Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2018 (Anul 30, nr. 6404-6439)

2018-10-09 / nr. 6407

„Ţineţi cu poporul, ca să nu rătăciţi” . Referendumul a eşuat, deşi am o părere destul de fermă referitoare la rostul acestui demers, îmi pare sincer rău pentru mulţi preoţi din Eparhia Covasnei şi Harghitei, pe care îi respect şi îi admir pentru dăruire, curaj, consecvenţă, sacrificiu, inclusiv pentru deschiderea spre cei de altă credinţă, mai puternici în zonă şi care-i ignoră, îi neagă şi - adeseori - îi detestă. Am văzut în ochii unora o mare tristeţe şi o mare dezamăgire. Preoţi şi ierarhi au înghiţit amar o lecţie cruntă, repetată de altfel în istorie: niciodată profitorii nu trebuie lăsaţi să acrediteze public ideea că sunt aliaţii Bisericii; delimitaţi-vă repede de toţi cei care vor să folosească Biserica în interesul lor, căci indiferent ce putere deţin într-un anumit moment, toxicitatea alianţei îşi va iţi odată şi odată capul, precum flacăra ciupercii otrăvitoare în verdele poienii, continuare în pag. a 3-a România, una dintre cele trei regiuni din Europa unde se va derula un proiect al Comisiei Europene privind managementul carnivorelor mari □ Valeria Salvatori, manager de proiect în cadrul Institutului de Ecologie Aplicată din Italia, şi specialişti cooptaţi din diferite ţări europene, care o vor ajuta în acest demers, vor derula un program al Comisiei Europene în trei zone din Harghita, ajutândune să identificăm modalităţile corespunzătoare de gestionare a conflictelor generate de prezenţa carnivorelor mari „Reprezint Institutul de Ecologie Aplicată (Institute of Applied Ecology, IEA), cu sediul la Roma şi am semnat un contract cu Comisia Europeană, pentru implementarea unui proces participativ în diferite ţări din Europa, unde trăiesc carnivore mari. Uniunea Europeană şi Parlamentul European au realizat că soluţiile tehnice nu sunt suficiente în arealele unde lupii şi urşii creează probleme, ci că este foarte important să fie angrenate atât comunităţile locale, cât şi toate autorităţile implicate în managementul acestor prădători”, a declarat Valeria Salvatori, invitată la şedinţa extraordinară a Consiliului Judeţean Harghita, continuare în pag. a 2-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ RÁJONI JÁNOS Mi m Topliţa a rămas mai săracă. A pierdut pe unul dintre fiii săi cei mai distinşi: profesorul Dorel Octavian Bucur S-a subţiat de tot vechea generaţie a dascălilor topliţeni. O generaţie de sacrificiu a învăţământului românesc. Generaţia care şi-a început nobila misiune în anii grei ce au urmat după instalarea puterii totalitariste a „dictaturii proletariatului”, însă nu s-a plâns niciodată că este prea greu. Le-a făcut pe toate: a slujit, în primul rând, şcoala, instruind şi educând tinerele generaţii, pentru ca acestea să devină oameni folositori ţării; a realizat suprimarea uneia dintre ruşinoasele moşteniri ale trecutului: analfabetismul; a participat activ la culturalizarea maselor, conducând formaţiile artistice de continuare în pag. a 3-a România 1918-2018 ! SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ KrAär ::î ; î ; • ’. ••• Va..... www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6407 • MARȚI, 9 OCTOMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Absenteism major al harghitenilor la referendum □ Prezenţa la urne la Referendumul pentru redefinirea familiei organizat în Harghita a fost de 11,12%, judeţul nostru situându-se pe penultimul loc din ţară, înaintea judeţului Covasna în Harghita şi-au dat votul pentru revizuirea Constituţiei 29.922 de electori, din cei 268.947 înscrişi pe liste permanente, rata de participare la vot în judeţ fiind de 11,12%. Potrivit procesului-verbal întocmit de Biroul Electoral de Circumscripţie - Judeţul Harghita, la Referendumul pentru redefinirea familiei au votat „Da” 27.501 de alegători, reprezentând aproximativ 91,9% din totalul persoanelor care s-au prezentat la urne, iar 2.072 de votanţi, adică aproximativ 6,9%, au votat „Nu” Au fost înregistrate şi 349 voturi nule, reprezentând aproximativ 1,2% dintre persoanele care şi-au exprimat opţiunea la referendumul din 6 şi 7 octombrie, continuare în pag. a 5-a Liceeni corbeni la cel mai mare târg internaţional de universităţi din Europa de Sud-Est Câteva zeci de liceeni din comuna harghiteană Corbu au participat la sfârşitul săptămânii la RIUF - The Romanian International University Fair, cel mai mare târg internaţional de universităţi din Europa de Sud- Est. Târgul se desfăşoară în patru centre universitare importante din ţară- Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Constanţa - şi pune faţă în faţă elevi, studenţi, profesori şi părinţi cu reprezentanţii a peste 150 de universităţi din lume. In cadrul acestui eveniment, viitorii studenţi pot afla informaţii despre facultăţi, despre programele de burse ale universităţilor, dar pot beneficia şi de consiliere gratuită. continuare în pag. a 4-a