Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2014 (Anul 26, nr. 5703-5738)

2014-02-14 / nr. 5720

I___ Anul XXV, Nr. 5720 VINERI, 14 FEBRUARIE 2014 • Preț: 1 leu Nostalgicii horthyşti nu vor să-l uite pe Nyirő József! Tot tărăboiul legat de numele lui Nyirő József a început de prin 2011, însă a luat proporţiile unui scandal prin mai 2012, când două fundaţii „culturale”, una din Budapesta, cealaltă din Odorhei, cu sprijinul direct al Guvernului Ungariei, au amplasat în Parcul Memorial din Odorhei un bust al scriitorului ungur Nyirő József, „mare admirator al regimului horthyst, dar şi al celui hitlerist, ridicându-i osanale lui „Joseph Goebbels, ideolog al Germaniei naziste”. Mai mult, cele două fundaţii au hotărât deshumarea rămăşiţelor pământeşti ale acestuia, din Spania, şi reînhumarea lor în cimitirul catolic din Odorhei. Aceasta trebuia să aibă loc în 27 mai 2012, într-un cadru festiv, prilejuit şi de prezenţa pelerinilor sosiţi din Ungaria la sărbătoarea Rusaliilor catolice de la Şumuleu-Ciuc. Datorită protestelor, autorităţile române s-au văzut nevoite să oprească această acţiune vizibil ostilă faţă de români şi faţă de România, pe care Nyirő József a urât-o întotdeauna din adâncul fiinţei sale. De fapt, acesta a fost şi adevăratul motiv pentru care a părăsit ţara, nu regimul comunist, aşa cum a declarat. (Continuare în pag. a 6-a) Ilie ŞANDRU Tánczos Barna: „Fermierii noştri au nevoie de protecţie din partea statului român" în 11 februarie 2014, plenul Senatului a aprobat „Proiectul de lege privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan de către persoane fizice şi de înfiinţare a Autorităţii pentru Administrarea şi Reglementarea Pieţei Funciare”, trimis la reexaminare de către preşedintele României, în timpul dezbaterilor generale privind raportul de admitere a cererii de reexaminare, raport întocmit de (Continuare în pag. a 3-a) Palatul și Clubul Copiilor, o oportunitate fericită pentru copii de a-și petrece timpul liber în pagina a 5-a . Peste 60 de persoane au fost rănite pe pârtiile din Harghita, în acest an La Miercurea-Ciuc: S-a semnat primul contract Regio pentru reabilitarea termică a blocurilor de locuinţe Marţi, 11 februarie 2014, primarul municipiului Miercurea-Ciuc, Ráduly Róbert Kálmán, şi directorul general al ADR Centru, Simion Creţu, au semnat contractul de finanţare prin care municipiul Miercurea-Ciuc va beneficia de fonduri nerambursabile în cadrul programului Regio, Axa prioritară 1.2. Domeniul major de intervenţie Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe. (Continuare în pag. a 4-a) AURELIA ILUŢ BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