Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2020 (Anul 32, nr. 6587-6622)

2020-02-26 / nr. 6608

Anul trecut, 600 de harghiteni şi-au pierdut capacitatea de muncă şi au fost trecuţi în diferite grade de invaliditate □ Avem o mare criză de specialişti în domeniul expertizării persoanelor invalide Unul dintre punctele de pe ordinea de zi a Colegiului Prefectura care a avut loc luni a fost şi o informare a Casei Judeţene de Pensii (CJP) Harghita pe domeniul expertizei medicale şi recuperării capacităţii de muncă, efectuată de directoarea executivă a instituţiei, ec. Ban Katalin, continuare în pag. a 2-a ‘ Nu există pădure fără uscături! □ Este adevărat Deşi din punct de vedere statistic, municipiul Miercurea Ciuc este unul dintre cele mai sigure oraşe din ţară, să nu vă culcaţi pe o ureche, pentru că aşa cum se spune că nu există pădure fără uscături şi reşedinţa de judeţ îşi are „uscăturile sale”. Pe lângă infracţiunile statistice mai sunt încălcări ale legii bunei convieţuiri şi asta deoarece sunt puţini cei care le aduc la cunoştinţa Poliţiei. □ Conlucrare bună Primăria municipiului Miercurea Ciuc a organizat luni, 24 februarie, o conferinţă de presă la care au participat inspectorul şef al Poliţiei Miercurea Ciuc şi purtătorul de cuvânt al Poliţiei Judeţene, Nicolae-Florin Ghenci, respectiv Gheorghe Filip. Tema conferinţei de presă a fost „ordinea şi siguranţa publică a reşedinţei de judeţ”. Viceprimarul Füleki Zoltán, de la bun început, a făcut precizarea că această conferinţă de presă se datorează faptului că în ultimele săptămâni s-au înregistrat mai multe reclamaţii cu referire la ţiganii care locuiesc pe strada Petőfi Sándor şi, drept urmare, au fost demarate acţiuni comune cu Poliţia şi alte instituţii pentru a stabili cum stau lucrurile de fapt şi de drept. continuare în pag. a 4-a A , , ,H ! BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ , ŞI KÁJOMJÁNOS Peste 30 de persoane p din judeţ izolate la domiciliu, după ce s-au întors din Italia □ Potrivit directoarei executive a Direcţiei de Sănătate Publică Harghita, dr. Tar Gyöngyi, este vorba despre persoane care au călătorit în Italia în scop turistic, care „au trecut prin regiunile afectate de coronavirus, fără a ajunge sau a trece prin localităţile carantinate”, şi care s-au întors, săptămâna trecută, acasă în pag. a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII, Nr. 6608 • MIERCURI, 26 FEBRUARIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Sura cu vechituri din Izvoru Mureşului . O pensionară de aproape 80 ani din localitatea Izvoru Mureşului şi-a amenajat, într-o veche şură, un muzeu etnografic cu sute de obiecte care fac parte din inventarul casnic al oricărei gospodării ţărăneşti. Letiţia Suciu, o fostă profesoară de limba română, este o bucurie de femeie. De altfel, numele ei chiar asta înseamnă, bucurie, dar mărturiseşte că viaţa i-a fost plină de necazuri: a trecut prin război, foamete, iar tatăl i-a fost arestat şi torturat de comunişti pentru că era chiabur, în ciuda problemelor cauzate de faptul că avea părinţi înstăriţi, Letiţia reuşeşte să termine Institutul Pedagogic din Târgu Mureş şi, după ce primul soţ i-a murit, a ajuns la Izvoru Mureşului ca profesoară de limba română, începând să colecţioneze lucruri autentice ţărăneşti. Pe toate le-a expus acum într-o veche şură unde stăteau atât animalele, cât şi fânul pentru acestea, şi pe care „a cosmetizat-o”, aşa cum îi place să spună, transformând-o în muzeu. continuare în pag. a 5-a Amenzi de aproape 2,7 milioane de lei, aplicate anul trecut de comisarii harghiteni pentru protecţia consumatorilor □ Au fost distruse produse neconforme în valoare de aproximativ 240.000 lei în anul 2019, comisarii pentru protecţia consumatorilor au efectuat, la nivelul judeţului, un număr de 1.349 acţiuni de control, faţă de 1.244 în 2018. în urma acestor acţiuni au fost aplicate 442 amenzi (350 în 2018) şi 227 de avertismente. Valoarea totală a amenzilor aplicate de comisarii CJPC Harghita în 2019 a fost de 2.665.000 lei. Până la 31 decembrie 2019, vărsămintele la bugetul statului au fost de 311.500 lei. Datele reies din raportul de activitate al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Harghita în anul 2019, semnat de conducătorul instituţiei, comisar şef adjunct Laurenţiu Moldovan, continuare în pag. a 4-a