Informatia Bucureştiului, decembrie 1963 (Anul 11, nr. 3211-3236)

1963-12-03 / nr. 3212

Circumscripţii evidenţiate în colectarea fierului vechi La acţiunile de colectare a fierului Vechi, în raionul 16 Februarie participă numeroşi cetăţeni. De la începutul anului şi pînă în prezent, comitetele de stradă în colaborare cu comisiile de femei au colectat şi predat depozitelor I.C.M. peste 403 000 kg fier vechi precum şi 145 000 kg deşeuri de textile şi maculatură. In aceste acţiuni s-a evidenţiat circumscripţia raională nr. 193 care a colectat şi predat cantitatea de 11 030 kg fier vechi şi circumscripţia raională nr. 131, care a colectat şi predat 9.870 kg. Interiorul uneia din camerele noului hotel „Dîmboviţa" din bd. Schitu Măgureanu nr. 6, deschis duminică dimineaţă Legume peste plan In gospodăriile agricole de stat aparţinînd Trustului pentru aprovizionarea Capitalei, se continuă recoltarea legumelor tîrzii de pe ultimele suprafeţe. Pînă în prezent, gospodăriile de stat din preajma Capitalei au trimis pe pieţele oraşului peste 21 500 tone de gogoşari, varză, conopidă, rădăcinoase etc. Printre gospodăriile care au livrat însemnate cantităţi de legume peste plan se numără G.A.S. Popeşti Sere (533 tone), 30 Decembrie (304 tone), Voluntari (126 tone) şi altele. Paralel cu recoltarea, grădinarii pregătesc răsadniţele pentru legumele timpurii. SCHIMB DE EXPERIENŢA ÎNTRE COMITETELE DE SPRIJIN DE PE LÎNGĂ SPITALE Ieri după-amiază, la Şcoala medie nr. 1, a avut loc un schimb de experienţă între comitetele de sprijin de pe lingă spitalele din Capitală, organizat de Comitetul orăşenesc al femeilor. Pe marginea informărilor prezentate jde comitetele de sprijin ale spitalelor 'tFilaret și Colței, au luat cuvîntul melaiei, asistente, surori și gospodine. în încheiere, soliști ai Teatrului de ^»peretă au oferit un bogat program ^artistic. i- • — 15 sortimente noi de produse cosmetice Pentru producţia lui 1964 au fost omologate 15 sortimente noi de produse cosmetice. Specialiştii, din acest sector de activitate, au realizat, printre altele, demachiantul pentru ochi, un tonic pentru păr, cremă cu lăptişor de matcă, noi sortimente de săpunuri bogate în grăsimi etc. \\\\\\\\\\\\\\W INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA: Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de minus 3 grade. Maxima de ieri in aer a fost de plus 1 grad, iar minima din cursul nopţii de minus 4 grade. Timpul probabil de mîine. Vremea se menţine rece, cu cerul variabil. Vint slab pînă la potrivit din est. Ceaţă dimineaţa. Temperatura aerului staţionară, minimele vor fi cuprinse intre minus 5 şi minus 7 grade, iar maximele Intre plus 2 şi plus 4 grade. Pentru zilele de 5, 6 şi 7 decembrie . Vreme rece, cu cerul noros. Ninsoare slabă. Vînt potrivit cu intensificări din est. Temperatura aerului in scădere. Condicile de sugestii şi reclamaţii Condicile de sugestii şi reclamaţii existente în unităţile comerciale şi de alimentaţie publică oferă posibilitatea conducerilor acestor întreprinderi de a ţine o strînsă legătură cu cumpărătorii, de a le cunoaşte preferinţele şi nemulţumirile, de a le veni în ajutor folosind sugestiile exprimate in scris prin intermediul lor. Dispoziţiile în vigoare prevăd obligativitatea conducerii unităţilor de a soluţiona în termen de 48 de ore orice propunere sau reclamaţie şi de a răspunde în scris în zece zile celor ce şi-au înscris numele şi adresa în condici. Deplasîndu-ne, împreună cu organele