Informatia Bucureştiului, septembrie 1969 (Anul 17, nr. 4987-5012)

1969-09-19 / nr. 5003

VIETNAMUL DE SUD Importante obiective americano Saigoneze sub tirul forţelor patriotice SAIGON 18 (Agerpres). — Unităţi de artilerie ale guvernului revoluţionar provizoriu au efectuat în ultimele 48 de ore 34 de bombardamente cu mortiere şi rachete asupra unor importante obiective strategice americano-saigoneze, a anunţat ieri comandamentul trupelor americane de la Saigon. In comunicatul dat publicităţii se arată că zece din aceste bombardamente au fost deosebit de puternice, provocind obiectivelor atacate pagube materiale şi victime omeneşti. Totodată, se menţionează că la aproximativ 45 km nord de Saigon s-a desfăşurat o violentă luptă între forţele patriotice şi trupe americano-saigoneze, înregistrîndu-se pierderi de ambele părţi. Patrioţii sud-vietnamezi au atacat de asemenea o bază americană în apropiere de localitatea Tam Ky, la aproximativ 80 km sud-vest de Da Nang. In acelaşi timp, agenţia U.P.I. anunţă că, ieri, două elicoptere americane s-au ciocnit în zbor în imediata apropiere a Saigonului. Toţi cei 12 membri ai echipajelor şi-au pierdut viaţa. Declaraţiile noului prim-ministru al Libiei TRIPOLI 18 (Agerpres). — Noul prim-ministru al Libiei, Mahmud Soliman El Maghreby, a acordat un interviu Agenţiei France Presse în care a arătat că guvernul său intenţionează să exercite un control ferm asupra activităţii tuturor companiilor petroliere străine, continuînd în acelaşi timp cooperarea cu acestea. El a afirmat că nici o schimbare spectaculară nu va avea loc în acest domeniu de activitate dar că pe viitor, în colaborarea cu aceste companii petroliere, va trebui să se ţină seama de interesele poporului libian. Sub vechiul regim, a subliniat premierul libian, aceste interese erau neglijate. în acelaşi timp, vor trebui depuse eforturi pentru dezvoltarea unei industrii petroliere naţionale, a adăugat el. In ce priveşte poziţia guvernului său faţă de prezenţa marii baze americane de la Wheelus, din apropiere de Tripoli, Soliman El Maghreby a arătat că aceasta nu constituie o problemă importantă întrucît perioada concesionării teritoriului libian destinat bazei expiră aproximativ peste un an. Guvernul libian va tolera prezența pe teritoriul său a acestei baze atîta timp cit va considera necesar, pentru a evita crearea de „incidente nedorite“. 4\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\^ La Oweri şi Lagos se dezminte.. LAGOS 18 (Agerpres). — Fostul de radio Lagos a dezminţit ieri informaţia potrivit căreia şeful statului federal nigerian, generalul Gowon, ar fi cerut preşedintelui Gabonului să organizeze o întîlnire între el şi liderul biafrez Odumegwu Ojukwu pentru a se găsi o soluţie în conflictul nigerianobiafrez. Şeful statului gabonez, Bernard Bongo, a făcut această declaraţie marţi, la încheierea unei şedinţe a Partidului democratic din Gabon. OWERI 18 (Agerpres). — Biafra a dezminţit din nou, ieri, ştirile publicate de unele ziare, potrivit cărora ea ar fi recrutat piloţi străini, precum şi doi experţi danezi in organizarea de acţiuni subversive. Piloţii biafrezi au avut, in urmă cu mult timp, antrenori străini, dar acum nu mai au, a declarat secretarul permanent al Ministerului biafrez al informaţiilor. „După raidurile spectaculare ale contelui suedez von Rosen nici un străin nu a venit în Biafra ca antrenor sau ca pilot“. Aviaţia biafreză — a declarat în continuare demnitarul biafrez — este continuu în acţiune şi ea atacă dispozitivele militare, în special