Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2019 (Anul 31, nr. 6549-6585)

2019-10-18 / nr. 6557

In următoarele 12 luni se preconizează aproape 3.700 de angajări în judeţ □ Industria prelucrătoare este ramura economică cu cel mai mare potenţial de angajare în următoarele 6-12 luni Un număr de 774 de angajatori din judeţul Harghita preconizează 3.678 de încadrări în următoarele 12 luni, în vreme ce alţi 611 au precizat că nu vor efectua angajări în perioada amintită. Datele reies dintr-un studiu efectuat de Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Harghita privind prognoza angajărilor pe termen scurt, pe un eşantion de 1.385 de angajatori din judeţ, care aveau un număr de 37.513 angajaţi. „în eforturile continue de îmbunătăţire a capacităţii de intervenţie pe piaţa muncii din judeţul Harghita, AJOFM Harghita a realizat un studiu privind necesarul de forţă de muncă a angajatorilor din judeţ pe următoarele 12 luni. Studiul a fost realizat online prin utilizarea platformei PULSA (Platforma Unică de Livrare a Serviciilor destinate Angajatorilor)”, se arată în sinteza analizei semnată de directorul executiv al AJOFM Harghita, Tiberiu Pănescu, continuare în pag. a 2-a Campanie antifumat în şcoli a □ Prefectul judeţului Harghita, Jean-Adrian Andrei, îngrijorat de creşterea numărului elevilor care fumează în şcoli şi în spaţiile adiacente unităţilor de învăţământ, a emis un ordin prin care dispune activităţi de prevenire şi combatere a acestui fenomen „Mulţi dintre elevii din judeţul Harghita fumează chiar în unităţile de învăţământ, în toalete şi, ceea ce este mai grav, chiar de faţă cu unele cadre didactice. Am considerat că este necesar să emit un ordin pentru prevenirea şi combaterea fumatului în unităţile de învăţământ şi în spaţiile adiacente acestora”, a declarat, ieri, prefectul judeţului Harghita, continuare în pag. a 3-a Hily LIGA JUDEŢEANĂ W JÁNOSMilt Biblioteca Judeţeană „Kájoni János" din Miercurea Ciuc este gazda Conferinţei Naţionale a Bibliotecilor Publice din România Luni, la Casa de Studii „Jakab Antal” din Şumuleu-Ciuc începe cel mai reprezentativ eveniment profesional al anului din domeniul biblioteconomie, Conferinţa Naţională „Serviciile moderne de bibliotecă şi transformarea digitală”. Organizată de Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România - ANBPR, în colaborare cu Biblioteca Judeţeană „Kájoni János” din Miercurea Ciuc, manifestarea are loc în perioada 21-22 octombrie. Tema actualei ediţii a Conferinţei se circumscrie preocupărilor constante ale ANRPR şi ale bibliotecilor membre de a proiecta, testa şi oferi utilizatorilor servicii care să răspundă diversităţii aşteptărilor acestora. De la biblioteca digitală şi adaptarea catalogului online la cele mai diverse sisteme, formate şi aparate, de la tehnologia RFID la comunicarea de informaţii de bibliotecă pe telefoanele mobile până la realitatea augmentată şi virtuală, la ateliere de robotică şi imprimare 3D şi crearea de maker-space-uri, tehnologiile inovative au găsit în bibliotecile publice parteneri deschiși la aplicarea de idei noi, continuare în pag. 5-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI, Nr. 6557 • VINERI, 18 OCTOMBRIE 2019 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă 14 localităţi, din cele 67 existente în judeţ, nu au sistem centralizat de alimentare cu apă, iar 13 au sisteme neadecvate □ împotriva României s-a declanşat o procedură de infringement pentru nerespectarea directivei europene privind epurarea apelor uzate locale în debutul reuniunii de lucru de la Miercurea Ciuc, subprefectul de Harghita, Petres Sándor, a spus că şi în judeţ „avem încă destule de făcut în domeniul apă-canal”, iar aceste „încercări de intensificare a rezolvării problemelor noastre” sunt binevenite. Pentru a argumenta aceste afirmaţii, subprefectul a prezentat situaţia din judeţ în ceea ce priveşte alimentarea cu apă şi canalizare. Potrivit acestuia, din cele 67 de unităţi administrativ-teritoriale din judeţ, un număr de 14 nu beneficiază deloc de sistem centralizat de alimentare cu apă, 13 au sisteme inadecvate, învechite, subdimensionate, cu pierderi semnificative, şi 40 de localităţi „sunt în regulă la ora actuală”, continuare în pag. a 3-a Despre Şcoala „Teodor Chindea", învăţătorul Vintilă Rusu şi muzeul şcolar din Voslăbeni a a □ Marţi, la Şcoala „Teodor Chindea” din Voşlăbeni a avut loc un dublu eveniment: inaugurarea muzeului şcolar şi lansarea unei monografii a instituţiei de învăţământ în lumea oamenilor de cultură, a celor care activează în diferite instituţii, este obiceiul ca atunci când se găseşte un document care i-ar putea folosi altcuiva să-i fie trimis pentru valorificare. Aşa s-a întâmplat şi cu povestea acestei cărţi apărute în această săptămână. Cercetătorul bucureştean Alin Spânu, „un prieten al zonei noastre - după cum îl numea dr. Costel Lazăr - participant neobosit la manifestările ştiinţifice organizate atât la Topliţa, cât şi la Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Covasna, Bilbor sau în alte locuri”, a găsit în arhivele pe care le studiază Monografia şcoalei primare de stat din Voşlăbeni-Ciuc a învăţătorului Vintilă Rusu, continuare în pag. 4 şi 5