Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2019 (Anul 31, nr. 6511-6548)

2019-09-11 / nr. 6541

3c. al BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ KATONA JÁNOS Microbuz cu 19 călători, răsturnat în zona Vârfului Creanga Un microbuz cu 19 călători adulţi s-a răsturnat, ieri, pe DN 15, la ieşirea din oraşul Borsec spre Topliţa. în urma accidentului, două persoane au fost transportate la spital, iar alte cinci au prezentat excoriaţii, nici un pasager nesuferind leziuni grave. Microbuzul din judeţul Mehedinţi efectua o cursă ocazională, continuare în pag. a 6-a Şcoala de vară de la Liceul „Miron Cristea" Subcetate în săptămâna 2-5 august, la Liceul „Miron Cristea” din Subcetate s-a desfăşurat o şcoală de vară, iar copiii implicaţi au avut parte de activităţi interesante şi multe surprize. Activitatea s-a concretizat în urma unui parteneriat între Asociaţia „Trelex Roumanie”, reprezentată de Danielle Ernst şi Liceul „Miron Cristea” Subcetate, reprezentat de conducerea liceului şi 7 cadre didactice: Anişoara Balog, Vasile Dobrean, Sanda Vodă, Bogdan Pulhac, Daniela Buzilă, Keresztes Anna Maria şi Ana Rotaru. Fiecare dintre profesorii amintiţi au participat la organizarea activităţilor din cele 5 zile. Alături de acest proiect au fost Asociaţia învăţătorilor Harghiteni, reprezentată de prof. Elena Mândru, Episcopia Ortodoxă a Covasnei şi Harghitei şi Protopopiatul Ortodox Călimani. Reparaţii capitale la Arena „Erőss Zsolt" - sala de sport multifuncţională din Miercurea Ciuc Recoltă bună, în ciuda fenomenelor meteo extreme care au marcat anul agricol □ Producţia bună la culturile de primăvară compensează recolta mai slabă obţinută la grâul de toamnă La orzul de toamnă producţia medie pe judeţ este în jur de 3.500 kilograme la hectar, o producţie „accepta- abilă”, ne spune directorul executiv al Direcţiei pentru Agricultură Harghita, ing. Török Jenő. La grâul de toamnă, o cultură importantă din punct de vedere al suprafeţei totale însămânţate în judeţ, mai mare decât a cartofului, recolta este cu circa 10% mai mică decât cea de anul trecut, nesperat de bună în condiţiile secetei de la sfârşitul anului, care prevestea o producţie compromisă, continuare în pag. a 4-a e.------------------------------------------------- Despre gestionarea deșeurilor Depozitul de deşeuri de la Cekend, singurul conform din judeţ, umplut în proporţie de 90% Directorul executiv al Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Harghita, Domokos László, a explicat că, în acest an, autorizaţia de mediu integrată a singurului depozit conform normelor Uniunii Europene din judeţ, cel de pe Platoul Cekend, din Odorheiu Secuiesc, a expirat. Dar firma care deţine depozitul, RDE Harghita SRL, a făcut toate demersurile, a depus toate documentele şi a obţinut autorizaţia de mediu integrată pentru depozitul de la Cekend, având condiţia obţinerii vizei anuale.