Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2012 (Anul 24, nr. 5451-5501)

2012-09-11 / nr. 5490

Anul XXIV. Nr. 5490 MARŢI, 1I SEPTEMBRIE 2012 • Preţ: 1 leu Un răsunet. 140 de ani de la moartea lui Avram Iancu - pagina a 5-a -Kelemen Hunor: UDMR va avea candidaţi la parlamentare în toate colegiile din ţară şi străinătate - în pagina a 6-a - Prefectul dispune măsuri după ce două noi incendii de turbă au izbucnit în judeţ Prefectul Harghitei, Adrian Jean Andrei, a dispus măsuri pentru limitarea efectelor a două noi incendii de turbă, care se manifestă în apropierea comunelor Remetea şi Lăzarea. Prefectul a declarat că a trimis în zonă specialişti de la Agenţia pentru Protecţia Mediului şi Garda de Mediu, care au instalat un aparat pentru măsurarea calităţii aerului. Lucrătorii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă vor uda zona incendiată şi vor încerca să ţină incendiul sub control, acesta fiind semnalat, în total, pe o surprafață de 40 de hectare. (Continuare în pag. a 4-a) Mâine, ultima zi! Din câte v-am informat deja, în 7 octombrie a.c. vor avea loc alegerile pentru Colegiul Camerei Agricole Judeţene, situaţie „bătută-n cuie”, pentru a cărei desfăşurare este necesară depunerea la timp a listelor de candidaturi. Vorbim practic de azi şi mâine, zile în care asociaţiile reprezentative pe plan judeţean şi naţional (zece locuri în cameră), patronatele (două locuri în cameră), sindicatele (două locuri), cooperativele (două locuri), medicii veterinari (un loc), specialiştii din învăţământ-cercetare (un loc), composesoratele (un loc), tinerii femieri (trei locuri) şi agricultorii individuali (trei locuri) mai pot obţine informaţiile necesare pentru completarea actelor ce se solicită în acest scop. Potrivit d-lui Török Jenő, directorul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală Harghita, grupurile anterior enunţate au rezervate în Colegiul Camerei Agricole Judeţene locurile precizate în paranteze, dar neînaintarea listelor de candidaturi din partea unui grup lasă locurile vacante. Important de reţinut ar mai fi faptul ca listelor de bază să li se anexeze şi câte o listă suplimentară cu câte unu-doi candidaţi în plus, aşa încât să existe certitudinea că vor fi eliminate încă din start surprizele neplăcute. (Ştefana Drăghici) Zilele Liveziului Poate si căldura umană s-a născut la tară Şcoala poate începe în Harghita fără probleme majore Prefectul judeţului Harghita, Adrian Jean Andrei, şi inspectorul şcolar general, Bartolf Hedwig, au ţinut ieri o conferinţă de presă comună în care au prezentat datele referitoare la noul an şcolar, concluzia comună fiind că acesta poate începe fără probleme majore. Adrian Jean Andrei a precizat că Instituţia Prefectului a trimis o circulară primăriilor din judeţ prin care se solicita comunicarea stadiului realizării lucrărilor de igienizare la unităţile de învăţământ, asigurarea combustibilului necesar încălzirii unităţilor pe timp de iarnă, situaţia autorizaţiilor de funcţionare, a stadiului de amenajare a claselor pregătitoare, precum şi a altor probleme cu care se confruntă şcolile. De asemenea, au fost solicitate date şi de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita. (Continuare în pag. a 4-a) LIVIU CÂMPEAN