Inspecţiei comerciale de stat la unele întreprinderi şi unităţi dependente, am constatat moduri diferite de a soluţiona şi valorifica propunerile oamenilor muncii înscrise în condici. OPERATIVITATE Conducerile unor întreprinderi ca : O. C.L. „Alimentara“ din raioanele T. Vladimirescu, 16 Februarie, Griviţa Roşie, filiala O.C.L. „Plinea“ din raionul 16 Februarie, _______________ IAP.L. Cotroceni, 1. A.P.L. „Pieţii“, I.A.P.L. „Giuleşti“, T.L.C.R. nr. 1, O.C.L. „Textila“ nr. 2, O.C.L. „Tehnometal“ etc. au luat măsuri eficiente pentru ca propunerilor şi reclamaţiilor din condicile de sugestii şi reclamaţii să li se dea o rezolvare cit mai operativă de către responsabilii respectivi sau au trecut direct la măsuri. Spre exemplu, I.A.P.L. „Pieţii“ a fost sesizată că gestionarul Stoican Dumitru de la bufetul „Elizeu“ se poartă necuviincios cu consumatorii. Organele întreprinderii au cercetat în răstimp de cîteva zile sesizarea constatînd justeţea ei, iar cei în cauză au fost sancţionaţi cu severitate. Intervenţii operative s-au făcut şi în cazurile gestionarului Oancea Dumitru de la centrul de pîine nr. 152 (filiala O.C.L. „Pîinea“ din raionul 16 Februarie), al ospătarei Rodica Constantinescu de la bufetul „Slănic“ (I.A.P.L. Cotroceni) care pentru atitudini necivilizate faţă de cumpărători au fost retrogradaţi din funcţii. Pentru comportări asemănătoare au mai fost sancţionaţi şi Cristache Ştefan de la depozitul de lemne din strada Maica Teofan nr. 17, raion Griviţa Roşie, Serghi Maria de la magazinul de tricotaje nr. 61 din calea Griviţei şi alţii. Tot prin intermediul condicilor au fost soluţionate şi numeroase propuneri făcute de oamenii muncii (Continuare în pag. a Ill-a) E. PITULESCU însoţind organele Inspecţiei comerciale de stat din Sfatul Popular al Capitalei fRaiwAm nm toate țările, rnifi-vM INFORMATIA Ziar al Comitetului Orășenesc București al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Orașului București Anul XI —Nr. 3212 4 PAGINI 20 BANI Marți 3 decembrie 1963 Mecanizarea unor operaţii grele La Uzinele „Timpuri noi“ realizarea numeroase obiective din planul M.T.O. ■ — în sprijinul mecanizăriiunor operaţii — contribuie nemijlocit la creşterea productivităţii muncii. De pildă, la maşinile grele au fost montate cinci macarale rotative, cu electropalane de 0,2 tone, prin care se înlătură intervenţiile manuale la ridicări. La atelierul tratament termic a fost montată o grindă rulantă de 1,5 tone cu acţionare electrică. Au fost confecţionate dispozitive pneumatice cu pindlă hidraulică pentru alezarea găurilor de bolţ etc. A XVII-a sesiune a sfatului popular al raionului 16 Februarie In ziua de 5 decembrie, ora 17, în sala de festivităţi a Şcolii medii „Ni Icolae Bălcescu“ va avea loc cea de a XVII-a sesiune a Sfatului popular al raionului 16 Februarie. Pe ordinea de zi : „Raportul comitetului executiv privind întreţinerea fondului de locuinţe“. Comisia permanentă de deputaţi pentru problemele de gospodărie locativă va prezenta un coraport. De astăzi Autobuzele liniei 38 circulă pe traseul normal In ultimele luni autobuzele liniei nr. 38 au circulat pe un traseu deviat din cauza lucrărilor de refacere a străzilor Delea Nouă, Dristor și Popa Nan. Terminîndu-se ieri refacerea străzii Dristor (pe celelalte artere lucrările au fost gata mai de mult) autobuzele liniei 38 şi-au reluat azi-dimineaţă circulaţia pe traseul normal. Jurnalul construcţiilorPregătiri pentru anul viitor O staţie modernă de preparat