in regiunea situată la vest de Niger. ARGENTINA Armata a preluat controlul asupra orașului Rosario BUENOS AIRES 18 (Agerpres). Ieri noaptea armata argentiniană a preluat controlul în orașul Rosario pentru a restabili ordinea. Generalul Heriberto Robinson, comandantul corpului 2 de armată al Argentinei, a declarat că trupele au ordin să facă uz de arme pentru menţinerea ordinei. Agenţia A.P. informează că Rosario şi Cordoba principalele oraşe argentiniene, au fost paralizate ieri de greve generale şi demonstraţii de solidaritate cu muncitorii feroviari care au încetat lucrul, revendicînd majorarea salariilor. Au fost ridicate baricade şi au avut loc ciocniri cu poliţia, soldate cu 1 mort şi 10 răniţi. 43 de persoane au fost arestate. DAKAR. — Consiliul de Miniştri al Senegalului a adoptat un proiect de lege care prevede modificarea constituţiei ţării. WASHINGTON.— Neil Armstrong, Michael Collins şi William Aldren au conferit ieri cu oficialităţi ale programului spaţial american în legătură cu turneul pe care-l vor face împreună cu soţiile lor, în diferite ţări ale lumii. DELEGAŢIA Algeriei la conferinţa Islamica, ce va avea loc la Rabat, între 22 şi 21 septembrie, va fi condusă de preşedintele Houari Boumedienne. ÎNTRE 5 şi 13 decembrie la New- Delhi se va desfăşura cel de-al patrulea festival international al filmului organizat de India. PLANURILE pentru transformarea turnului Eiffel intr-o bază sportivă de iarnă sunt gata. Administraţia celebrului monument al Parisului a cerut autorităţilor oraşului permisiunea de a construi o pistă de serii din material plastic, în lungime de 200 metri, de la primul etaj al turnului, situat la 57 metri înălţime, pină la sol. BONN. — Mişcarea grevistă din bazinul Saarului s-a încheiat prin satisfacerea revendicărilor minerilor şi metalurgiştilor. DAMASC. — O delegaţie a Uniunii Socialiste Arabe din R.A.U. a sosit în capitala Siriei. PARIS. — Preşedintele Republicii Niger, Diori Hamani, care a întreprins o vizită în Franţa, a părăsit Parisul, plecînd spre Ottawa. DETROIT. Societatea „Ford Motor Co”, a doua mare producătoare de automobile din S.U.A., a anunţat sporirea cu 3,6 la sută a preţului maşinilor sale. SANTIAGO DE CHILE. — Cunoscutul poet chilian, Nicanor Parra, a fost distins cu Premiul naţional pentru literatură pe anul 1960. Lucrările poetice ale lui Nicanor Parra sunt traduse în numeroase limbi ale lumii. KUWEIT. — La Tribunalul kuweitian al securităţii statului a început procesul intentat unui grup de 21 de persoane acuzate că au încercat să organizeze un complot vizind răsturnarea actualului regim. PARIS. — In luna iulie 1969, producţia de automobile a Franţei a atins nivelul său record, ridicindu-se la 240 126 de vehicule. IN REGIUNEA Murkison Falls din Uganda, mai multe mii de elefanţi sint nevoiţi sâ trăiască înghesuiţi între cele două braţe ale Nilului, spaţiu cu totul insuficient pentru uriaşele mamifere, obişnuite să... circule. O situaţie asemănătoare se intîlneşte şî în unele părţi din Kenya şi Tanzania unde sute de exemplare din această specie aproape că se calcă în picioare unele pe altele, pentru a putea „culege“ o vegetaţie care devine cu fiecare an tot mai rară. Toată ziua ele se plimbă de colo-colo, sub un soare torid incercînd să-şi facă vînt cu urechile, fără a putea să rupă această monotonie printr-o călătorie la distanţe mai mari. Pe scurt, lipsa unui loc în care să se desfăşoare le provoacă aşa-numitul stress căruia dr. Sylvia Sikes, membru al Fundaţiei engleze pentru cardiologie, a căutat să-i