Informatia Bucureştiului, octombrie 1966 (Anul 14, nr. 4087-4111)

1966-10-18 / nr. 4101

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA ! INFORMAŢIA ZIAR AL COMITETULUI ORĂŞENESC BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL SFATULUI POPULAR AL ORAŞULUI BUCUREŞTI Anul XIV Nr. 4101 4 PAGINI 25 BANI Marţi 18 octombrie 1966 Binemeritată răsplată după o viaţă de muncă Zilele acestea, în întreprinderi şi instituţii au avut loc un mare număr de convorbiri în cadrul cărora membri ai comitetelor şi birourilor organizaţiilor de partid, lectori şi propagandişti, cadre din conducerile tehnico-administrative au citit şi comentat pe grupe de salariaţi documentele Plenarei C.C. al P.C.R. şi proiectul de lege publicate în presă. O trăsătură caracteristică a discuţiilor purtate a fost aprobarea unanimă a măsurilor recente adoptate de Plenara C.C. al P.C.R., încrederea neţărmurită în politica ştiinţifică a partidului, hotărîrea de a imunei cu şi mai multă abnegaţie şi lan pentru a răspunde prin fapte mjii permanente pe care partidul io poartă oamenilor muncii. In discuţiile ce au avut loc, forţarul Vasile Barbu care lucrează în Uzina „23 August" de 27 de ani, a mulţumit din inimă partidului pentru măsurile adoptate privind noua lege a pensiilor. El a arătat că încurînd urmează’ să iasă din cîmpul muncii şi cuantumul pensiei de 1 900 lei îi va asigura o bătrîneţe liniştită, demnă. In numele echipei pe care o conduce s-a angajat să dea peste plan în luna noiembrie 100 de supape pentru motorul de 350 CP. •Oţelarul Constantin Ghiţă, de la Atentierele „9 Mai" a arătat că recenta hotărîre este o manifestare a grijii partidului şi statului pentru ridicarea continuă a nivelului de trai, subliniind că desfiinţarea plafonului de 1 200 lei asigură o mai justă retribuire a acelora care au lucrat zeci de ani în producţie. Tovarăşul Lucian Popescu de la Baza II chimie şi-a exprimat satisfacţia profundă pentru prevederea de a se majora îndeosebi pensiile mai mici. Numeroşi oameni ai muncii între care şi inginerul Mie Ionescu de la Uzina „Electronica" au subliniat justeţea măsurii privitoare la mărirea limitei de vîrstă pentru pensionare. (Continuare In pag. q 2-a) La oficiul de prevederi sociale şi la casa de ajutor reciproc a pensionarilor din raionul 1 Mai, aflate în acelaşi sediu, ca de obicei, e un dute-vino continuu. Zeci de oameni cu tîmplele cărunte se perindă prin faţa ghişeelor. Funcţionari cu atitudine plină de căldură şi respect răspund la întrebări, studiază şi înregistrează acte, sfătuiesc şi, nu rareori, mai schimbă o vorbă-două despre starea timpului, despre sănătate, despre problemele familiare. Ieri, numărul solicitanţilor a fost mai mare ca altă dată. Problemele în discuţie au rămas aceleaşi : delegaţii întreprinderilor au venit cu noi dosare de pensionare, cineva a venit cu propunerea unei excursii sau cu organizarea vizionării în comun a unui spectacol, altcineva sesiza i£ă poştaşul a întîrziat cu o zi sau două cu înmînarea pensiei... însă, toate acestea au trecut pe planul secund, problema numărul unu fiind noul proiect de lege a pensiilor. Brutarul ION ŞTEFĂNESCU împlineşte vîrsta de pensionare, însoţit de delegatul întreprinderii de panificaţie „23 August", s-a prezentat cu dosarul de pensionare. — Veţi primi pensia începînd de la 1 noiembrie — îl anunţă funcţionarul. Trei pensionari, medicul CONSTANTIN ANGHELESCU (61 de ani, mecanicul VASILE ALMOŞESCU (68 de ani) şi violonistul EMILIAN GHEORGHIU (71 ani) au venit cu treburi diferite, dar s-au încins într-o discuţie cu aceeaşi temă. Mecanicul: Eu spun un singur lucru : voi trăi mai bine. Nici pînă acum n-am dus-o prea strîmtorat. Multora dintre noi