Carpaţi, care vă invită pe 16 iulie în Munţii Giurgeu, unde se va disputa un concurs de orientare, cu startul de la ora 9:00, şi care cuprinde două probe: Maraton 42 km (2.200 m diferenţă de nivel) şi cross 14 km (650 m diferenţă de nivel). Startul şi sosirea vor avea loc în localitatea Izvoru Mureşului (Complexul Sportiv Naţional), judeţul Harghita. înscrierile se pot face şi la faţa locului. Britanicul Mark Cavendish se impune la sprint în cea de-a 11-a etapă din Turul Franţei la ciclism, disputată miercuri, britanicul Mark Cavendish s-a impus la sprint, intrând în posesia tricoului verde. Britanicul s-a impus la finalul unei etape mai lejere pentru rutieri, la sosire ajungând un grup compact de 132 ciclişti. Această lejeritate s-a datorat şi etapelor de munte care au început de ieri, competiţia mutându-se în Pirinei. Ieri, cicliştii au înfruntat primele abrupturi din Pirinei, etapa (Cugnaux - Luz Ardiden, 211 km) numărând 3 căţărări de categorie înaltă, cu o pantă de peste 7,3% și cu lungimi de peste 10 km (cea mai lungă pantă are 17,1 km, iar cea mai înclinată este de 7,4%). Cicliștii au pornit de lângă Toulouse, sosirea a fost la 1.715 m alt., iar altitudinea maximă la care au ajuns a fost de 2.115 m. Etapa de astăzi, cea de-a 13-a, va fi una mai lejeră pentru rutieri. Măsurând 152 km, se va desfăşura între Pau şi Lourdes, iar altitudinea maximă la care vor ajunge cicliştii va depăşi cu puţin 1.700 m.