Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2015 (Anul 27, nr. 5853-5889)

2015-01-13 / nr. 5856

Anul XXVII. Nr. 5856 Să nu uităm trecutul şi arătaţi istoria celor tineri: Memorialul de la Sighet (II) - în pagina a A-a Cunoscând cinci dintre ele, vă va fi mai bine... După cum deja v-am informat, în judeţul Harghita au primit cardul naţional de sănătate 197.419 persoane din cele 203.669 câte aveau acest drept la data în care se finalizase lista centralizatoare, diferenţa dintre cele două cifre reprezentând numărul cârdurilor returnate Casei de către operatorul de servicii poştale din teritoriu. Până când se va decide modul în care aceste cârduri vor ajunge la destinatari, exceptându-le firesc pe cele ale persoanelor decedate, în interesul asiguraţilor care au intrat deja în posesia lor, voi reţine aici, în urma discuţiei pe care am avut-o recent cu d-l Duda Tihamér Attila, preşedintele-director general al CAS Harghita, ceea ce ei ar trebui să ştie despre drepturile pe care le au vizavi de informaţiile stocate în aceste cârduri. Asta, aş spune eu, citând un coleg de breaslă, „să fie bine ca să nu fie rău!”, ştiut fiind că infomiaţiile despre care vorbesc ,sunt date cu caracter personal care, potrivit art. 7 şi 9 din Legea 677/2001, fac parte dintr-o categorie specială având în vedere că se referă la starea de sănătate a unei persoane. (Continuare în pag. a 3-a) ȘTEFANA DRĂGHICI Banii de şpăgi sunt ţinuţi, mai nou, în # 11 apartamente închiriate în Vest Mulţi dintre demnitarii, politicienii sau oamenii de afaceri implicaţi în reţelele de trafic de influenţă de la cel mai înalt nivel al statului român au conştientizat, fie şi în ultima clipă, că anchetele DNA în care erau vizaţi nu mai pot fi deturnate sub nici o formă. Mai mult chiar, unii dintre ei s-au împăcat chiar şi cu ideea de a sta câţiva ani după gratii, iar principala lor grijă a devenit salvarea sumelor uriaşe de bani obţinute în urma faptelor de corupţie comise, anunţă www.enational.ro, însă cum procurorii Laurei Codruţa Kovesi au reuşit în ultima vreme nu doar să obţină probe pentru arestarea şi condamnarea celor cercetaţi, dar şi indisponibilizarea a sute de milioane de euro, cei vizaţi de anchetele DNA au căutat cu disperare alte metode de (Continuare în pag. a 4-a) MARȚI, 13 IANUARIE 2015 . Marşul solidarităţii: Peste 1,5 milioane de participanţi la Paris, circa 2 milioane în provincie; zeci de mii în întreaga lume ROMANIA FURATA. Cazul Mechel - cum au ajuns ruşii să controleze mare parte din siderurgia românească (I) □ Cum au ajuns ruşii să controleze mare parte din siderurgia românească? Reporterii Digi24 au aflat răspunsul la această întrebare care vizează o industrie strategică, strâns legată de industria de apărare. Nu pare să fi impresionat pe nimeni această legătură primejdioasă. Ruşii de la Mechel au, astăzi, cinci combinate siderurgice în România, toate în moarte clinică - pagina a 5-a - pagina a 6-a Preţ: 1 leu