ne vor reveni cîteva mii de lei în plus anual. Şi aceasta e un lucru la care părinţii noştri, la vremea lor, nici nu puteau visa. Iată de ce sîntem recunoscători conducătorilor partidului şi ţării. Violonistul: Bucuria noastră nu izvorăşte numai din avantajele băneşti. Cit de important este, pentru omul bâtrîn, cînd constată că este preţuit in aceeaşi măsură şi atunci cînd poate munci, şi atunci cînd ajunge la anii odihnei. MAGDALENA BOZERO, o altă pensionară este deosebit de mulţumită de articolele proiectului de lege care prevăd acordarea pensiei de urmaşi fiilor care îşi continuă studiile pînă la vîrsta de 25 ani. — E o înlesnire care, conjugată cu altele (citeam în ziare că, pentru întreţinerea unui student, statul cheltuieşte anual circa 10 500 de lei), dovedeşte grija pe care societatea noastră o poartă tuturor membrilor ei, de la naştere şi pînă la adinei bătrîneţi. Manoie Mailat, deputatul unei circumscripţii orăşeneşti, împreună cu Boris Dumbravă, şeful oficiului raional de prevederi sociale, abia prididesc cu explicaţiile şi calculele solicitate de un grup de pensionari. Unii le înregistrează în agende, alţii în memorie... Aflînd că sîntem de la ziar, încep să vorbească ba pe rind, ba toţi deodată ! — Scrieţi despre bucuria noastră, a celor a căror bătrîneţe e demnă şi lipsită de griji, scrieţi despre recunoştinţa noastră fără margini... Şi, am scris I P. Ioan „RECUNOŞTINŢĂ NOASTRĂ // Şeful oficiului de prevederi sociale şi deputatul la stat cu un grup de pensionari. Subiectul: plusul de bunăstare pe care 11 aduce in casele lor noul proiect de lege. UN NOU OBIECTIV PE HARTA BUCURESTIULUI In zona industrială Militari, un nou obiectiv va intra în curînd în funcţiune. El va completa lanţul întreprinderilor, înrudite prim produsele ce le realizează, din această parte a oraşului. Este vorba de Fabrica de prefabricate din beton pentru locuinţe. Echipată cu utilaje moderne, va permite ca procesul tehnologic să se desfăşoare intr-un flux continuu şi la un înalt grad de mecanizare şi automatizare. De aici, vor pleca anual panouri finisate pentru circa 4 500 de apartamente, precum şi peste 25 000 m.c. de betoane. Concurs pentru soliştii amatori de muzică populară şi uşoară din oraşul Bucureşti Consiliul Local al Sindicatelor din Bucureşti, cu sprijinul Ansamblului artistic al Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor, organizează un concurs pentru cei mai buni solişti amatori de muzică populară şi uşoară din oraşul Bucureşti pe anul 1966, ce se va desfăşura în două etape: prima etapă între 1 şi 6 noiembrie şi a doua etapă ce se va organiza sub formă de concert, în ziua de 20 noiembrie, cu prilejul căruia se vor premia cei mai buni solişti din sindicatele bucureştene. Scopul acestui concurs este descoperirea şi stimularea celor mai talentate elemente şi îmbogăţirea repertoriului soliştilor bucureşteni cu cele mai valoroase bucăţi de muzică populară şi uşoară românească. PREZENŢE MEDICALE ROMÂNEŞTI PESTE HOTARE La Strasbourg (Franţa) se desfăşoară Congresul Societăţii franceze de medicină socială. Din ţara noastră participă ca invitat dr. Alexandru Ciucă, şeful Secţiei sociale din Institutul de geriatrie. Intre 26 şi 29 octombrie, cercetătorul român va participa și la lucrările adunării generale a Uniunii europene de medicină socială, care se vor ține la Bruxelles. Zilnic la rampele de descărcare ale staţiilor C.f r. sosesc zeci de vagoane cu cartofi. „ Anul acesta, ne-a spus tovarăşul Constantin Staicu, directorul întreprinderii pentru valorificarea legumelor şi fructelor, cantitatea de cartofi Cartofii pe rampă pusă la dispoziţia populaţiei creşte faţă de anul trecut cu 5 000 de tone. Pentru buna