Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2021 (Anul 33, nr. 6725-6762)

2021-01-22 / nr. 6733

Mai mult de jumătate dintre persoanele afectate de incendiul de la Şumuleu şi cazate la a a Sala Sporturilor din Miercurea Ciuc s-au întors în vechile lor locuinţe Viceprimarul municipiului Miercurea Ciuc, Sogor Enikő, a declarat miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, că 28 de familii, cu 138 de membri, afectate de incendiul din 7 ianuarie și cazate în Sala Sporturilor din localitate, s-au mutat înapoiam cartierul Șumuleu. In Arena „Erős Zsolt” au mai rămas cazate 30 de familii, cu 123 de membri, majoritatea, aproximativ 70, fiind copii. „Este legal să plece acasă, nu putem să-i oprim. Asta înseamnă că au 28 de case care sunt momentan folosibile, deşi comisia de urgenţă s-a pronunţat că nu sunt conform standardelor de igienă, standardelor ISU şi sunt construite ilegal, dar nu avem posibilitatea să îi oprim”, a spus viceprimarul municipiului. Sogor Enikő a explicat că marţi a avut loc o consultare cu liderii romilor din Şumuleu 33, care au avut această cerere, să plece acasă, însă li s-a atras atenţia că se pot muta înapoi doar cei care au casele lor, eventual cei care acceptă, în scris, în locuinţa lor o altă familie. Viceprimarul a mai spus că li s-a comunicat liderilor romilor că cei care părăsesc Sala Sporturilor nu vor mai fi primiţi înapoi. continuare în pag. a 5-a Amprentele pelerinului Tezaurul spiritual harghitean s-a îmbogăţit recent cu o inestimabilă scriitură ce poartă generosul titlu Amprentele pelerinului sub semnătura cunoscutului om de cultură ducan dr. Nicolae Bucur. Cartea se constituie într-o chintesenţă a exegezelor autorului, gândite şi publicate de-a lungul vremii într-o prea curată limbă română. Demersul spiritual al amprentelor pelerinului porneşte sub auspiciile cugetării lui Francesco Petrarca Către acel vârf unde se află fericirea, noi suntem pelerini, surprins sugestiv de Ilyés Mariann într-o viziune artistică modernă, cu mantie barbiană, în imaginea de pe copertă, continuare în pag. a 2-a IBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONIJÁNOS Campanie de informare cu privire la avantajele vaccinării împotriva COVID-19 □ Iniţiativa aparţine Consiliului Judeţean Harghita, care în perioada următoare va informa populaţia, prin intermediul afişelor, posturilor de radio, TV şi prin Facebook, despre modul în care pot accede la vaccin și se pot imuniza în pag. a 3-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6733 • VINERI, 22 IANUARIE 2021 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Peste 11.000 de persoane din județ care doresc să se imunizeze au fost înregistrate până în prezent în platforma de vaccinare Un număr de 11.008 persoane care doresc să se vaccineze împotriva COVID-19 au fost înregistrate deja în platforma special creată pentru acest lucru în cadrul celei de-a doua etape de imunizare, potrivit unor date făcute publice ieri de Instituţia Prefectului - Judeţul Harghita. Conform informaţiilor respective, celor şase centre de vaccinare funcţionale din Harghita li s-au alocat 14.400 de locuri pentru perioada 18 ianuarie - 10 februarie. Totodată, în judeţ au sosit ieri 2.550 de doze de vaccin de la depozitul regional din Braşov, acestea urmând să fie distribuite centrelor de vaccinare, continuare în pag. a 3-a Numărul donatorilor de sânge a înregistrat o scădere anul trecut în judeţ, în contextul pandemiei de coronavirus Pandemia generată de COVID-19 şi-a pus, pe parcursul anului trecut, amprenta asupra activităţilor din mai multe domenii, existând anumite dificultăţi şi în ceea ce priveşte recoltările de sânge în judeţul Harghita. Directorul Centrului de Transfuzie Sanguină Harghita, dr. Kopacz Ildikó, a declarat publicaţiei noastre că în 2019 au fost înregistraţi aproximativ 5.600 de donatori, iar anul trecut numărul acestora a scăzut la 5.090. Aceasta a explicat că numărul donatorilor a scăzut iniţial la începutul pandemiei, în condiţiile în care nu se ştia cine poate fi primit şi cine nu, dar situaţia s-a clarificat şi au fost luate măsurile necesare de siguranţă pentru efectuarea recoltărilor, continuare în pag. a 5-a