precizeze efectele. După părerea ei, acestea se răsfring In mod hotârîtor asupra inimii și arterelor. In urma a numeroase teste medicul a ajuns la concluzia că I în special elefanţii din Uganda suferă de o scleroză a arterelor coronariene (provocată de depunerile de săruri de calciu). Reducâind alimentarea inimii cu oxigen, această boală predispune animalul la infarct miocardic. Numeroşi elefanţi prezintă de asemenea leziuni provocate, ca şi la om, de depuneri excesive de lipide în interiorul arterelor. Nici una din aceste tulburări nu a fost observată la elefanţii care trăiesc în regiuni unde dispun de spaţiu şi umbră. NEW YORK, în urma eşuării tratativelor privind încheierea unui nou contract colectiv, muncitorii de la serviciile auxiliare ale companiei de transporturi aeriene „Olympic Airways” de la aeroportul internaţional „John Kennedy“ din New York au declarat o grevă, MADRID. Revista „Familia Espanola“, care este editată la Madrid, informează că numărul cazurilor de delincvenţă juvenilă este în creştere în Spania. COPENHAGA. — Cadrele academice din facultăţile de medicină şi filozofie ale universităţilor din 17 gimnazii de stat şi din diferite instituţii ale ministerelor de interne, construcţiilor de locuinţe şi de justiţie din Danemarca au declarat ieri o grevă pe termen nelimitat. Greviştii, un număr de 800, reprezintă interesele celor aproximativ 8 000 de specialişti salariaţi, care revendică îmbunătăţirea sistemului de pensionare. Atentate la Ciudad de Mexico IN CAPITALA mexicană au fost aruncate ieri seara aproape concomitent patru mici bombe asupra sediilor Ministerului de Interne, procuraturii generale, staţiei de televiziune şi ziarului „El Sol“. în urma exploziilor s-au înregistrat pagube materiale, iar patru persoane au fost uşor rănite. în jurul imobilelor vizate au fost constituite cordoane de poliţie. Pînă în prezent nu există nici o informaţie privind autorii acestor atentate și cauzele lor. DR. KARL BRUNNER, specialist al U.N.E.S.C.O. in probleme de antichităţi, a sosit intr-o vizită la Amman. Misiunea lui Brunner este de a avea convorbiri cu reprezentanţi ai ţărilor din Orientul Apropiat, angajate în conflictul militar, in vederea protejării monumentelor de artă şi cultură existente în această parte a lumii. ITALIA. Un milion de muncitori constructori în grevă O ROMA 18 (Agerpres). — Reînnoirea contractelor de muncă in unele sectoare ale economiei italiene, cu satisfacerea revendicărilor formulate de salariaţi a fost urmată ieri de o serie de acţiuni sindicale in alte sectoare, din cele mai importante pentru activitatea productivă a ţării. A început o nouă grevă de 48 de ore a celor aproximativ 1 milion de muncitori din industria de construcţii, care cer majorarea salariilor. Ea urmează după greva de 48 de ore de săptămîna trecută, provocată, după cum s-a anunţat, de întreruperea tratativelor privind reînnoirea contractelor de muncă. Determinată de aceleaşi motive, ieri a continuat greva naţională de 48 de ore a muncitorilor din industriile chimică şi farmaceutică. La Bolzano este, de asemenea, în curs o grevă de protest împotriva scumpirii costului vieții. RECOMANDĂRILE UNOR CONSILIERI AI PREŞEDINTELUI NIXON PRIVIND VIITOARELE CERCETĂRI SPAŢIALE dar ca Statele Unite să-şi concentreze eforturile spaţiale în domeniul explorării Lunii în viitorul imediat şi să amine pentru perioada anilor 1980 sau chiar mai tîrziu trimiterea unui echipaj uman pe planeta Marie. Raportul recomandă ca Statele Unite să exploreze în deceniul următor sistemul solar cu