desfăşurare a operaţiunilor de manipulare şi distribuire, evitarea degradărilor cartofilor, organele comerţului au luat din timp o serie de măsuri. Locurile de depozitare au fost din vreme pregătite, la fiecare rampă s-au stabilit colective de recepţie şi dispecerat, au fost asigurate mijloacele de transport necesare. In acest an spre deosebire de anii precedenţi, pe lîngă cele 400 unităţi permanente, în Bucureşti funcţionează încă 240 puncte de desfacere. Pînă în prezent s-a distribuit populației o cantitate de peste 6 500 de tone. Au fost executate mai mult de 75 la sută din comenzile la domiciliu. Ce părere au furnizorii ? Livrarea de la locurile de recoltare şi apoi recepţionarea cartofilor la beneficiar se face după criterii riguros stabilite. Totuşi, la fiecare rampă de descărcare sosesc unele cantitaţi de cartofi necorespunzători, faţă de prevederile STAS. Aşa, de pildă, la rampa staţiei „Progresul" şi la rampa „Cotroceni", cantităţi importante de cartofi trimise de oficiile Sf. Gheorghe, Miercurea Ciuc şi altele nu au fost recepţionate ca urmare a calităţii necorespunzâtoare (tăiaţi, încinşi, striviţi, continind, in plus, mari cantitati de pământ şi gunoi). Este necesar ca furnizorii să privească cu mai multă răspundere această problemă. Mai trebuie menţionat că nu toţi furnizorii asigură livrarea cartofilor în mod ritmic. Astfel, oficiile din regiunea Braşov au datoria să livreze zilnic 600 de tone, în ultimele zece zile însă, ei au livrat cantităţi variind intre 30 şi 140 tone zilnic. ...Dar beneficiarii ? întreprinderea pentru valorificarea legumelor şi fructelor a oraşului Bucureşti desface In fiecare el pesta 809 de tone de cartofi, cantitate ce este mult sub volumul Intrărilor. Aceasta duce la formarea unor stocuri la rampele de descărcare, la îngreunarea manipulării, degradarea cartofilor etc. O bună parte din cantitatea de cartofi trebuie însilozată de cantine, spitale şi alţi mari consumatori. Deşi cartofi există, aceşti consumatori nu se grăbesc Insă cu ridicarea lor Dar să exemplificăm. In ziua de 14 octombrie, la rampa C.F.R. Cotroceni existau In stoc 1 943 tone de cartofi. Din aceştia peste 80 la sută erau cantitati restante, neridicate de întreprinderile de panificaţie .,steagul roşu” (259 tone), „pionierul" (180 tone). ..Herăstrău" (200 tone), „23 August" (368 tone), „Victoria" (460 tone), In situaţii asemănătoare — restanţiere — sunt şi alte unităţi. Aşa, de exemplu, Cristea Ene Fl. Teodorescu (Continuare ta pag. a 8-a) Racordarea Magistralei I la C.E.T. Bucureşti-sud 80 000 de apartamente încălzite prin termoficare Pregătirile pentru iarnă s-au încheiat Apropierea sezonului rece a impus luarea unor măsuri pregătitoare şi în reţeaua de termoficare. Ce-i nou în acest sec Actualităţi de sezon Pregătiri în termoficare tov ? Ce pregătiri s-au făcut şi se mai fac încă pentru a răspunde cerinţelor locatarilor . La aceste întrebări am primit răspuns într-o convorbire avută cu tov. ing. Dan Blîndu, şeful secţiei termoficare a I.D.G.R. - în anul 1966, în lumina Directivelor Congresului al IX-lea al P.C.R., a continuat acţiunea de extindere a sistemului de termoficare în oraşul Bucureşti, prin realizarea de noi reţele magistrale şi de distribuţie, care au permis ca noi obiective să poată beneficia de avantajele acestui sistem modern de încălzire. Prin executarea unor noi lucrări, între care se remarcă magistrala I Sud, reţeaua de termoficare în Capitală a crescut cu aproape 15 km. La construcţia acestei magistrale s-au utilizat pentru prima dată în ţara noastră conducte cu diametrul de 1 200 mm, montate în canale de beton armat prefabricat, subterane, a căror secţiune permite controlul permanent în