betoane şi mortare Pe str. Ecaterina Teodoroiu, în apropierea complexului de locuinţe Balta Albă se amenajează o staţie modernă de preparat betoane. Această staţie este prevăzută cu un triaj de cale ferată, cu numeroase instalaţii de înaltă tehnicitate pentru manevrarea agregatelor, a betoanelor şi mortarului. Să vă prezentăm pe scurt viitoarea configuraţie a staţiei, principalele ei elemente, toate în curs de realizare de către un colectiv aparţinînd I.C.M. nr. 2. Unul dintre obiectivele staţiei îl constituie buncărul de recepţie a agregatelor (nisip, pietriş etc.), avînd o capacitate de 400 m.c. Instalaţia cu care va fi prevăzut buncărul vă permite descărcarea simultană a 6—7 vagoane de agregate. Descărcarea balastului se va face prin căderea directă intr-un tunel cu bandă transportoare. Agregatele vor fi urcate mai departe, printr-un sistem de benzi la 10 m înălţime de unde vor fi distribuite, pe sorturi intr-un depozit. Din depozitul cu o capacitate de cca. 12 000 mc, agregatele sunt duse printr-un alt tunel cu benzi la silozurile celor două staţii. Prima staţie de betoane — proiectată în cadrul I.C.M. nr. 2 — este prevăzută cu 14 silozuri (capacitatea acestora de înmagazinare: 1 100 mc), confecţionate din virele de beton precomprimat prin metoda termoelectrică. Staţia va prepara betoane sau mortare prin dozarea gravimetrică a agregatelor, cimentului şi apei. Capacitatea acestei staţii este de 800—1000 mc betoane sau mortare în două schimburi, respectiv necesarul construirii a circa 4 000 apartamente pe an. Se cuvine reţinut şi faptul că la această staţie cimentul este depozitat în 8 silozuri a 80 tone descărcarea şi transportarea lui efectuîndu-se cu aer comprimat produs de o staţie proprie. Deşi mai mică decit prima, a doua staţie atrage luarea-aminte prin faptul că este totalmente automatizată. Dozarea agregatelor, cimentului, apei se face prin comandă, pe mărci de betoane. Interesantă e funcţionarea utilajelor . Să admitem că se prepară beton de marca 110. Se ia o „cartelă" metalică pe care sunt însemnate prin anumite „consemne“ dozajele, se introduce într-unul din automate. O apăsare pe o pedală şi dozajul se face conform comenzii. Urmează amestecul, transportul etc. Capacitatea acestei staţii va fi de 20 mc beton pe oră. Constituind „celula“ de beton a staţiei, instalaţia automată va prepara în exclusivitate betoane de mărci superioare cu 4 sorturi de agregate. Centralizarea prefabricării instalaţiilor de încălzire In prezent, prefabricarea instalaţiilor menţionate de către muncitorii de la I.I.M.I. se face pe şantierele de construcţii. Pentru anul 1964, conducerea întreprinderii a prevăzut în planul M.T.O. centralizarea prefabricării lor intr-un singur atelier. Cum? Pe lingă atelierul existent, de prefabricare a instalaţiilor sanitare, se va amenaja în acest scop o nouă hală. Viitoarele amenajări comportă şi o serie de alte aspecte: folosirea în comun (de către cele două ateliere) a unor maşini (strunguri şi maşini de debitat) plus dotarea noi hale cu utilaje noi (maşini de filetat, dispozitive de îndoit, aparate de sudură etc.). Se vor amenaja bancuri de confecţionare şi probare a instalaţiilor etc. Pentru 1964 se şi prevede prefabricarea instalaţiilor de încălzire necesare unui număr de cca. 5 000 apartamente, ceea ce ar asigura economisirea a 100 000 Iei (20 lei pe apartament) şi a aproximativ 15 000 ore muncă. Se creează astfel şi posibilitatea eliberării unor forţe de muncă în scopul