Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2011 (Anul 23, nr. 5298-5350)

2011-11-08 / nr. 5320

www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIII., Nr. 5320 Programele pentru copii ale Serviciului Public de Salvamont Harghita devin tot mai populare - în pagina a 4-a -Lucian Bute și-a păstrat titlul mondial - în pagina a 2-a - SCURT PE DOI Şmecheria tragică cu „Ţinutul Secuiesc” Prof. univ. dr. Radu BALTASIU Şmecheria tragică cu „Ţinutul Secuiesc” e o formă de retard, expresia unui intelect părăsit de simţire şi leneş raţional. Toată problema aşa-numitului Ţinut Secuiesc e redusă azi în media la faptul că ungurii nu vor pleca în Ungaria cu terenul respectiv. Când miniştrii unguri zic asta, îşi pliază discursul pe intelectul leneş al celor care cred că teritorialitatea e o chestie de hipermarket, o întrecere care are mai multe sacoşe să ia pământ. Asta e părerea lor despre mediul social-politic românesc. Au fost condiţionaţi să gândească astfel de 20 de ani, când, în loc să fie aduşi în sala de judecată, îşi râd de cei pentru care România a rămas un crez. Când un fost ministru-consilier prezidenţial zice acelaşi lucru, este limpede că se aşează fără să-l doară nici măcar în fund pe istoria patriei sale. Omul în cauză se ejectează într-o identitate vidă, devenind apatrid în esenţă, chiar dacă legal e cetăţean român. Dar nu e doar vorba de lipsa consideraţiei faţă de cei care, dacă l-ar fi prins în tranşee, l-ar fi pus la ţintă pentru trăgătorii unguri. (Continuare în pag. a 3-a) Sute de fermieri trebuie să înapoieze o parte din subvenţia primită de la APIA Sute de fermieri harghiteni trebuie să înapoieze o parte din banii primiţi de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură (APIA) pentru subvenţia pe suprafaţă, întrucât aceşti bani nu li se cuveneau. Directorul APIA Harghita, Haschi András, a declarat că în umia controalelor făcute în ultimii ani s-a dovedit că unii dintre fermieri au declarat suprafeţe mai mari decât cele pe care le deţin sau au spus că au în proprietate fâneţe ori păşuni, când, de fapt, aceste suprafeţe erau împădurite. (Continuare în pag. a 3-a) MARȚI, 8 NOIEMBRIE 2011 . Jandarmii harghiteni la ceas aniversar - 20 de ani de existentă Tulgheş: S-a apă minerală amenajat un izvor de La sfârşitul lunii octombrie s-a făcut recepţia reamenajărilor la izvorul de apă minerală „Attila” din comuna Tulgheş, realizate prin proiectul „Amintiri plăcute dintr-un mediu plăcut”, la a cărui finanţare au contribuit Consiliul Judeţean Harghita, Primăria comunei Tulgheş şi Asociaţia Pro Tulgheş din aceeaşi localitate. Drumul spre cele două puncte turistice, „Stejarului Secular” şi rezervaţia „Pietrele Roşii”, trece pe la acest izvor cu apă minerală feruginoasă, carbogazoasă, hipotonă, având efecte terapeutice la dispesii hipoacide, cure de diureză, anemii secundare (analiză făcută de Romaqua Borsec), care se află la circa 800 metri de (Continuare în pag. a 4-a) 1 Preţ: I leu