timpul funcţionării. Magistrala I este în curs de racordare la C.E.T. Bucureşti Sud, asigurînd transportul energiei termice de la această centrală, în întreg cartierul Titan (Balta Albă), la locuinţele construite pe şos. Mihai Bravu, între bd. Ion Şulea şi şos. Colentina, precum şi în toată zona industrială 23 August. Zilele acestea, rai precis duminică 16 octombrie, a început umplerea conductelor cu apă. De asemenea, tot de la C.E.T. Bucureşti-Sud porneşte şi magistrala IV Sud, care va alimenta cu căldură şi abur tehnologic zona industrială Dudeşti. O altă reţea de termoficare se află în curs de executare în zona de nord a oraşului. La reţelele construite anul acesta se racordează peste 100 puncte ter (Continuare in pag. 3-a) CENTRALA ELECTRICA DE TERMOFICARE .GROZĂVEŞTI" : de aici mii de apartamente vor primi în sezonul rece căldura mult aşteptată E PESTE 1000 DE SORTIMENTE DIN MATERIAL PLASTIC xtinderea maselor plastice în industrie capătă forme din ce în ce mai concrete. Aşa, de pildă, de la începutul anului şi pînă în prezent, la Uzina de prelucrare a maselor plastice Bucureşti, au fost omologate 100 de noi produse. Ca materii prime s-au folosit : polietilena, polipropileina, polistirenul, poliamidele şi policlorura de vinil. Aici, masele plastice au fost transformate în peste 1 000 de sortimente cu destinaţii din cele mai diferite. Astfel, înlocuirea metalelor cu materiale plastice se face pe scară tot mai largă Au fost realizate roţi dinţate din poliamidă, care au înlocuit, cu succes, metalul. Constructorii de cabluri electrice şi telefonice au primit un nou sortiment de material izolator din granule de policlorură de vinil, avînd rezistenţa sporită la variaţiile de temperatură. Azi dimineaţă, la sediul agenţiei O.N.T. din bd. Republicii 4, s-au pus în vânzare locuri pentru o serie de excursii cu petrecerea revelionului în străinătate, pe următoarele itinerare : R. P. Ungară — R. S. Cehoslovacă , Budapesta — Praga — Brno — Bratislava. 10 zile cu trenul, cu petrecerea revelionului la Praga. Plecări în zilele de 27 şi 28 decembrie. • ŞOSETE BĂRBĂTEŞTI DIN FIRE PIEPTĂNATE a fabrica de ciorapi „Bucureşti" a fost introdus, în fabricaţie, un nou sortiment : şosete bărbăteşti din fire de bumbac pieptănate. Şosetele sunt realizate într-o mare varietate de culori şi desene, au tuşeu plăcut şi sunt rezistente la purtare. Din acest articol se produc 100 000 de perechi pe lună. Primele cantităţi au şi fost livrate comerţului. R. S. Cehoslovacă — R. P. Ungară , Praga — Budapesta cu trenul 8 zile, cu petrecerea revelionului la Praga. Plecări la 28 și 29 decembrie. R. S. Cehoslovacă — R. D. Germană — R. P. Ungară : Praga — Berlin — Leipzig — Dresda — Budapesta, cu trenul 15 zile, cu petrecerea revelionului la Berlin. Se pleacă în 27 decembrie. Uniunea Sovietică : Kiev — Leningrad — Moscova cu trenul şi avionul 14 zile, cu petrecerea revelionului la Moscova, (plecarea la 23 decembrie); Kiev — Leningrad — Moscova, 14 zile cu trenul şi avionul, cu petrecerea revelionului la Leningrad (plecarea 26 decembrie); Chişinău — Kiev — Moscova, 11 zile cu trenul, cu petrecerea revelionului la Moscova (plecarea la 25 decembrie). Revelionul peste hotare MĂSURI PRIVIND ÎNFRUMUSEŢAREA ORAŞULUI în legătură cu dezvoltarea turismului. Sfatul popular al oraşului Bucureşti a preconizat un vast plan de măsuri privind înfrumuseţarea Capitalei, în legătură cu dezvoltarea turismului intern şi internaţional. Pe această temă am avut o convorbire cu tov. Vasile Drăgoiescu, secretar al comitetului executiv. „ Îmbunătăţirea esteticii oraşului este o acţiune permanentă a Comitetului executiv al Sfatului popular al oraşului Bucureşti şi a comitetelor