rachete fără echipaj uman. De asemenea, s-a propus ca S.U.A. să dezvolte o rachetă cu combustibil chimic care să opereze între Pămint şi staţiile cosmice orbitale şi o rachetă cu propulsie nucleară care să transporte astronauţi şi provizii între orbitele Pămintului şi Lunii. Din comisie, condusă de viceprer şedintele S.U.A., Spiro Agnew, au făcut parte Lee Cabridge, consilierul ştiinţific prezidenţial şi dr. Thomas Paine, directorul NASA (Administraţia naţională pentru problemele aeronauticii şi cercetarea spaţiului cosmic), WASHINGTON 18 (Agerpres). — Intr-un raport difuzat la Washington, o comisie specială de consilieri ai preşedintelui Nixon, a recoman Desigur că atunci cînd soseşti pentru prima oară în această veritabilă „Veneţie a Nordului“ — care e capitala Suediei, eşti atras spre marele muzeu în aer liber Skonsen, spre palatul Drotthindescrise un „Bravul soldat Speick“, cu bere Plzen care gîlgîie un carage d e standul Cehoslovaciei. Numai câţiva paşi şi pot distinge melodia sprinţară a „Perlniţei“. Acolo se află standul României, „prezentă proprietar al unui mare magazin de mobile din Helsinki — se arată extrem de interesat de tipurile de mobilă expuse. Directorul pavilionului, Alexandru Lemp, ne spune: — Ne-am străduit să oferim vizitatorilor o imagine cît mai completă despre ţara noastră. Cum nu e uşor ca pe numai 250 mp să expui ceea ce ai mai reprezentativ, oferim informaţii suplimentare, am editat o revistă specială. Cred că ceea ce prezentăm, articole de îmbrăcăminte, mobila, produsele alimentare, piesele de artizanat etc. îngăduie formarea unei imagini asupra dezvoltării producţiei noastre în aceste direcţii. Vin oameni din cele mai diferite ţări şi se interesează sistematic fie despre un model de pantofi, fie despre o garnitură de mobilă, fie despre covoarele artizanilor români. Este un interes continuu care mi se pare semnificativ pentru sporirea prestigiului economiei noastre socialiste. Aristide Buhoiu O Întîlnire cu România la Sit-Eriks holm, vrei să vezi străin mod continuu din activ" — cum scriau ziarele din acea dimineaţă. Vizitatorii se opresc îndelung, comentează, cer vechea corabie Vassa, sau să faci un tur, cu vaporaşul pe canalele oraşului. Există însă in aceste zile şi un alt punct de atracţie — e adevărat, doar temporar — dar care polarizează imediat atenţia călătorului: Tirgul internaţional Sit-Eriks. Plasat intr-o mied depresiune din nordul Stockholmului, nu departe de insula Lidingo, el se întinde pe mai mult de 42 000 mp, oferind un explicaţii. Ei au posibilispectacol inedit, atît pentru oamenii de afaceri, cît şi pentru vizitatori. Am intrat într-o hală imensă, unde se află inima tîrgului. Expun, aici, firme din 30 de ţări. Fiecare încerca să-ţi atragă privirea, măcar pentru citeva clipe. Acorduri de ghitară, ritm marcat de castanete, dansatori exuberanţi: aici e pavilionul Spaniei; dincolo, o terasă din celetatea să se informeze despre dinamica economiei românești, să cerceteze produsele purtînd marca unor întreprinderi bucureștene. Cum tîrgul suedez are un profil distinct — bunuri de consum — desigur, industria românească prezintă numeroase asemenea produse. Un vizitator din Moemi ţine să aprecieze modele de confecţii lucrate la Combinatul „Bucureşti", un altul — Note de călătorie Suedia in or.