Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2017 (Anul 29, nr. 6224-6261)

2017-09-27 / nr. 6260

,Gl, QStb Anul XXIX. Nr. 6260 MIERCURI, 27 SEPTEMBRIE 2017 Preţ: 1 leu Peste 90% din unităţile de învăţământ harghitene au autorizaţii sanitare de funcţionare în pagina a 5-a Faţă de anul trecut, a crescut numărul de ovine, caprine şi bovine în pagina a 2-a Două fotografii şi un text scurt dedicată împlinirii a 100 de ani de la Războiul de Reîntregire Naţională şi de la Marea Unire de la 1 Decembrie 1918 Joi începe Sesiunea Naţională de Comunicări Ştiinţifice „Românii din sud-estul Transilvaniei. Istorie, cultură şi civilizaţie" Sesiunea Naţională de Comunicări Ştiinţifice ,românii din sudestul Transilvaniei. Istorie, cultură şi civilizaţie", organizată de Centrul Ecleziastic de Documentare „Mitropolit Nicolae Colan” din cadrul Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei, Centrul European de Studii Covasna-Harghita, Liga Cultural- Creştină ,Andrei Şaguna”, Centrul European de Studii Covasna-Harghita, Asociaţia „Ştefadina” şi Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, cu sprijinul Consiliului Judeţean Covasna, Consiliului local Sf. Gheorghe, Asociaţiei de tineret GRIT Covasna, Hotelului „Bradul” continuare în pag. a 5-a în pagina a 2-a Despre problema aprovizionării populaţiei cu lemn de foc pentru iarnă □ în Harghita, locuitorii municipiului Topliţa şi ai oraşului Borsec sunt cei mai afectaţi □ Nici preţurile ce vor fi practicate de către Direcţia Silvică Harghita nu se preconizează a fi cu mult mai scăzute faţă de cele ale operatorilor privaţi care desfăşoară această activitate A mai trecut un an... □ ...unul care constituie un bun preludiu pentru un moment aniversar! A XXIV-a Conferinţă Naţională a Asociaţiei Balint din România, înfiinţată pe 25 iulie 1993, la Miercurea- Ciuc, cu 29 de membri fondatori, s-a desfăşurat în acest an în oraşul unde a luat fiinţă, continuare în pag. a 4-a Un pensionar de aproape 90 de ani se află, încă... ...în aşteptarea „măcar” a unui răspuns de la şeful PSD D-l Fülöp Iosif are 89 de ani şi este pensionar, după ce a lucrat o viaţă întreagă ca miner în subteran, ocupând diferite funcţii. Soţia sa are 88 de ani. La fel ca mulţi alţii în acea perioadă, a depus, împreună cu soţia sa, o sumă de bani la Fondul Naţional de Investiţii, firmă înfiinţată în anii ’90 de SOV Invest, ce a funcţionat ca joc piramidal. Acest joc piramidal a dus la păgubirea, după unele cifre, a unui număr de aproximativ 318.000 de „investitori”, printre care şi Fülöp Iosif. Suma pierdută de harghitean este de aproximativ 8.000 de lei. Bani câştigaţi „în cele mai grele condiţii de muncă, în subteran”. Banii erau „destinaţi pentru înmormântarea mea şi a soţiei”, continuare în pag. a 2-a SglggilP .V.I . A 1