Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2012 (Anul 24, nr. 5351-5402)

2012-01-13 / nr. 5357-5358 (nr. 5356-5357)

www.infQrmatiahr.2Q.rG Redacţie: informaiiahr@gmail.com -7 Anul XXIV., Nr. 5357/5358 '1' VINERI/SÂMBĂTĂ, 13/14 IANUARIE 2012 • Publicitate: infohrpub@gmail.com 162 de ani de la naștere ! Glasul tainic al cuvintelor Eminescu în viziune universală - în pagina a 4-a-eminesciene - în pagina a 4-a - Direcţia de Sănătate Publică Harghita a iniţiat procesul de dezbatere a proiectului Legii a u . u ,*■ sanatatn i ■ Dr. Tar Gyöngyi: Cred că lucrurile făcute bine, înţelept şi în ritmul lor dau rezultate în pagina a 5-a - Nu există riscul izbucnirii unei epidemii, după stoparea vaccinării antigripale Riscul izbucnirii unei epidemii de gripă este inexistent în Harghita, după stoparea vaccinării antigripale, întrucât categoriile vulnerabile au fost deja imunizate. Şefa Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita, dr. Tar Gyöngyi, a declarat că aproape şapte mii de persoane au fost vaccinate de la declanşarea campaniei şi a dat asigurări că vaccinul primit a fost unul eficient. Potrivit sursei citate, în ultima perioadă a scăzut numărul de infecţii acute ale căilor respiratorii superioare, iar în judeţ nu au existat semne de circulaţie a virusului gripal. Din aceste motive, dr. Tar consideră că nu există riscul izbucnirii unei epidemii de gripă, pe perioada cât a fost oprită vaccinarea. „Nu avem motive de panică, chiar cu această oprire a vaccinării. Cei care se aflau în categoriile de risc au fost vaccinaţi deja, numărul de infecţii este în scădere şi scăzuse şi pofta sau interesul oamenilor să se vaccineze”, a explicat şefa DSP Harghita. (L.M.) - FONDAT BORSEC Preţ: 1 leu Informaţii utile pentru asiguraţii şi pensionarii sistemului public de pensii în baza prevederilor Legii nr. 294/2011 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2012, coroborate cu dispoziţiile altor acte normative (Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, alte reglementări referitoare la unele măsuri financiare în domeniul bugetar) - după cum ne-a precizat ec. Bán Katalin, directorul executiv al Casei Judeţene de Pensii Harghita, în anul 2012 valoarea punctului de pensie este de 732,8 lei. Salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2012 este de 2.117 lei. Cotele de contribuţii de asigurări sociale stabilite pentru anul 2012 sunt după cum urmează: pentru condiţii normale de muncă 31,3 la sută; pentru condiţii deosebite de muncă 36,3 la sută; pentru condiţii speciale de muncă 41,3 la sută. Cota contribuţiei individuale de asigurări sociale este de 1015%, indiferent de condiţiile de muncă. în cota de contribuţie individuală de asigurări sociale este inclusă şi cota de 3,5 la sută aferentă fondurilor de pensii administrate privat. Diferenţa dintre cotele de contribuţie aprobate prin lege, în funcţie de condiţiile de muncă, şi cota de contribuţie individuală de asigurări sociale se suportă de angajator. (Continuare în pag. a 5-a) AURELIA ILUT aureliailut@gmail.com Patru câini poliţişti se vor retrage din activitate ■ IPJ organizează o licitaţie, la care poate participa oricine este interesat Patru câini care lucrează de câţiva ani la Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Harghita sunt scoşi la licitaţie şi vor ieşi la pensie, întrucât vârsta nu le mai permite să desfăşoare „muncă poliţienească”. Cele patru patrupede, trei femele şi un mascul, poartă numele de Cibama, Cibak, Cefa şi Ceda, sunt din rasa Rottweiler şi vor împlini în toamnă nouă ani. (Continuare în pag. a 5-a) LIA MATEI