afectării lor operaţiunilor de montaj în apartamente. Noi blocuri construite cu ajutorul cofrajelor glisante pe șos. Mihai Bravu. Prin inovaţii şi raţionalizări RIDICAREA NIVELULUI TEHNIC AL PRODUCŢIEI In perioada II — 30 a. c. colectivul întreprinderii „Tricotajul roşu“ din Capitală a produs peste plan 52 000 bucăţi tricotaje bemberg şi peste 30 000 bucăţi tricotaje sintetice, concomitent cu introducerea în producţie a peste 50 modele noi. In acelaşi timp s-a îmbunătăţit şi calitatea tricoturilor. Aceste realizări se datoresc în principal măsurilor luate pentru ridicarea nivelului tehnic al producţiei. Astfel, un colectiv din secţia tricot a realizat o maşină de despărţit dantelă tricotată cu ajutorul căreia se obţine un spor de producţie de peste 40 la sută faţă de vechiul sistem, ca şi îmbunătăţirea calităţii. Insecţia confecţii a fost pusă în funcţiune o bandă rulantă pentru confecţionarea tricotajelor de mătase de mare serie şi un agregat pentru tricotaje sintetice, cu care prilej s-a făcut o aranjare mai corespunzătoare a fluxului şi o organizare mai judicioasă a procesului de producţie, permiţînd o creştere a productivităţii muncii cu peste 20 la sută. De asemenea, s-a schimbat tehnologia la tricotarea dantelelor prin realizarea a două fîşii independente cu o lizieră protectoare care pe lingă faptul că aduce anual o economie de 127 000 lei a crescut şi randamentul maşinii, ca şi mecanizarea operaţiei de etichetare prin care productivitatea muncii creşte de peste 2,5 ori. De menţionat că în acest timp s-au aplicat în producţie numeroase inovaţii şi raţionalizări care au contribuit la creşterea productivităţii muncii cu aproape un procent faţă de sarcina stabilită. MODERNIZAREA UTILAJELOR La Uzinele „Autobuzul" din Capitală, s-au executat anul acesta o serie de lucrări de modernizare a utilajelor şi instalaţiilor. în sectorul III autobuze (atelierul schelet caroserie) s-a introdus un dispozitiv pentru redresarea locaşelor uşilor la autobuze şi troleibuze, s-a conceput şi executat un dispozitiv pentru transportarea caroseriei la locul de montaj pe şasiu reducindu-se manopera cu peste două ore. La sectorul IV s-a schimbat sistemul de prindere a scaunului-şofer inlocuindu-se opt repere costisitoare, ca şi unui dispozitiv pentru decupat ţevi la capete prin ştanţare. Aceste măsuri, pe lingă multe altele, au dat posibilitatea colectivului uzinei să îmbunătăţească calitatea produselor. De la începutul anului a realizat economii peste plan în valoare de 4,5 milioane lei şi a sporit productivitatea muncii cu 2,7 la sută faţă de plan. Introducerea UN RANDAMENT SPORIT La cabinetul tehnic al Combinatului poligrafic „Casa Scînteii“ au fost înregistrate anul acesta peste 175 de propuneri de inovaţii, dintre care aproape 60 au şi fost aplicate în producţie. Printre acestea se numără : recondiţionarea filţului la ofset prin refacerea presiunii; developarea hîrtiei color cu ajutorul unor tancuri confecţionate din material plastic, cu care se pot prelucra simultan 3, 6, 18 sau 36 copii; introducerea unui strat de pînză cauciucată sub cauciucul de imprimare la rotativa ofset; executarea unui traforaj mecanic pentru executat scobitură şi ferestre la clişee şi altele. Eficienţa inovaţiilor s-a concretizat şi în îndeplinirea planului producţiei globale, în cele zece luni ale anului în proporţie de 101,7 la sută şi în creşterea productivităţii muncii cu 2 la sută faţă de sarcina stabilită. In laboratoarele Institutului de