Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2018 (Anul 30, nr. 6298-6333)

2018-02-14 / nr. 6314

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6314 MIERCURI, 14 FEBRUARIE 2018 Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Circa 2.700 de pompieri voluntari activează în Harghita Cel care este fericit nu poate fi bolnav! (2) în pagina a 5-a Constantin Brâncuşi - coloana fără sfârşit a spiritului românesc în pagina a 4-a Miercurea-Ciuc. Jumătate dintre câinii din adăpostul de la marginea oraşului, abandonaţi de stăpâni Se spune despre câini că sunt cei mai devotaţi companioni. Din ce în ce mai mulţi ajung, însă, pe străzi şi, în cel mai fericit caz, la adăpostul de la marginea oraşului, abandonaţi de proprietari. Sunt câini de toate felurile, pui, tineri şi bătrâni, corcituri sau de rasă. La un moment dat, nu au mai fost pe placul stăpânilor lor. „E prea mare, e prea mic, latră, are blana scurtă sau prea lungă” Directorul executiv al Fundaţiei „Pro Animalia”, Száva Emese, ne spune că anul trecut au ajuns în adăpostul de la marginea municipiului Miercurea-Ciuc 477 de câini fără adăpost. cominitart Indom* a 4*a In comuna Subcetate a început activitatea de cadastrare a localităţii □ Creştere semnificativă a solicitărilor de extrase de carte funciară de informare online □ în cadrul PNCCF, în 2017, 39 de localităţi au semnat contracte de finanţare, potrivit raportului de activitate a OCPI Harghita pe anul trecut Pe parcursul anului trecut a avut loc o creştere semnificativă a solicitărilor de extrase de carte funciară de informare online adresate Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI ) Harghita. Astfel, dacă în trimestrul I 2017 au fost înregistrate 16 cereri, în trimestrul IV al anului trecut au fost înregistrate un număr de 317 solicitări, continuare în pag. a 3-a Din peste 8.000 de cereri depuse de către angajatori pentru plata concediilor medicale, CAS Harghita a refuzat plata pentru 800 □ Anual, Casa de Asigurări de Sănătate Harghita plăteşte peste 10 milioane de lei pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate. Cu toate acestea, anul trecut, numărul cererilor refuzate la plată aproape s-a dublat faţă de 2016 □ Cine nu are o perioadă minimă de cotizare de 6 luni consecutive, nu poate beneficia de concediu medical în pagina a 2-a Se pregăteşte un proiect legislativ privind obligaţia instituţiilor statului de a se implica în recuperarea patrimoniului naţional □ Deputatul Marius Paşcan: „Ne întrebăm legitim dacă restituirea proprietăţilor la urmaşi ai foştilor grofi, conţi, baroni, husari, nu este sinonimă, în bună măsură, cu anularea actului Marii Uniri din 1918?! Toate aceste proprietăţi au fost răscumpărate de statul român în aur şi dolari, încă din anii 1930” , în aceeaşi categorie se încadrează şi clădirea Liceului „Unirea” din Tg. Mureş, retrocedat ilegal unei organizaţii (re)înființată ilegal. Statusul Romano-Catolic în pagina a 6-a