~ In GOLFUL Kisiaya Guba, pe coasta Mării Barenţ, (U.R.S.S.) a intrat In funcţiune o centrală electrică folosind energia mareelor. La 2240 metri înălţime Recent a intrat în funcţiune metroul din oraşul Mexico situat la 2240 m înălţime. Deşi subterană, această cale ferată este considerată drept cea mai înaltă, dată fiind altitudinea oraşului. „Vrăjitorul" anului la Montecatini (Italia) a avut loc un „congres“ al „vrăjitorilor“. Cu acest prilej aşii iluzionismului au fost supuşi unui examen public, în vederea acordării premiului „Festivalului magiei“. Titlul de „mag al anului" a revenit americanului Jose Miniaturi Ucraineanul Nikolai Siadristy este pasionat de miniaturi. El a fabricat un motor electric cu un volum de 120 mm cubi. In prezent lucrează la confecţionarea unui motor electric care va fi mai mic ca o săminţă de mac. Cartea confecţionată de el este considerată cea mai mică : trece fără dificultate printr-o gaură de ac. Vioara de 3,45 mm trebuie privită prin microscop, pentru a se constata că cuprinde toate detaliile. Siadristy lucrează la Institutul de materiale supersolide al Academiei de ştiinţe a Ucrainei. ANUL VIITOR vor avea loc la Bonn festivităţile închinate bicentenarului naşterii lui Ludwig von Beethoven. Se lucrează intens la renovarea minstitului in care a locuit l marele muzician. Mărul este unul din cei mai bătrîni pomi fructiferi. El este cunoscut de peste 4 000 de ani. Instalaţii subterane de congelare Una din cele mai mari instalaţii subterane de congelare din lume, cu o capacitate de 10 000 m3, se construieşte In portul Stockholm Aceasta pentru a face faţă consumului crescînd de mărfuri congelate. Instalaţia se amplasează In subteran pentru că temperaturile In profunzimile granitului sunt mai joase şi astfel se reduce costul funcţionării ; rile pot fi încărcate cărcate Intr-o staţie nală subterană, unda mărfuşi destermitemperatura este menţinută constant la S*C. In acest mod se diminuează schimbarea de temperatură care are loc la Instalaţiile obişnuite, unde operaţiunile de încărcare au adesea loc In aer liber. In Anglia a fost con-Cel mai lung avion strbit cel mai lung avion din lume. — 123 m. El are totodată şi cea mai mică viteză — numai 83 km/h. Şi va fi utilizat in geodezie. Weldis. În timpul spectacolului acesta a coborît in mijlocul spectatorilor purtînd cu ei o convorbire foarte animată care a mers ele la probleme de politică extrenă la zborurile interplanetare. Reîntors pe scenă a scos la iveală inele, portofele, brățări, ceasuri, chei şi multe alte obiecte care înainte cu citeva minute aparţineau spectatorilor. PE CIMPIILE Scoţiei au apărut tractoare mici, cu trei roţi, care pot merge pe o pantă de 45 grade. Aglomerarea aşchiilor metalice Modul de aglomerare a aşchiilor metalice, cel mai convenabil din punct de vedere tehnic şi economic In acelaşi timp, continuă a fi o problemă de Interes mondial. Operaţia cea mai costisitoare o reprezintă sfărlmarea aşchiilor lungi înainte de aglomerare. Dr. Rudolf Sole, din Brno (R. S. Cehoslovacă) a obţinut brevetul pentru o nouă presă care permite aglomerarea, fără Sfârâmare prealabilă a aşchiilor continui. O instalaţie pentru aşchii echipată cu aceste prese asigură obţinerea rapidă de aglomerare. Maşina lucrează cu o cadenţă orară de 100 aglomerări şi chiar mai mult. • 68 de vase comerciale construite in secolul trecut continuă încă sa navigheze pe mări şi oceane. Tonajul lor total este de 76 000 tone registru brut. Dig uman Tinărul John J. Buehrle, in virstă de 19 ani din Alton (S.U.A.) a dat dovadă de mult curaj şi abnegaţie. in timp ce transporta alimente şi băuturi pentru oamenii care patrulau de-a lungul celor trei diguri de la confluenţa fluviilor Missouri şi Missisippi umflate de ploi, a descoperit o fisa „Saltele