Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2016 (Anul 28, nr. 6076-6114)

2016-09-16 / nr. 6108

www.informatiahr.ro Redacția: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6108 VINERI, 16 SEPTEMBRIE 2016* Orfelinatul pentru urşi de lângă Bălan, singurul de acest fel din Europa, rămâne fără finanţare a □ Campanie de strângere de fonduri derulată de WWF România Se reiau lucrările la Centrul balnear din Borsec; autorităţile va dispun de fonduri pentru finalizarea investiţiei a Lucrările la Centrul balnear din Borsec se vor relua în câteva zile, autorităţile dispunând de fondurile necesare pentru finalizarea investiţiei începute în anul 2011 cu rolul de a readuce localitatea pe harta staţiunilor balneoclimaterice din România, continuare în pagina a 3-a Orfelinatul pentru puii de urşi din Munţii Hăşmaş, de lângă oraşul Bălan - singurul din Europa! - rămâne fără finanţare şi este în pericol de închidere, după ce doi dintre parteneri nu îşi vor mai reînnoi contractele de susţinere, continuare în pag. a 8-a Miercurea-Ciuc Se poate solicita ajutorul de încălzire pentru sezonul rece începând de ieri, 15 septembrie, cetăţenii municipiului Miercurea-Ciuc pot solicita ajutorul de încălzire pentru perioada 1 noiembrie 2016 - 31 marţie 2017. Formulare sunt accesibile la sediul şi pe pagina de web a Primăriei municipiului Miercurea-Ciuc. Consumatorii care utilizează pentru încălzirea locuinţei energie termică furnizată în sistem centralizat beneficiază de ajutor lunar pentru încălzirea locuinţei acordat din bugetul de stat, în situaţia în care venitul continuare în pagina a 3-a Gheorgheni: Romanian Gendarmerie International Exercise 2016 (RoGendintEx), la final - în pagina a 4-a - Şedinţa extraordinară a Consiliului Judeţean Harghita: modificarea bugetului; formare profesională; componenţa numerică a delegaţiilor - în pagina a 6-a - í£&p2fp Deşi mai sunt doi ani până vom aniversa un secol de la Marea Unire A reînceput ofensiva neorevizionistă împotriva Trianonului Oamenii cât de cât alfabetizaţi ştiu că, la mai puţin de un an de la data când a trebuit să se recunoască învinsă în Primul Război Mondial, Ungaria deja trasase programul unei vaste ofensive politico-diplomatice în vederea reocupării teritoriilor desprinse de fostul imperiu multinaţional prin voinţa exprimată plebiscitar de popoarele supuse, prin forţă, până la 1918. Şi că această ofensivă neorevizionistă n-a încetat practic niciodată, indiferent ce documente a semnat şi ce a susţinut, oficial, statul ungar. Oamenii cât de cât informaţi ştiu că, pe parcursul timpului, serviciile sale secrete, indiferent că îşi trăgeau seva din capitalism, din fascism, din socialism ori din comunism, au susţinut atât încrâncenata diasporă maghiară din Occident şi de pe continentele nord şi sud-american, cât şi persoanele şi acţiunile revizioniste, mai mult sau mai puţin semnificative, din teritoriile pe care ungurii le consideră pierdute în urma Trianonului. continuare în pag. a 5-a Preţ: 1 leu întâlnire a ambasadorului american cu presa harghiteană CJ Haris Klemm. In România, drepturile minorităţilor sunt respectate, iar arborarea drapelelor şi a altor însemne este o chestie strict legislativă, ce trebuie decisă de justiţie în cadrul vizitei pe care a avut-o în judeţul Harghita, Hans Klemm, ambasadorul Statelor Unite ale Americii la Bucureşti, a avut şi o întâlnire cu presa locală, ocazie cu care a răspuns la o serie de întrebări. Cum era de aşteptat, o mare parte dintre întrebări au atins subiectul care este mai mereu la ordinea zilei în această zonă a ţării: simbolurile maghiare/secuieşti, respectarea unor drepturi sau respectarea legii, continuare în pag. a 4-a