Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-04-22 / nr. 6048

PNL Harghita şi-a definitivat lista candidaţilor la primării □ Marius Ţepeluş şi Stela Platon se vor găsi pe listele pentru primăriile din municipii. Ioan Proca deschide lista pentru Consiliul Judeţean în urma şedinţei Comitetului Judeţean Executiv, care a avut loc miercuri. PNL Harghita şi-a desemnat oamenii cu care se va prezenta în faţa alegătorilor din judeţ. Preşedintele PNL Harghita, Stela Platon, a precizat că se va depune o listă completă pentru Consiliul Judeţean (deschisă de Ioan Proca, actualul consilier) şi liste pentru consiliile locale a 14 localități (cu posibilitatea creării unei liste și pentru CL Voşlăbeni), continuare în pagina a 2-a Patru firme harghitene producătoare topul Regiunii Luând drept criteriu cifra de afaceri, Financial Trends a realizat un top 10 al producătorilor de mobilă din fiecare regiune de dezvoltare - cifre valabile pentru anul 2014, în ceea ce priveşte Regiunea Centir, acum doi ani, în judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu erau 74 de fabrici unde se făcea mobilă. Cifra de afaceri a de mobilă, în Centru primilor 10 producători de mobilă din cele 6 judeţe înregistrată acum doi ani a depăşit 443 milioane de lei. în acelaşi timp, aceştia au realizat un profit de peste 20,7 milioane de lei şi au avut peste 4.000 de angajaţi. Per total, în 2014, primii 10 producători de mobilă din Regiunea Centra au avut o pondere de 4,71% în totalul cifrei de afaceri din domeniu, continuare în pagina a 2-a J&O. www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6048 VINERI, 22 APRILIE 2016 • Sfințirea Crucii - în pagina a 5-a - Ziua Pământului - în pagina a 5-a - Unde puteţi depune cererea de restituire a vechii taxe auto şi ce acte vă trebuie? □ Lecturaţi acest text şi veţi găsi răspunsul! După cum unii dintre dumneavoastră îşi amintesc, în septembrie anul trecut, prin Ordonanţa Guvernului nr. 40/2015 s-a stabilit că persoanele care au plătit taxa specială pentru autovehicule, taxa pe poluare sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule pot să solicite toţi banii înapoi fără a fi nevoite să deschidă o acţiune în instanţă, continuare în pagina a 6-a Românii din sudul Basarabiei, ameninţaţi IMM de pericolul asimilării, au nevoie de sprijin pentru păstrarea identităţii Sfinţii ierarhi iorest Ştefan şi am ilie iorest Sfântul ierarh Iorest sa născut în Transilvania din părinţi ortodocşi, primind ln botez numele de Ilie. Din copilărie a intrat în Mănăstirea Putna, unde deprinde meşteşugul scrierii frumoase şi al zugrăvirii de icoane. A fost hirotonit preot, iar Dumnezeu a rânduit să fie ales în scaunul de Mitropolit al Ardealului, între anii 1640-1643. A luptat împotriva calvi Brancovici nismului, tipărind cărţi bisericeşti de învăţătură ortodoxă şi a mers din sat în sat povăţuind şi îndrumând pe fii săi duhovniceşti, să rămână neclintiţi în dreapta credinţă. Nu i-a fost frică de ameninţările calviniste, luptând cu bărbăţie împotriva lor. Pentru aceasta mai marii căpeteniilor calvinişti au adunat sobor şi l-au scos din scaunul vlădicesc, aruncându-l în temniţă, continuare în pagina a 2-a FONDAT Preţ: 1 leu