Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2016 (Anul 28, nr. 6002-6038)

2016-02-26 / nr. 6025

Informaţie?* www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6025 ___________VINERI, 26 FEBRUARIE 2016 •_____________________________________________Preţ: 1 leu Chiar dacă suntem într-un an electoral Interesul pentru fondurile europene nu s-a diminuat! □ Nici măcar la Lăzarea, acolo unde, spunea d-l Barti Tihamér, vicepreşedinte al CJ Harghita, primarul nu are Consiliu local! In cursul lunii ianuarie a.c., atunci când AFIR a organizat la Miercurea-Ciuc prima consultare cu principalii actori sociali din teritoriu, cu scopul de a le afla părerea cu privire la simplificarea modalităţilor de accesare a fondurilor europene, cineva din sală a propus organizarea unor astfel de întâlniri cât mai des posibil, considerând că numai aşa toate modificările survenite la un moment dat pot fi operate din mers, fără a se pierde timp preţios în implementarea proiectelor. Acceptată de directorul Centrului Regional pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (CRFIR) , Alba Iulia, propunerea, în opinia sa, avea şanse reale de materializare, dacă de organizare s-ar ocupa autorităţile judeţene, lucru care marţi, 23 februarie a.c., s-a şi întâmplat, continuare în pagina a 5-a Izvorul din Arcul Carpaţilor Tg. Secuiesc e o urbe mică, aşa cum e, de statură, şi poeta Mihaela Aionesei. Numai că de-acolo, prin mijlocirea Mihaelei se revarsă un torent poetic, zăgăzuit, deocamdată, în al cincilea volum. Torent ce ne face să uităm, măcar pentru un timp, de croncănitul unor corbi locali pentru care poezia e o specie ciudată care nu merită decât ceva exploziv. Pentru că cei din spaţiul Arcului Carpatic şi-au împletit destinele, naşterea, aici, a unei noi cărţi este receptată ca venirea pe lume a unui nou-născut. Intr-un anume fel aşa s-a întâmplat miercuri, continuare în pagina a 4-a Grupare specializată în contrabandă, destructurată în urma a 10 percheziţii domiciliare □ Peste 15.000 de ţigări şi 900 de litri de băuturi alcoolice au fost ridicate de poliţişti O grupare specializată în contrabandă formată din 10 persoane a fost destructurată, în urma efectuării a opt percheziţii domiciliare în Farghita şi două în judeţul Mureş. Percheziţiile au fost efectuate de poliţiştii de combatere a criminalităţii organizate din Harghita şi Mureş sub coordonarea procurorului DIICOT - Biroul Teritorial Harghita. în urma acestor percheziţii au fost descoperite şi ridicate peste 15.000 de ţigări. I ein .Olh/'A îl ttTEANĂ OS' _ JÁNOS | KA 1 Ji*r. Eduard Căşăneanu: „Eram foarte fericit atunci, acum mă simt ca înainte, doar că lumea mă cunoaşte mai bine acum şi asta îmi place” - în pagina a 8-a - Din planurile Topliţei pe 2016, un campus şcolar, renovarea altor incinte şcolare, reabilitarea a 30 de blocuri, amenajarea unor piste de biciclete Militarii Forţelor Navale au adus un omagiu la Monumentul din Cimitirul Eroilor din Miercurea-Ciuc Activităţile desfăşurate de reprezentanţii Forţelor Navale în Miercurea-Ciuc au continuat ieri prin cinstirea eroilor care şi-au jertfit viaţa în Primul Război Mondial. Militari ai Forţelor Navale şi ai Vânătorilor de Munte, alături de autorităţi locale, au depus, ieri, coroane de flori la Monumentul din Cimitirul Eroilor din municipiu. Cu această ocazie, contra-amiralul de flotilă, dr. Constantin Ciorobea, afirma că prezenţa la monument ne aminteşte „că noi trebuie să construim un alt fel de viitor pentru noi şi pentru copiii noştri. Ţara noastră, ţara în care trăim cu toţii, stă în mâinile noastre să o zidim şi copiii noştri să nu se mai adune la asemenea monumente”.