plutitoare" In Israel s-a elaborat o metodă de îndepărtare a ţiţeiului de pe suprafaţa apei cu ajutorul „saltelelor plutitoare” capabile să absoarbă ţiţeiul. Ţiţeiul absorbit de „saltele“ poate e stors, astfel că„saltelele* respective pot fi din nou folosite. „Saltelele" sunt confecţionate din material poliuretanic spongios, prelucrat in mod special ca să i se mărească capacitatea de, absorbţie. „Saltelele" în formă de plută sunt remorcate şi trase prin apă poluată cu ţiţeiură. El a cerut imediat ajutoare, apoi s-a reîntors la locul indicat unde a constatat că fisura s-a lărgit serios. Neavînd la îndemlnă nici o unealtă sau obiect cu care să astupe breşa, John Buehrle n-a stat la gînduri şi a acoperit cu trupul său gaura, oprind astfel revărsarea apelor, pină ce au sosit oamenii cu sacii de nisip, pentru a efectua reparaţia. \\\\\\\\\\\\\\m 0 Astăzi este Ziua naţională a Republicii Chile. Se împlinesc 159 de de ani de la proclamarea independentei. In fotografie , vedere din lj capitala țării, Santiago de Chile. 0 APROPIATE NEGOCIERI IN PROBLEMA REVIZUIRII CONCORDATULUI DINTRE ITALIA SI VATICAN ROMA 18 (Agerpres). — Se anunţă din Roma că problema revizuirii Concordatului*) dintre Italia şi Vatican va intra in curînd în faza negocierilor. Comisia de experţi, numită anul trecut de guvernul italian, şi-a prezentat concluziile. Potrivit procedurii prevăzute de Concordat, ar urma acum să fie desemnată, cu acordul Vaticanului, o comisie mixtă pentru a elabora un proiect de revizuire ce va fi supus aprobării celor două părţi. Se ştie că guvernul italian a acceptat ideea unei revizuiri a Concordatului pentru a elimina multe prevederi depăşite şi a reduce întrucîtva influenţa bisericii catolice asupra vieţii publice italiene. • Concordatul reprezintă un sistem de acorduri care reglementează relaţile dintre statul Italian şi Vatican, încheiat in 1923, el era menit să pună capăt îndelungatului conflict care a opus papalitatea statului Italian. MAJORAREA TAXEI DE SCONT IN BELGIA BRUXELLES 18 (Agerpres). — Taxa de scont a Băncii naţionale a Belgiei a fost majorată, asemenea celor ale multor altor bănci centrale ale ţărilor vest-europene, de la 7 La 7,50 la sută. Este a doua majorare a taxei de scont în Belgia în mai puţin de două luni. Măsura este justificată de experţi prin „înfierbîntarea“ conjuncturii economice şi prin dorinţa de a alinia condiţiile creditului din Belgia la cele existente în site ţări apusene. Prăbuşirea „marelui Rik“ (Urmare din pag. I) poliţia judiciară din Bruxelles a început să supravegheze miercurea trecută activităţile unui număr de indivizi dubioşi. Cadrul operaţiunii : mica localitate Rostieres-Saint-Andre, situată în Brabantul valon. Amplasată nu departe de lacul Geneval, la numai ciliva kilometri de Bruxelles, această localitate devenise, in ultimii ani, ţinta exodului de sfirşit de săptămină a numeroşi locuitori din capitala Belgiei şi un loc de întilnire al „înaltei societăţi“ bruxelleze. Joi seara poliţia a început filarea cîtorva vile. în cursul nopţii toate forţele au fost concentrate asupra uneia dintre ele, operaţia dovedindu-se extrem de rentabilă : cinci traficanţi de stupefiante, găsiţi in interiorul vilei, au fost arestaţi : Albert van Osselaer, ce se recomanda drept „mic industriaş“, Joseph Meesters, fost alergător ciclist, proprietar al unei cafenele, Marcel Goris, bucătar intr-un restaurant, Guy Ferber, paznic, An Oren, fără ocupaţie. Pentru poliţia belgiană, captura reprezenta deja o lovitură reuşită, dar s-a continuat păstrarea discreţiei. