Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2019 (Anul 31, nr. 6440-6473)

2019-03-26 / nr. 6473

Hotărâre definitivă a ÎCCJ: Primarul municipiului Miercurea Ciuc, 2.000 de lei amendă pentru discriminarea românilor înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a respins, săptămâna trecută, recursul primarului UDMR din Miercurea Ciuc, Ráduly Róbert-Kálmán, împotriva sentinţei Curţii de Apel Târgu Mureş, prin care instanţa a respins acţiunea edilului împotriva Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), care l-a amendat cu 2.000 de lei pentru discriminarea pe criterii etnice a românilor din municipiul reşedinţă de judeţ, continuare în pag. a 5-a V ■'*---- □ Prin modificarea legislaţiei, pădurarilor li se va conferi un statut special, asemănător cu cel al poliţiştilor Directorul Direcţiei Silvice (DS) Harghita, ing. Cătălin Mutică, a declarat că agresiunile împotriva personalului silvic sunt curente peste tot, însă nu toate sunt raportate. De asemenea, acesta a precizat că cele mai multe agresiuni sunt verbale. „Sunt presiuni nu numai directe, ci şi indirecte”. Iar în anumite zone, în care presiunea asupra pădurii este foarte mare, sunt şi agresiuni fizice grave. „La alte direcţii silvice au fost cazuri de agresiuni care au dus chiar şi la decesul pădurarului”, a spus ing. Cătălin Mutică, continuare în pag. a 5-a Directorul Direcţiei Silvice Harghita: Agresiunile împotriva personalului silvic sunt curente peste tot Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXI, Nr. 6473 • MARŢI, 26 MARTIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă ! BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ I KÁJONIJÁNOS Prefectul judeţului face apel către instituţiile abilitate să ia măsurile necesare în vederea diminuării arderilor  în cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural, care a avut loc ieri. Jean-Adrian Andrei, prefectul judeţului Harghita, a facut un apel către instituţiile abilitate să identifice persoanele care dau foc miriştilor şi chiar să le sancţioneze atunci când situaţia o impune de mirişti Apelul vine după ce în ultima perioadă s-au înregistrat multe incendii care pun în pericol pădurile din vecinătate, dar şi siguranţa şoferilor care se deplasează pe drumurile judeţene ori naţionale din apropiere, continuare în pag. a 5-a Campanie umanitară în sprijinul copiilor minori ai tânărului de 35 de ani, atacat mortal de un urs în apropiere de Crişeni Bărbatul ucis de urs s-ar fi apropiat de bârlogul animalului şi a aruncat cu lemne şi alteţă □ Bărbatul, care îşi întreţinea singur copilele - o fată de 9 ani şi una de 12 ani - muncind cu ziua pentru bănuţii ce-i asigurau traiul zilnic al familiei, a fost atacat de urs într-o zonă împădurită, la marginea satului Crişeni, în timp ce aduna în saci nişte pământ. Rănile grave i-au curmat viaţa înainte ca ambulanţa să ajungă la spital, chemată în sprijin de vecinii care-l însoţeau, rămaşi la marginea pădurii Vestea tragicului eveniment a fost transmisă pe telefonul preşedintelui Borboly Csaba în timpul şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean (CJ) Harghita de vineri şi împărtăşită de acesta deîndată consilierilor. Şocaţi şi revoltaţi, consilierii judeţeni s-au ridicat şi au păstrat un moment de reculegere, în semn de omagiu pentru tânărul care şi-a pierdut viaţa, după ce a fost atacat şi vătămat grav de urs. El rămăsese singurul părinte care îşi creştea fetele minore, mama copilelor fiind plecată de mai multă vreme în străinătate. ,Acest om era un ţăran, care lucra pe câmp, are doi copii şi, din păcate, mama lor a plecat în străinătate de patru ani, iar el îşi creştea fetele împreună cu mama lui, cu bunica. continuare în pag. a 3-a obiecte, conform IPJ Tânărul ucis vineri de un urs, în apropierea localităţii Crişeni, s-ar fi apropiat de bârlogul animalului şi ar fi aruncat cu lemne şi alte obiecte, arată cercetările făcute în acest caz de IPJ Harghita. „Din cercetări rezultă că ei s-ar fi oprit într-o zonă, la 1,5 km distanţă de satul Crişeni, ar fi coborât din căruţă, iar la circa 15 metri de locul unde s-au oprit, victima a găsit bârlogul unui animal sălbatic (...) şi ar fi aruncat cu bucăţi de material lemnos şi alte obiecte în direcţia bârlogului (...) şi văzând că nu se întâmplă nimic, s-a îndreptat spre bârlog, moment în care a fost întâmpinat de urs și s-a întâmplat tragedia”, a declarat Incze Miklós, de la Biroul de presă al IPJ Harghita, continuare în pag. a 3-a