Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2013 (Anul 25, nr. 5665-5702)

2013-10-09 / nr. 5669

www.informatiahr.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com MIERCURI, 9 OCTOMBRIE 2013 Anul XXV. Nr. 5669 Gălăuţaş: Târgul crescătorilor de animale - ediţia I - în pagina a 4-a -Sezonul infecţiilor respiratorii - în pagina a 5-a - „Europa regiunilor" e avută în vedere numai în raport cu politicile de coeziune socială ■ Proiectele aşa-numitului Consiliu Naţional Secuiesc şi ale UDMR referitoare la obţinerea autonomiei „Ţinutului Secuiesc”, pe baza unei norme legislative adoptată de Uniunea Europeană, în urma unei iniţiative cetăţeneşti, au fost respinse de Comisia Europeană în decembrie 2010, Consiliul Europei a adoptat metodologia de aplicare a articolului 11 din Tratatul de la Lisabona, referitoare la procedura de aplicare a iniţiativelor cetăţeneşti. Conform acestei proceduri, pentru promovarea unei iniţiative cetăţeneşti trebuie strânse 1 milion de semnături din cel puţin 7 ţări membre ale UE, de la cel puţin 0,2% din populaţia acestora. Pe această bază, aşa-numitul Consiliu Naţional Secuiesc a iniţiat o acţiune de strângere de semnături în ţările membre ale Uniunii Europene, pentru a elabora la nivelul uniunii norma referitoare la autodeterminarea minorităţilor, respectiv pentru obţinerea autonomiei Ţinutului Secuiesc. De altfel, Uniunea Europeană are în vedere o „Europă a regiunilor” numai în raport cu politicile de coeziune socială, pe dimensiunile legate de creşterea economică şi unificarea statistică a Europei, stabilite prin „Politicile de coeziune pe baza Strategiei de la Lisabona (2007-2013) ale Consiliului Europei din 2007”, respectiv, anterior, prin Reglementarea 1059 din 2003 a Parlamentului European şi a Consiliului Europei din 26 mai 2003, privind entităţile statistice unificate NUTS. Medievalizarea Europei prin spargerea ei în ducate şi principate după criteriul unor naţiuni inventate de interesele unor potentaţi locali este respinsă de instituţiile europene, în proiectul depus de aşa-numitul Consiliu Naţional Secuiesc se solicită ca: „politica de coeziune a UE ar trebui să acorde o atenţie specială regiunilor cu caracteristici naţionale, etnice, culturale, religioase sau lingvistice, care sunt diferite de cele din regiunile înconjurătoare. Pentru astfel de regiuni, (Continuare în pag. a 5-a) Chiar dacă iarna bate la uşa, încă nu s-au semnat contractele cu SALROM în vederea livrării de sare către CNADNR, pentru deszăpezire Directorul Societăţii Naţionale a Sării SALROM, Aurel Bucur, a declarat sâmbătă, la Praid, că există întârzieri în semnarea contractului cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi că lucrurile trebuie urgentate, pentru că deja iarna a început. „Din păcate, suntem în întârziere de a semna contractul cu CNADNR-ul. Spre surprinderea mea şi din nefericire, autorităţile române au avut ceva schimbări în cadrul conducerii CNADNR şi deşi m-am întâlnit de câteva ori în luna august şi în luna septembrie, suntem deja în luna octombrie şi nu avem un contract încheiat. Va avea loc negocierea la bursă pe 7 octombrie, sperăm să încheiem contractul şi să recuperăm timpul pierdut. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Prefectul Harghitei, Adrian Jean Andrei, a fost ales vicepreşedinte zonal al Asociaţiei Prefecţilor şi MMM Subprefecţilor din România Prefectul judeţului Harghita, Adrian Jean Andrei, a fost ales, la sfârşitul săptămânii, vicepreşedinte zonal al Asociaţiei Prefecţilor şi Subprefecţilor din România, întâlnirea în cadrul căreia prefectul Harghitei a fost ales în această funcţie a avut loc la Tulcea. Preşedintele Asociaţiei a fost ales prefectul judeţului Tulcea, Lucian Simion. La nivelul asociaţiei există şapte vicepreşedinţi, organizaţi pe zonele de dezvoltare economică a ţării, aceştia făcând parte şi din Consiliul Director. (Continuare în pag. a 3-a) L. MATEI Preţ: 1 leu