Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2020 (Anul 32, nr. 6650-6688)

2020-07-15 / nr. 6656

Angajările scad, numărul şomerilor a creştet □ Unul din 10 şomeri care primesc indemnizaţie a terminat o facultate, cei mai mulţi având peste 30 de ani Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) estimează că în următoarea perioadă 650 de persoane vor intra în şomaj. Aceştia vor fi disponibilizaţi de patru firme din judeţ care activează în domeniul textil, dar şi al producţiei de lemn şi metal. Tiberiu Pănescu, directorul AJOFM Harghita, preciza că acest număr de 650 de persoane poate deveni mai mare, având în vedere că angajatorii care se confruntă cu o scădere a activităţii economice, ne, maifiind impuse restricţii, nu mai au altă opţiune decât să renunţe la personal pentru a-şi reduce cheltuielile. Referitor la situaţia de la sfârşitul lunii iunie, Tiberiu Pănescu spunea că în evidenţele instituţiei se aflau 5.242 de şomeri, dintre aceştia 1.590 beneficiind şi de indemnizaţie. continuare în pag. a 3-a Coronavirus Harghita. Numărul persoanelor confirmate cu SARS-CoV-2 a ajuns marţi la 389 în judeţul Harghita, de la începutul pandemiei şi până ieri au fost confirmate un număr de 389 cazuri de persoane infectate cu COVID-19, cu 41 mai multe decât marţea trecută. Din totalul persoanelor confirmate cu SARS-CoV-2. 295 s-au vindecat, 75 se află internate în Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea Ciuc şi în Spitalul suport COVID-19 din Odorheiu Secuiesc, sub supraveghere medicală, 8 persoane au solicitat externarea spre a urma tratament la domiciliu, iar 11 au decedat, în ordinea crescătoare a numărului de îmbolnăviri, Harghita se află pe locul 16 în ţară. Pe teritoriul României, de la începutul crizei medicale şi până ieri au fost confirmate 33.585 cazuri de persoane infectate cu virusul COVID-19 (cu 637 mai multe decât luni), 658 de infectaţi au fost externaţi la cerere, iar 1.931 au decedat. continuare în pag. a 3-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ JOC-J1o/P KÁJONI JÁNOS 1 Obiecte de patrimoniu din colecţia Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni disponibile şi online, în format 3D în cadrul programului de cercetare, documentare şi digitizare a patrimoniului administrat, Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, din Sfântu Gheorghe, a scanat tridimensional obiecte şi podoabe găsite la Cetatea Dacică valea Zânelor de la Covasna. Datorită rezoluţiei ridicate (0.1 mm), modelele digitale pot fi utilizate pentru studii ştiinţifice specifice, dar şi pentru redarea interactivă prin intermediul internetului. 15 astfel de obiecte scanate pot fi urmărite, în format 3D, pe pagina de internet sketchfab.com/mncr. continuare în pag. a 4-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6656 • MIERCURI, 15 IULIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă La pas printre comorile „Scaunului Rotund" de la Borsec Am ajuns la Borsec după un drum de aproape două ore cu maşina şi, cum era prima oară când am poposit aici fără vreun interes de serviciu, m-am bucurat de vremea bună, cu gândul la plimbarea lungă prin generoasa rezervaţie naturală ce avea să urmeze. Era la o aruncătură de băţ de vila caremi devenise loc temporar de odihnă şi relaxare, o oază de linişte şi de unică frumuseţe, învecinată cu pădurea. în câteva minute, mai puţin de 10, am dat de intrarea dinspre Poiana Zânelor, un ansamblu de izvoare minerale amenajate sub formă de mici bazine, ocrotite de foișoare cochete din lemn, de ale căror beneficii am decis să ne bucurăm la finalul traseului. Drumul seamănă cu aleile îngrijite ale unui imens parc întins pe zeci de hectare, așezat în mijlocul unei păduri vaste, continuare în pag. a 5-a Consiliul Judeţean a alocat 50.000 de lei pentru organizarea şi desfăşurarea Turului Ciclist al Harghitei şi Covasnei a al- a □ A fost singurul punct al ordinii de zi aprobat în cadrul şedinţei extraordinare de ieri, restul fiind amânate pentru şedinţa programată vineri, ca urmare a modificărilor ce se impun în urma rectificării bugetare la nivel naţional „Am reuşit să obţinem bani de la Parlament, şi aici lobby-ul UDMR şi al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene a contribuit să avem resurse. Vom primi bani şi pentru Direcţia de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Harghita în debutul şedinţei extraordinare, continuare în pag. a 3-a