Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2016 (Anul 28, nr. 6115-6151)

2016-10-25 / nr. 6124

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6124 MARȚI, 25 OCTOMBRIE 2016 • GEORGETA MĂNILĂ: „Anunţuri la Mica Publicitate” - în pagina a 2-a Peste 400 de persoane au primit consiliere şi mai mult de 20 de tineri aflaţi în situaţii de risc au fost încadraţi în muncă în cadrul unui proiect de angajare asistată în pagina a 5-a - Şedinţa extraordinară a Consiliului al Judeţean Harghita Nemulţumiţi, cei doi ai vicepreşedinţi ai CJH au părăsit sala la punctul trei de pe ordinea de zi Joi, 20 octombrie 2016, Consiliul Judeţean Harghita s-a întrunit în şedinţă extraordinară la care, aflându-se în vizită în Harghita, preşedintele Adunării Guvernării Judeţului Pest - Ungaria, Szabó István, a fost invitat să participe, având în vedere relaţia de înfrăţire dintre cele două judeţe. In lipsa preşedintelui Consiliului Judeţean Harghita, şedinţa a fost condusă de vicepreşedintele Biró Barna Botond. Pe ordinea de zi au fost cuprinse patru puncte considerate a avea caracter de urgenţă, însă, cu acordul iniţiatorului, proiectul de hotărâre privind includerea continuare în pag. a 3-a ■ ■■■■■■■■ Astăzi Ziua Armatei României în pag. a 3-a O politică falimentară Ne apropiem cu paşi repezi de sărbătoarea Centenarului Marii Uniri .Ce sărbătoare va fi deocamdată nimeni nu ştie, fiindcă toată lumea tace, nu am auzit ca cineva să vorbească de nişte manifestări şi acţiuni care ar trebui să înceapă încă de pe acum, pe tot cuprinsul ţării, ba chiar şi dincolo de Prut). în ce mă priveşte, încerc să rememorez cam ce a făcut statul român în această sută de ani de când Ardealul s-a unit cu patria-mamă, România. Şi mi-au venit în minte cuvintele rostite în Senatul României în 5 mai 1920 de către dr. Miron Cristea, pe atunci mitropolit primat al României. Spunea el atunci că în Secuime era nevoie de o singură politică - o politică românească! continuare în pag. a 6-a Topliţa „MIORIŢA" a împlinit 40 de ani (1976-2016) □ Mai 1976 - spre aducere aminte în urmă cu 40 de ani, în 1976, la Topliţa a debutat Concursul şi Festivalul „Mioriţa”, cum se numea atunci, mai precis în 28,29 şi 30 mai. A fost o sărbătoare a cântecului popular şi un început, în care s-a urmărit valorificarea tradiţiilor folclorului păstoresc şi stimularea măiestriei interpretative a acestui gen. Au fost prezenţi la Topliţa solişti vocali şi instrumentişti din judeţele Suceava, Bihor, Dâmboviţa, Sălaj, Satu-Mare, Iaşi, Dolj, Galaţi şi Harghita, care au adus la poale de Călimani solia frumuseţii plaiurilor natale şi bucuria sufletească a oamenilor de acolo, continuare în pag. a 4-a Preţ: 1 leu De ieri a început construirea unor noi case pentru medici în ultimii ani, chiar lângă Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc au fost construite 12 locuinţe pentru medicii specialişti. Iar ieri au început lucrările pentru o nouă casă tot în cadrul proiectului iniţiat de Consiliul Judeţean (CJ) Harghita, continuare în pag. a 5-a