executive ale sfaturilor populare raionale, desfăşurată pe baza unui plan de perspectivă. Dezvoltarea necontenită a turismului a determinat insă iniţierea unor măsuri care implică participarea tuturor factorilor cu activităţi in contingenţă cu această problemă. — Şi anume ! — De prim ordin este acţiunea de modificare a arterelor de penetrafie, îmbunătăţirea aspectului estetic şi a rolului funcţional al acestora. Pentru şoselele Bucureşti — Ploieşti, Chirila, Colentina, Giurgiului, Călăraşi etc. sunt prevăzute pînă in anul 1970 lucrări de amenajare a părţii carosabile, plantaţii de aliniament, extinderea zonelor verzi, inverzirea pe verticală, retuşarea aspectelor necorespunzătoare a fronturilor, infrumusetarea gardurilor, decoruri fiorale de sezon. In cadrul activităţii de modernizare a tramei stradale a oraşului, pe principalele artere se vor revizui şi dezvolta decorurile florale, reauzindu-se in unele puncte de largă circulaţie decoruri cu motive de folclor. Estetica străzilor va fi îmbunătăţită şi prin amplasarea unor chioşcuri şi tonete cu un aspect corespunzător. Partea exterioară a construcţiilor trebuie să se integreze şi ea in aspectul general estetic. In acest sens, conducerile instituţiilor, întreprinderilor şi cetăţenii au datoria să infrumuseţeze şi să întreţină, în condiţii optime, imobilele ce le ocupă. Problemele circulaţiei impun, de asemenea, unele măsuri de degrevare a unor noduri de aglomerare, rectificarea unor curbe şi strangulări, creşterea numărului locurilor de parcare şi judicioasa lor amplasare, construcţia unor staţii de întreţinere a autovehiculelor, montarea unor indicatoare şi panouri, asigurarea,n condiţiile necesare, a transportului spre locurile de agrement. Pentru iluminatul decorativ al construcţiilor monumentale, al monumentelor şi statuilor, măsurile preconizate revin atit comitetului executiv cit şi tuturor celorlalte instituţii ce le deţin. (Continuare În pag. a I. B. 3-a) Prin acest indicator, montat in apropierea aeroportului Băneasa, posesorii de autoturisme sunt îndrumați către cel mai apropiat punct de depanare auto. Întîlnire cu „Domnişoara Cucu“ întreprinderea cinematografică de stat a oraşului Bucureşti organizează, miine la ora 18:30, la cinematograful „Excelsior”, o întîlnire a spectatorilor cu actriţa Eugenia Popovici, interpreta domnişoarei Cucu din coproducţia românofranceză „Steaua fără nume“, realizată după piesa cu același titlu a lui Mihail Sebastian. • Universitatea populară din raionul V. I. Lenin Astăzi, la ora 18, la Casa de cultură a raionului V. I. Lenin, se deschide Universitatea populară organizată în acest raion. La cele cinci cursuri : „Momente din istoria patriei", „Lumea azi”, „Ştiinţa şi tehnica" în viaţa societăţii“, „Teatrul contemporan" şi limbi străine, s-au înscris 600 de cursanţi. Parte dintre ei vor participa astăzi la deschiderea festivă. ULTIMELE SURI SPORTIVE • La Iambol (Bulgaria) s-a disputat un important concurs internaţional de lupte clasice. Reprezentanţii noştri Ion Baciu (57 kg) şi Fl. Ciorcilă (97 kg) au ocupat locurile inn categoriile respective. • Echipa feminină de tenis de masă T.S.C. Berlin s-a calificat In turul I al C.C E. Invingind formația T.T.K. Kiel cu 5—4. In cadrul pregătirilor pentru campionatul mondial, echipa de handbal a Suediei a jucat un meci de verificare cu S.V. Hamburg, pe care a învins-o cu 23—18. • In campionatul de hochei al U.R.S.S. conduce T.S.K.A. cu 14 puncte din 7 jocuri. Pe locul 2 Lokomotiv Moscova cu 9 p din 8 jocuri. Ieri, Lokomotiv a învins pe Torpedo Minsk cu 5—2, iar Torpedo Gorki a terminat la egalitate, 4—4, cu Sibiri Novosibirsk. • BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora 