Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2016 (Anul 28, nr. 6115-6151)

2016-11-08 / nr. 6130

A fost la Sânmartin şi a fost bine... „ La sfârşitul săptămânii trecute, Oficiul Judeţean pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale Harghita şi Primăria Sânmartin, reprezentată de d-l Gergely András, omul ales de cetăţeni în fruntea comunei pentru a le reprezenta interesele, au organizat o întâlnire care a avut drept scop promovarea Ghidurilor solicitantului pentru subMăsurile 4.1 - Investiţii în agricultură, 4.1a - Investiţii în exploataţii pomicole, 4.2 - Sprijin pentru investiţii în prelucrarea, comercializarea şi/ sau dezvoltarea de produse agricole, 6.1 - Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri, 6.2 - Sprijin pentru înfiinţarea de activităţi nonagricole în zonele rurale, 6.3 - Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici şi 16.4 - Sprijin acordat pentru cooperare pe orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare în sectorul agricol şi pomicol, continuare în pag. a 6-a Lui George Sbârcea i s-a făcut dreptate de două ori - în pagina a 4-a -Mulţi au început puţini au finalizat... - în pagina a 6-a - A furat o maşină din a doua a încercare şi a condus-o zeci de kilometri, deşi nu avea ca permis Un tânăr de 22 de ani din Ciumani este cercetat pentru comiterea a trei infracţiuni după ce a fost la o petrecere în Sovata şi a dorit să se întoarcă acasă. Problemele i se trag după ce a străbătut cea mai mare parte din drumul spre casă cu un autoturism furat pe care l-a condus fără a avea un permis de conducere. continuare în pag. a 4-a %0 Zrt. Anul XXVIII. Nr. 6130 MARȚI, 8 NOIEMBRIE 2016 • Preţ: 1 leu Jandarmii harghiteni au sărbătorit un sfert de veac de existenţă a Jandarmii harghiteni au marcat, vineri, printr-o serie de manifestări, împlinirea a 25 de ani de la înfiinţarea Inspectoratului de Jandarmi Judeţean (IJJ) Harghita. Printre evenimentele organizate cu această ocazie a fost şi şedinţa festivă dedicată momentului aniversar, ce a avut loc în sala de spectacole din Casa Artelor din Miercurea- Ciuc. în cadrul şedinţei s-au ascultat mesajele transmise de foştii şi actualii jandarmi harghiteni, în cadrul campaniei „Un gând, o amintire pe zi, a fost proiectat filmul de scurtmetraj realizat de IJJ Harghita ce a câştigat premiul juriului la Festivalul Naţional de Umor Cazon „Podul minciunilor”; invitaţii au transmis mesaje de felicitare, au fost oferite diplome şi plachete omagiale etc. Prezent la acest moment festiv, colonel Iulius Cenean, împuternicit prim-adjunct al inspectorului general şi şef al Statului Major al Jandarmeriei Române, a dat citire mesajului şefului Jandarmeriei Române, generalul de brigadă Marin Andreiana. De asemenea, vorbind în nume propriu, acesta a apreciat activitatea IJJ Harghita, în cadrul căreia nu a găsit „niciodată disfuncţii sau neconcordanţe”, în urma controalelor efectuate. „(IJJ Harghita) este o entitate de echilibru în această zonă deosebit de importantă a României. O entitate care s-a dezvoltat continuu, s-a modernizat (...) şi cred că are un viitor foarte bun. La nivelul Jandarmeriei este acordată o atenţie deosebită acestei zone de responsabilitate, în proiectele pe care le avem în derulare (...)”, a spus col. Iulius Cenean, continuare în pag. a 5-a De vorbă cu parlamentarul harghitean Mircea Duşa După ce în prima parte am desfăşurat o radiografie a activităţii sale în cadrul Guvernului, pentru această parte vă propunem să vedem ce a făcut Mircea Duşa în calitatea sa de parlamentar. Şi tot aici vom afla dacă, atunci când a fost ministru, putea să facă un lobby mai accentuat la colegul său de cabinet pentru a rezolva problema gazului din Topliţa, dar şi opinia parlamentarului harghitean vizavi de redeschiderea minei de uraniu de la Tulgheş şi impactul ei asupra mediului. Să ne axăm puţin şi asupra activităţii de parlamentar din ultimul mandat, în perioada în care nu aţi fost ministru. Şi aş dori să faceţi o foarte scurtă prezentare a modului în care aţi susţinut judeţul Harghita. Eu am fost primul deputat român în judeţul Harghita, în 2004 deveneam deputat de Harghita, până atunci toţi deputaţii fiind reprezentanţi ai UDMR. Cred că în această perioadă, în ceea ce priveşte afirmarea românilor din Harghita, dar şi la rezolvarea unor probleme ale românilor din Harghita, am avut o contribuţie însemnată. Şi am să mă refer la această activitate sub două aspecte. Un prim aspect ar fi cel din punct de vedere legislativ, continuare în pag. a 3-a