Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-01-29 / nr. 6736

„100 de steaguri ale ţinutului secuiesc , arborate în locul fiecăruia îndepărtat prin sentinţe judecătoreşti” Alianţa Maghiară din Transilvania (AMT, alcătuită din Partidul Popular Maghiar din Transilvania şi Partidul Civic Maghiar) a lansat o iniţiativă care vizează arborarea a 100 de steaguri secuieşti în locul fiecărui astfel de steag îndepărtat prin sentinţă judecătorească, se arată într-un comunicat de presă semnat de copreşedintele AMT, Mezei János. „De ani buni prefecţii judeţelor Covasna, Harghita şi Mureş, dar mai ales Asociaţia Civică pentru Demnitate în Europa fondată de Dan Tanasă, poartă o luptă continuă împotriva steagului Ţinutului Secuiesc, simbolul unei regiuni istorice ca multe alte din această ţară. Scopul declarat al acestor acţiuni este că steagul respectiv să dispară din peisajul public al acestei regiuni. Comunitatea maghiară din România este compusă din cetăţeni care respectă legile şi nu se opun sentinţelor definitive ale instanţelor, astfel că cele la care ne-am referit mai sus sunt toate puse în practică, în ciuda faptului că sunt profund netemeinice şi nelegale” - se afirmă în comunicatul Alianţei Maghiare pentru Transilvania. „Asta însă nu înseamnă că trebuie să asistăm resemnaţi la încălcarea drepturilor noastre (fapt consemnat în repetate rânduri şi de Comisia Europeană împotriva Rasismului şi Intoleranţei din cadrul Consiliului Europei, care în rapoartele sale - cu referire la acţiunile care vizează îndepărtarea steagului Ţinutului Secuiesc - a solicitat statului român să asigure un tratament egal simbolurilor naţionale şi regionale, din contră, necesită o reacţie legală dar corespunzătoare şi demnă la aceste provocări care în mod evident şi vizibil instigă la tensiuni interetnice. continuare în pag. a 4-a Scenariu verde în tot judeţul □ Puţine cazuri noi de infectare cu coronavirus în Harghita Numărul persoanelor testate pozitiv în Harghita a crescut cu 19 pe parcursul a 24 de ore, dar nu a fost înregistrat nici un caz nou de deces asociat infecţiei cu coronavirus, conform ultimelor informaţii făcute publice ieri după-amiază de autorităţi. Rata infectărilor este în continuare una scăzută, incidenţa numărului de cazuri fiind de 0,62 la mia de locuitori, continuare în pag. a 6-a ZCIDUVZ I Lun s —ilíciah KÁJONI JÁNOS în domeniul relaţiilor de muncă. Sute de controale efectuate anul trecut de inspectorii de muncă din Harghita soldate cu amenzi în valoare totală de peste 680 de mii de lei Inspectorii de muncă harghiteni au efectuat anul trecut peste 700 de controale la angajatorii din judeţ, fiind aplicate amenzi în valoare de 683 de mii de lei. Potrivit unui comunicat al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Harghita, în urma celor 711 acţiuni de control au fost sancţionaţi 324 de angajatori pentru nerespectarea reglementărilor în vigoare în domeniul relaţiilor de muncă, continuare în pag. a 3-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6736 • VINERI, 29 IANUARIE 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă „Fluctuaţia judecătorilor cauzată de promovări şi transferuri a afectat negativ activitatea Judecătoriei Miercurea Ciuc” □ în 2020, un magistrat de la această instanţă a avut de gestionat peste 950 de dosare în cursul anului 2020, la Judecătoria Miercurea Ciuc au fost înregistrate 4.071 de dosare noi, în scădere cu 891 faţă de 2019, când s-au înregistrat 4.962 de cauze. La acestea s-au adăugat cauzele rămase nesoluţionate din 2019, în număr de 1.932, astfel că în cursul anului trecut la această instanţă au fost rulate 6.003 dosare. în anul 2019 au fost rulate în total 7.244 de dosare, iar în 2018-7.705, în cadrul Curţii de Apel Târgu Mureş, Judecătoria Miercurea Ciuc este a doua judecătorie ca volum de activitate, după Judecătoria Târgu Mureş. Datele statistice reies din Raportul de activitate al Judecătoriei Miercurea Ciuc pentru anul 2020, continuare în pag. a 3-a 0745125 351988 . Intervenţii multe ale salvamontiştilor harghiteni în acest sezon de schi □ Apel al salvamontiştilor topliţeni către turişti pentru a nu mai lăsa focuri aprinse şi să nu se arunce gunoaie la întâmplare Şeful Serviciului Public Salvamont şi Salvaspeo al Consiliului Judeţean (CJ) Harghita, Fekete Örs, a declarat publicaţiei noastre că de la începutul sezonului de schi salvatorii montani din judeţ au intervenit de peste 100 de ori, de cele mai multe ori ca urmare a unor accidentări pe pârtii. Acesta a precizat că 85 la sută dintre intervenţii au avut loc din cauza unor astfel de accidentări, fiind vorba în principal despre fracturi ale membrelor, entorse, luxaţii, tăieturi sau contuzii. continuare în pag. a 5-a