Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2018 (Anul 30, nr. 6367-6403)

2018-08-01 / nr. 6380

Semjén Zsolt este un banal semianalfabet. Rezoluţia din 1918 nu prevede autonomie pentru minorităţile etnice . Pe 27 iulie 2018, vicepremierul Ungariei, Semjén Zsolt, a afirmat, la Băile Tuşnad, că Ungaria nu va onora oricum Ziua Naţională a României de la 1 Decembrie şi a solicitat intempestiv „autonomia” pentru maghiarii din Transilvania în nişte termeni pe care, dacă i-ar fi folosit într-un stat care se respectă, ar fi fost deversat peste graniţe într-o jumătate de ceas. „Deci, am eu o singură rugăminte, nimic altceva. Vă rog frumos să citiţi, să recitiţi declaraţia de la Alba Iulia, atât. La Alba Iulia s-a redactat textul şi nu s-a pus problema atunci, nici măcar nu s-a dezbătut problema, că ar trebui sau n-ar trebui să fie promisă autonomia secuilor, maghiarilor şi saşilor. Nici nu s-a pus problema asta, toată lumea, românii, toate partidele, toate grupurile, cum vreţi dumneavoastră să formulaţi, toată lumea, toţi românii au fost de acord, da, intr-adevăr, maghiarii din Transilvania, saşii din Transilvania au dreptul la autonomie, trebuie să fie garantată autonomia lor, aşa scrie în declaraţia de la Alba Iulia. Aşa că asta este singura mea rugăminte: când se sărbătoreşte Centenarul, atât doar vă rog frumos să faceţi, să citiţi, să recitiţi declaraţia de la Alba Iulia. Aţi promis autonomie, aţi promis drepturi maghiarilor, saşilor, minorităţilor din România, atât trebuie să faceți, nimic altceva. continuare în pag. a 3-a [biblioteca JUDETEANA] Informaţia Jfc -www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Şcoala de vacanţă a a „de nota 10" - un proiect □ Şcoala de vacanţă este unul dintre proiectele de succes desfăşurate în fiecare vară, începând din 2008 şi până în prezent. Proiectul, conceput şi derulat de către membrii Asociaţiei învăţătorilor Harghiteni, constă în ofertarea, în regim de voluntariat, a unui program de activităţi recreative, cu caracter educativ destinat elevilor, pe perioada vacanţei de vară în pagina a 4-a vs.m Anul XXX, Nr. 6380 • MIERCURI, 1 AUGUST 2018 • Preț: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Cea mai mare acţiune pirotehnică din Harghita în ultimii 20 de ani Luni, după ce la Topliţa, în urma unor lucrări de excavare, au fost descoperite mai multe lăzi cu muniţie îngropate la patru metri sub pământ, accesul în zonă a fost restricţionat şi un număr de 12 persoane, locatari în cinci imobile din apropiere, au fost evacuate. Şeful Centrului Operaţional ISU Harghita, col. Ovidiu Dudu, a declarat că s-a lucrat în primul rând la consolidarea malului şanţului, precizând că este vorba de grenade incendiare provenind din Primul Război Mondial. Pe lângă echipajul specializat al ISU „Oltul” Harghita, la faţa locului a fost trimisă şi autospeciala pirotehnică de la Unitatea Specială de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă - USISU Ciolpani. De asemenea, la locul evenimentului se aflau luni trei containere de tip Multirisc, din dotarea ISU Harghita, ISU Mureş şi ISU Covasna, o autospecială cu apă şi spumă de la Garda ISU Topliţa, o autospecială SMURD, dar şi mai mulţi jandarmi şi poliţişti, pentru asigurarea zonei, continuare în pag. a 2-a „Zilele Tulgheşene" sub semnul Centenarului şi a Zilei Imnului Naţional începând de astăzi. Fonduri de peste 62 de milioane de euro pentru fermele mici şi tinerii fermieri • Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) anunţă lansarea sesiunilor de primire a solicitărilor de finanţare pentru tinerii fermieri şi pentru dezvoltarea fermelor mici prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, începând de la 1 august. Potrivit unui comunicat de presă emis de AFIR, fondurile totale disponibile pentru sesiunea din acest an prin Submăsurile 6.1 - ,Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri şi 6.3 - ,Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici" sunt în valoare de 62,5 milioane de euro, iar intervalul de primire a cererilor de finanţare este cuprins între 1 august 2018, ora 09:00 şi 31 decembrie 2018, ora 16:00, continuare în pag. a 2-a