8, în București, temperatura aerului a fost de 8 grade. Maxima de ieri, în aer, a fost de 20 de grade, iar minima din cursul nopţii, de 7 grade. Timpul probabil de mîine . Vreme, un general frumoasă, cu cer variabil. Vînt slab, pînă la potrivit, predominînd din sectorul sudic. Temperatura minimă va fi cuprinsă între 6 şi 8 grade. Uer maxima, între 20 şi 22 de grade. Pentru 20, 21 şi 22 octombrie : Vreme schimbătoare, cu cer temporar noros după-amiaza, cînd devine favorabil ploii. Vînt potrivit. Temperatura în scădere uşoară. Oimeni, atitudini, reflecţii VIRTUŢILE ŞI VICIILE „BILETULUI ÎN PLUS“ Stă In firea unor oameni să fie grăbiţi. Veşnic In criză de timp, dispuşi să mai ciştige cîteva ore sau numai ctteva minute, apelează la prima posibilitate propice pentru a-şi atinge acest scop. Dacă de fiecare dată scopul rămtne nevinovat ca intenţie, nu de puţine ori are urmări deplorabile, pe care fie că nu le bănuiesc, fie ca uită de ele. Clţi dintre cititorii rlndurilor de fată nu s-au bucurat cînd, din aglomeraţia existentă In faţa cinematografelor de pe bulevard sau din cartierele mărginaşe, i-a desprins „salvatorul" : — Doriţi un bilet ? — Mai Întrebi 7 Două ! — Cit costă 7 — 10 lei, amîndouă. *— Mulţumesc. Dar... văd că pe el scrie 2 lei — Dă le şefule-ncoa şi ia-ţi banii. Găsesc eu cui să le dau. Fie că erai cu logodnica şi nu vreai să fii luat drept zgheii, fie că gindeai „a stat omul in înghesuiala de la casa de bilele două ore, merita şi el ceva", fie că renunţai şi se găsea alt galanton pe aproape, efectul era acelaşi : „salvatorul" işi atingea scopul — ciştigul fără muncă. Dacă, din curiozitate, treci dimineaţa pe la ora 6 prin faţa cinematografelor la care rulează filme de mare „reţetă“, asişti la un spectacol hazliu, la prima vedere. Cîţiva indivizi de diferite vtrste au venit cu noaptea în cap să cumpere bilete. După îmbrăcăminte, după gesturi, după vocabular, descoperi uşor că în ciuda diferenţei de virstă, cu foarte rare excepţii, au aceleaşi „semnalmente particulare" : pierde-vară, obişnuiţi ai bulevardelor, copii scăpaţi de sub supravegherea părintească, maturi de cele mai multe ori certaţi cu loan Poenaru (Continuuri In pag. a 3 a) Preparate culinara de tip „gospodina“ în magazinele , Alimentara“a * începînd din ziua de 20 octombrie, vizitatoarele magazinelor „Alimentara" vor putea cumpăra, în afara produselor obişnuite, şi o serie de preparate şi semipreparate culinare, care în mod curent se desfac prin unităţile „Gospodina". Organizaţiile comerciale locale împreună cu Trustul alimentaţiei publice locale Bucureşti au stabilit ca ASEMENEA RAIOANE SA SE ÎNFIINŢEZE ÎNTR-UN NUMĂR DE 60 MAGAZINE ALIMENTARA. Amintim printre ele unităţile din str. Academiei 19, str. Brezoianu 60, str. Cristian Tell 1—3, calea Griviţei 115, bd. Duca 3—5, calea Dorobanţ) 99, calea Floreasca 120, şos. M. Bravu 90, complexele comerciale nr. 2 din cartierele Vitan şi Drumul Taberei, şos. Giurgiului 118. Acestea vor fi aprovizionate de către şase centre de fabricaţie ale alimentaţiei publice ce funcţionează pe lingă restaurantele „Mediaş", “Feroviarul*, „Rucăr", „Orizont", „Pajura" şi bucătăria de bloc din Piaţa Splaiului. Ele vor livra, la cerere, circa 40 de sortimente de preparate, semipreparate şi dulciuri, din care gospodinele să poată pregăti într-un timp scurt un meniu variat şi consistent. Ţinîndu-se seama de experienţa anilor precedenţi, centrele de fabricaţie vor oferi spre desfacere şi un număr de preparate culinare dietetice, ca fardei umpluţi cu carne fiartă perişoare de vacă, sarmale din varză dulce, cartofi umpluți cu brînză de var etc. Totodată se va extinde și prezentarea pordonal a diferitelor preparate.