cercetări pielărie şi cauciuc aparţinînd Ministerului Industriei Uşoare, se verifică experimental comportarea diverselor prefabricate sau produse înainte de a intra în fabricaţia curentă. Fotografia de mai sus ne înfăţişează una din aceste verificări, laborantul Ion Manac urmăreşte solicitările la care este supusă una din tălpile care vor fi folosite la confecţionarea pantofilor. ULTIMELE ȘTIRI SPORTIVE • In runda a Vl-a a campionatului unional masculin de șah, Spasski l-a învins pe Novopascin, iar partidele Bronstein—Gheller, Gufeld—Holmov, Furman—Baghirov și Suetin—Gipslis s-auîncheiat la egalitate. In clasament conduc Gheller, Holmov si Bighirov cu cite 4 puncte. • In finala probei de dublu femei din cadrul campionatelor internaţionale de tenis de masă ale Scanditlaviei, Rowe, Schanon (Anglia) au dispus cu 3—0 (14, 15, 13) de Földi, Heiritis (R.P. Ungară). • Ciştigind și returul meciului cu Celtic Belfast (cu 107—46), echipa masculină de baschet Real Madrid s-a calificat pentru optimile de finală ale „Cupei campionilor europeni". • Rezultate înregistrate in campionatul unional de hochei: ȚSKA—Spartak 9—3; Lokomotiv Moscova—Traktor Celiabinsk 6—3; Torpedo Moscova —Aripile Sovietelor, Kuibisev 2—1. o delegaţie de medici la simpozionul de biofizică din R. D. Germană Azi dimineaţă, a plecat spre Leipzig, o delegaţie a Uniunii societăţilor de ştiinţe medicale din R.P.R., care va participa la lucrările simpozionului de biofizică din R.D. Germană. Simpozionul îşi va desfăşura lucrările la Leipzig între 5 şi 7 decembrie. . Din delegaţia U.S.S.M. fac parte conf. dr. Vasile Vasilescu, prorector al Institutului de medicină şi farmacie din Bucureşti, preşedintele secţiei de biofizică a U.S.S.M. din R.P.R. şi conf. dr. Marius Telia de la Institutul de medicină şi farmacie din Cluj. li felii sesiunilor sfeturilor norilore raionale " g "" ” 1,1 ■ sssssa^sssaKatamkr .. . — st ■ Se poate extinde x\\\\\\\mvs^ şi în întreprinderea dumneavoastră! \\\\\\\\\\\\\\m Un non tip de ventile automate la punctele de distribuire a aerului comprimat Una dintre principalele cauze ale consumului neraţional de aer comprimat (şi deci de energie electrică) o constituie pierderile provocate de detectarea rapidă a garniturilor robinetelor de la punctele de consum şi de neasigurarea unei etanşeităţi optime. In cădind serviciului energetician şef de la Uzinele „23 August" a fost conceput şi realizat un nou tip de ventile automate pe con, prevăzute şi cu un ventil manual de siguranţă. In comparaţie cu tipurile de ventile existente, realizarea colectivului Uzinelor „23 August“, pe de o parte, asigură un înalt grad de etanşeitate (fapt care duce la diminuarea pierderilor de aer comprimat), iar pe de altă parte, oferă posibilitatea schimbării operative a garniturilor ventilelor, în cazul defectării, chiar în timpul funcţionării, evitînd întreruperile din procesul de producţie, inerente pînă acum. După introducerea noului tip de ventile la instalaţia de distribuire a energiei pneumatice în uzina amintită, pierderile au fost reduse, în aşa proporţie, incit s-a calculat că preţul de cost al ventilelor se amortizează în circa 14 zile, economisindu-se anual zeci de mii de kilowatforă consumaţi de compresoare pentru acoperirea pierderilor de aer comprimat. DOCUMENTAŢIA TEHNICA ŞI AMANUNTELE NECESARE POT FI OBŢINUTE DE CEI INTERESAŢI DE LA TOVARĂŞUL INGINER DUMITRU IONIŢA, ENERGETICIAN ŞEF AL UZINEI „23 AUGUST“. MECANISM PORT-CUŢIT CU REGLAJ MICROMETRIC