Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2017 (Anul 29, nr. 6189-6223)

2017-05-23 / nr. 6208

Anul XXIX. Nr. 6208 Percheziţii la persoane din judeţ suspecte de comiterea infracţiunilor de evaziune fiscală şi contrabandă în pagina a 2-a Trei case de vacanţă din staţiunea Sântimbru-Băi, mistuite de flăcări Spectacolul pentru copii Prâslea cel voinic şi merele de aur în perioada 22-28 mai 2017 are loc ediţia a 5-a a Festivalului de Teatru pentru Copii şi Tineret „LURKO” din Miercurea-Ciuc, în pagina a 4-a în pagina a 4-a 51/.05/ MARTI, 23 MAI 2017 Vernisarea expoziţiei itinerante „ZBOR (Ziduri, Bastioane, Oraşe, Ruine) - Mai aproape de cetăţile dacice din estul Transilvaniei" ■ Expoziţia poate fi vizitată la sediul Muzeului Oltului şi Mureşului Superior din Miercurea-Ciuc, până la sfârşitul acestui an ■ Principalul obiectiv al expoziţiei este să facă cunoscute cetăţile dacice din această zonă Expoziţia itinerantă „ZBOR (Ziduri, Bastioane, Oraşe, Ruine) - Mai aproape de cetăţile dacice din estul Transilvaniei” a fost vernisată, vineri, la Muzeul Oltului şi Mureşului Superior din municipiul Miercurea-Ciuc. Expoziţia îşi propune să facă cunoscute cetăţile dacice din această zonă, considerată ca fiind a doua ca importanţă, după Sarmizegetusa Regia, după numărul descoperirilor şi va putea fi vizitată până în luna decembrie, continuare în pag. a 5-a Cristian Busoi, unul dintre candidaţii la M l , preşedinţia PNL, a fost în vizită în Topliţa ■ Acesta a declarat că l-ar dori pe preşedintele PNL Harghita în conducerea centrală a partidului ■ De la discuţiile din nordul judeţului au lipsit prim-vicepreşedinţii şi vicepreşedinţii din zona Ciuc, care au declarat că-l sprijină pe Orbán în pagina a 3-a Preţ: 1 leu Scandal la o stână din Meresti, coliba si masina ap a unui cioban, incendiate de mai mulţi localnici a ■ De asemenea, geamurile casei ciobanului din sat au fost sparte cu pietre ■ La faţa locului a fost instituită o zonă specială de siguranţă publică, în scop preventiv, poliţişti şi jandarmi patrulează prin zona, iar urmărirea penală a fost extinsă in rem şi pentru infracţiuni de instigare publică Un scandal a izbucnit, pe fondul unor neînţelegeri mai vechi, între doi tineri, pe de o parte, şi un cioban, pe de altă parte, la o stână din comuna Mereşti, care apoi a degenerat, fiind instituită o zonă specială de siguranţă publică, pe o perioadă de 30 de zile. Potrivit Biroului de presă din cadrul IPJ Harghita, cei doi tineri din comuna Mereşti s-au deplasat, vineri seara, la stâna consăteanului lor de 42 de ani. Aici, pe fondul unor neînţelegeri mai vechi, a izbucnit un conflict spontan, în urma căruia şi-au aplicat lovituri reciproc, iar tânărul de 19 ani a fost muşcat de un câine, în zona gleznei şi genunchiului stâng. continuare în pag. a 2-a Vilă renovată la Băile Homorod Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Munţii Harghita”, din care face parte şi Consiliul Judeţean Harghita, a renovat şi a redat în folosinţă o vilă din fosta tabără de tineret de la Băile Homorod, scopul fiind acela de a revitaliza zona din punct de vedere turistic şi de a relansa activităţile pentru tineri. Localitatea Băile Homorod era cunoscută atât pentru apele sale minerale, cât şi pentru taberele de tineret, la care participau sute de persoane din toată ţara. După Revoluţie, în lipsa investiţiilor, vilele s-au degradat şi tabăra pentru tineret a încetat să mai funcţioneze. continuare în pag. a 4-a Presiune crescută asupra autorităţilor competente ■ Atacurile urşilor şi daunele provocate de animalele sălbatice au luat proporţii alarmante ■ Este inadmisibil ca pentru împuşcarea unui urs, statul să pedepsească cetăţeanul cu o amendă de patruzeci de mii de euro, în vreme ce dacă un urs vatămă o persoană, despăgubirea este de zero lei „Populaţia este tot mai intolerantă în ceea ce priveşte daunele provocate de urşi, iar acest fapt poate conduce la recurgerea la metode proprii de apărare”, a afirmat Benke József, directorul Asociaţiei de Vânătoare şi Pescuit Sportiv Zetelaka és Társai, în adresa formulată ministrului Protecţiei Mediului, Graţiela Gavrilescu. La sediul Consiliului Judeţean Harghita din Miercurea-Ciuc a avut loc o întrevedere la care au participat Borboly Csaba, preşedintele Consiliului Judeţean, Andrei Jean- Adrian, prefectul judeţului, Benke József - cel care a redactat documentul în discuţie, reprezentanţi ai asociaţiilor de vânătoare şi ai autorităţilor competente din judeţ, continuare în pag. a 3-a