Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2016 (Anul 28, nr. 6002-6038)

2016-02-23 / nr. 6023

www.informatiahr.ro Redacția: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6023 MARȚI, 23 FEBRUARIE 2016* Case noi pentru multe familii din Cartierul „Stupina”... - pagina a 4-a -Harghiteanul Eduard Cășăneanu, medalie de aur - în pagina a 8-a - Topliţeni cărora li s-a dublat impozitul de la un an la altul □ Dacă anul trecut un cetăţean plătea impozit pentru 200 mp ca fiind curţi/construcţii, prevederile din noul Cod fiscal fac ca în acest an acelaşi proprietar să achite biruri pentru 400-600 mp Noul Cod fiscal intrat în vigoare anul acesta a adus o serie de modificări legate de impozitul pe teren, acestea afectându-i îndeosebi pe cei care trăiesc în zonele rurale şi în oraşele care au suprafeţe de teren intravilan destul de mari. Aici, cum este şi cazul Topliţei sunt cazuri în care o persoană va plăti un impozit de două ori mai mare decât a achitat în 2015. Legat de aceste modificări din Codul fiscal privind impozitul, primarul municipiului Toplița, Stela Platon, continuare în pagina a 3-a Propunere legislativă a UDMR: Modificarea Legii achiziţiilor publice astfel încât fermierii români să îşi poată valorifica produsele pe piaţa autohtonă Senatorul UDMR Tănczos Barna a anunţat că formaţiunea politică pe care o reprezintă a depus la Senat o iniţiativă legislativă care propune modificarea Legii achiziţiilor publice, astfel încât fermierii români să îşi poată valorifica produsele pe piaţa autohtonă, continuare în pagina a 3-a Tânăra din Harghita, rănită în explozia din Cluj-Napoca, aflată în stare critică la Spitalul de Arşi din Bucureşti O tânără din Harghita, studentă la Facultatea de Litere din Cluj-Napoca, se află în stare critică la Spitalul de Arşi din Bucureşti, ea având arsuri pe 60% pe extremitatea cefalică, probabil şi pe căile respiratorii, alte două persoane suferind şi ele răni. Potrivit presei naţionale, explozia a avut loc duminică dimineaţă, în apartamentul de la parterul unui bloc din carherul Grigorescu din Cluj- Napoca, cauza acesteia fiind acumulările de gaze. „Deflagraţia s-a produs în jurul orei 06:15, la un apartament aflat la parterul unui bloc de pe strada Fântânele. La faţa locului au intervenit mai multe echipaje SMURD, precum şi o ambulanţă de la SAJ Cluj, Poliţia şi Jandarmeria. (...) continuare în pagina a 2-a Preţ: 1 leu Borsecul va fi ceea ce a fost cândva sau va fi mai mult? Expoziţie foto dedicată împlinirii a 50 de ani de la descoperirea Peşterii Şugău □ Cu ocazia vernisajului, preşedintele CJ Harghita a înmânat echipei salvamont cheile unei maşini de teren Pentru a marca cei 50 de ani de când a fost descoperită Peştera Şugău, Asociaţia „Lacu Roşu” a pregătit o expoziţie care reuneşte 35 de fotografii realizate în forma carstică de lângă Voşlăbeni. Imaginile cuprind formele carstice reprezentative pentru peşteră, astfel că cei care au ocazia să vadă expoziţia pot pătrunde, vizual, în Peştera Şugău şi, de ce nu, să le stârnească interesul de a o vizita. Expoziţia a avut vernisajul vineri, la parterul Consiliului Judeţean, la eveniment participând salvamontişti şi salvaspeologi, preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Harghita, dar, cel mai important, şi mulţi elevi din oraş, continuare în pag. a 5-a