Varietatea tipurilor strungurilor automate şi a lucrărilor pe care le execută reclamă utilizarea celor mai diferite scule şi dispozitive. Cele mai multe pierderi de timp sunt legate de reglarea acestor scule, pierderi care depind de forma şi construcţia port-cuţitului. In general, dispozitivele cu care sînt echipate strungurile automate nu permit reglarea cu maximum de precizie, în minimum de timp, reglajul efectuîndu-se prin slăbirea unor şuruburi sau piuliţe de fixare. DISPOZITIVUL REALIZAT DE TOVARĂŞUL GHEORGHE TIMIŞ -UZ. ELECTROPUTERE CRAIOVA (FIȘA S. E. NR. 23, PAG. 10—13, SERIA „INDUSTRIA METALURGIEI ŞI CONSTRUCŢIEI DE MAŞINI“) în afară de faptul că reduce simţitor timpul auxiliar pentru reglarea cuţitelor, contribuie la creşterea productivităţii muncii, oferind posibilitatea corectării eventualelor erori geometrice provenite fie din ascuţirea cuţitelor, fie din aşezarea acestora în portocuțite. I. POENARU „Luna cadourilor“ in unităţile de alimentaţie publica Unităţile de alimentaţie publică ^ din Capitală vor avea de făcut faţă, ^ spre sfîrşitul „Lunii cadourilor“, ^ unei activităţi intense. Se vor or- 0 ganiza numeroase expoziţii de pre- ^ zentare şi desfacere, sortimente noi ^ de preparate vor fi puse la dis- ^ poziţia consumatorilor, producţia ^ curentă va creşte considerabil. CANTITĂŢI ÎNSEMNATE DE DULCIURI în vederea satisfacerii cerinţelor sporite ce se înregistrează de obicei în această perioadă, laboratoarele de producţie ale celor două trusturi locale de cofetării şi răcoritoare, în afara bomboanelor şi produselor zaharoase prezentate în ambalaje specifice, vor executa peste 40 000 de torturi diferite, 40 000 kg cozonaci (aici nu sunt cuprinse cantităţile ce se vor desface prin centrele de pîine), 40 000 kg foi de plăcintă, 25 000 kg fursecuri, 10 000 kg produse de foitaj, 8 000 bucăţi coşuleţe din zahăr, 30 000 kg diferite specialităţi de îngheţată şi altele. DESERVIREA LA DOMICILIU Pe baza comenzilor prealabile, un număr mare de cetăţeni vor fi deserviţi la domiciliu, cu preparate culinare şi de cofetărie; în acest scop organizaţiile comerciale vor lua măsuri în vederea asigurării unităţilor, care efectuează asemenea servicii, cu mijloacele de transport necesare. Se vor primi comenzi pentru executarea unor produse la gramajul şi aspectul solicitat de consumatori. Unităţile de alimentaţie publică vor organiza la cerere mese comune la domiciliu. CENTRE PENTRU DESFACEREA VINULUI Pentru deservirea populaţiei cu vin pentru acasă, în afara unităţilor existente, organizaţiile comerciale vor înfiinţa un număr de circa 350 puncte volante. Dintre acestea 180 vor fi organizate în cadrul unităţilor „Aprozar“, 70 de T.A.P.L. Bucureşti şi 100 de organizaţiile comerciale „Alimentara“. REVELIONUL IN UNITĂŢILE DE ALIMENTAŢIE PUBLICĂ Şi anul acesta marile unităţi de alimentaţie publică vor organiza, pentru un număr însemnat de cetăţeni, petrecerea revelionului în colectiv. Printre cele 39 de localuri amintim restaurantele: „Dunărea“, „Dorobanţi“, „Perla“, „Universităţii“, „Cişmigiu“, „Carul cu bere“, „Poiana“, „Unirea“, „Ciocîrlia". înscrierile se vor primi la întreprinderile de alimentaţie publică respective. 