Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2020 (Anul 32, nr. 6587-6622)

2020-01-29 / nr. 6596

BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ KÁJONI JÁNOS18.01^04 Din activitatea Instituţiei Prefectului Judeţul Harghita pe 2019: Din aproape 30 de mii de acte administrative adoptate de autorităţile publice locale, peste 500 au fost considerate a fi nelegale □ 24% rata de promovabilitate în rândul celor care doresc să fie şoferi în cadrul primei şedinţe de Colegiu Prefectural din an, care a avut loc luni, subprefectul Petres Sándor a prezentat bilanţul Instituţiei Prefectului Judeţul Harghita pe anul 2019, continuare în pag. a 3-a „Nu banii sunt întotdeauna garanţia succesului într-un proiect de mediu" □ în 22 ianuarie 2020, MOL România şi Fundaţia pentru Parteneriat au lansat cea de-a 15-a ediţie a programului Spaţii Verzi □ Bugetul total pentru finanţarea proiectelor în cadrul programului Spaţii Verzi este de 796.000 de lei; în cadrul ediţiilor precedente bugetul programului a fost de aproximativ 683.000 de lei în pagina a 4-a Cuiburi pentru păsările din Parcul Naţional a Cheile Bicazului - Hăşmaş a a Angajaţii Parcului Naţional Cheile Bicazului - Hăşmaş, îndrumaţi de un specialist ornitolog, au amplasat, în premieră, 107 cuiburi artificiale pentru păsăretul care sălăşuieşte pe culmile acoperite de pajişti subalpine, în pădurile compacte de molid sau mixte de larice, fag și brad ce îmbracă pantele abrupte de conglomerate. continuare în pag. a 2-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6596 • MIERCURI, 29 IANUARIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Un nou focar de pestă porcină africană confirmat oficial în Harghita □ Mistreţii care vieţuiesc pe fondul de vânătoare 45 Mătişeni, aparţinând de AVPS Târnava Mare, unde a fost depistat animalul infectat cu virusul pestei porcine africane, vor fi împuşcaţi, în următoarele luni, pentru a preveni răspândirea bolii în gospodăriile populaţiei şi în fondurile de vânătoare învecinate. Cea mai apropiată localitate de focar este comuna Mugeni Pe fondul de vânătoare 45 Mătişeni, teritoriul administrativ al comunei Mugeni, după o partidă de vânătoare de mistreţi, au fost recoltate probe de către vânători şi trimise, de DSVSA Harghita, la Laboratorul Sanitar Veterinar şi pentru Siguranţa Alimentelor Braşov, unde avea să se identifice genomul virusului pestei porcine africane la unul dintre mistreţi. „Am fost informaţi despre acest lucru joi, iar vineri s-a trimis proba la Institutului de Diagnostic şi Sănătate Animală din Bucureşti, care a confirmat oficial existenţa bolii în cursul după-amiezii de ieri”, precum şi existenţa unui nou focar în judeţ, a declarat directoarea executivă adjunctă a DSVSA Harghita, Cristina Antal, continuare în pag. a 3-a Pentru că falsifică istoria cu intenţie, pentru că se dă mare om de ştiinţă, dar nu ştie să citească un document în latină, slavonă ori greacă, pentru că face jocul rollerienilor şi neorevizioniştilor Lucian Boia a căpătat Crucea de cavaler a Ordinului de Merit al Ungariei Preşedintele Ungariei, János Áder, a acordat istoricului român Lucian Boia Crucea de cavaler a Ordinului de Merit al Ungariei „în semn de recunoaştere a activităţii deosebite desfăşurate ca istoric, precum şi a întregii opere prin care contribuie în mod semnificativ la îmbunătăţirea relaţiilor dintre poporul maghiar şi român”, cum zice agenţia MTI. Distincţia a fost înmânată de către ambasadorul Ungariei la Bucureşti, Botond Zákonyi, în cadrul unei festivităţi organizate la Ambasada Ungariei, în discursul său laudativ, ambasadorul a subliniat: „Lucian Boia nu rescrie istoria în cărţile sale eseistice care au iscat controverse mai mult sau mai puţin violente, ci el o regândeşte, punând evenimentele istorice într-o altă lumină. Nu are o semnificaţie deosebită faptul că Boia a primit distincţia statului ungar în anul centenar al Trianonului, deoarece ea ar fi actuală şi anul viitor, aşa cum ar fi fost de actualitate şi anul trecut, în acest an însă se condensează această aglomeraţie de probleme care poartă de obicei numele de trauma Trianonului, iar problemele maghiarilor sunt foarte bine atenuate de lucrările lui Boia.” continuare în pag. a 5-a