16 NOI UNITĂŢI Pînă la sfîrşitul anului vor fi date în funcţiune alte 16 unităţi comerciale amenajate la parterul noilor blocuri. In şoseaua Giurgiului se vor deschide un magazin alimentar cu autoservire, un magazin de încălţăminte, unul cu articole de menaj, unul cu articole chimice, un restaurant, o cofetărie şi altele. Pe şoseaua Mihai Bravu, în blocul E11, se vor amenaja un centru de legume şi fructe, o mercerie, o cofetărie, o tutungerie şi altele. Tot pînă la sfîrşitul lunii decembrie se vor redeschide 12 magazine la care se execută lucrări de modernizare. RAIONUL 30 DECEMBRIE: Activitatea în sectorul gospodăriei comunale In cea de a XVII-a sesiune, deputaţii Sfatului popular al raionului 30 Decembrie au dezbătut activitatea pe care a desfăşurat-o comitetul executiv în domeniul gospodăriei comunale. Din raportul prezentat rezultă că numeroase străzi din raion au fost reparate şi asfaltate, că spaţiile verzi au fost mai bine întreţinute, s-au amenajat locuri de joacă pentru copii etc. Peste 27.000.000 lei s-au cheltuit pînă acum pentru lucrările din sectorul gospodăriei comunale. In planificarea lucrărilor s-a ţinut seamă de propunerile deputaţilor reieşite din consfătuirile pe care le-au avut cu alegătorii din circumscripţiile în care au fost aleşi. De asemenea, au fost incluse în plan modernizarea unor noi artere pentru asigurarea circulaţiei în bune condiţiuni. Printre acestea se află bd. Aviatorilor, str. Bisericii, şos. Bucureşti — Ploieşti şi altele. In prezent se lucrează la modernizarea unor străzi din cartierul Floreasca pe care s-au construit cele 6 blocuri turn. Un accent deosebit s-a pus în acest an pe înfrumuseţarea raionului, acţiune care s-a bucurat de sprijinul larg al cetăţenilor. Aproape 150 de străzi din raion au fost luate spre îngrijire de comitetele de stradă în colaborare cu comisiile de femei. Deputaţii Trifon Patriche, Maria Bugher, M. Mălăncescu, Virginia Anghel, Mihai Criskos şi mulţi alţii au sprijinit din plin acţiunea de înfrumuseţare (Continuare, în pag. a Ill-a) RAIONUL V. I. LENIN: întreţinerea fondului de locuinţe întreprinderea de administraţie locativă a raionului V. I. Lenin gospodăreşte în prezent 12 204 imobile cu peste 12 335 apartamente. Multe din ele sunt vechi, necesitînd o serie de reparaţii şi renovări. In acest scop, au fost alocate pentru anul în curs fonduri în valoare de 19 000 000 lei, fiind cuprinse în plan peste 700 de lucrări. In acest an s-a pus un accent mai mare pe executarea acelor lucrări care să asigure conservarea mai bună a imobilelor. S-au prevăzut peste 300 de lucrări la acoperişuri, 150 scoateri de igrasii, 95 de reparaţii la instalaţiile de încălzire etc. Pentru o mai bună supraveghere şi control asupra şantierelor, lucrările au fost grupate pe străzi şi cartiere. Astfel, pe str. Uranus şi străzile învecinate sînt cuprinse în plan 55 de imobile, pe calea 13 Septembrie şi străzile învecinate, alte 40 de imobile etc. Raportul comitetului executiv cit şi discuţiile au subliniat realizările obţinute în întocmirea documentaţiilor, organizarea şantierelor, îmbunătăţirea calităţii lucrărilor etc. Totodată, au scos la iveală o serie de deficienţe în activitatea celor două întreprinderi care se ocupă cu întreţinerea fondului locativ. Unele documentaţii (str. Carol Davilla 38, şos. Alexandriei 1, calea Rahovei 299, str. Uranus 6 şi 48 şi altele) au fost incomplete sau greşit întocmite de către I.A.L., fapt care a dus la emiterea unor note suplimentare sau la schimbarea soluţiilor. (continuata in pag. a Ill-a) mnammm* i I ■ • ■- .11 - W — -1 Valoroasele opere din Galeria naţională a Muzeului de artă al R.P.R. atrag zilnic numeroşi vizitatorii. In fotografie, cîţiva tineri admirînd tablourile lui Grigorescu şi „Gigantul“ lui Pachy ea.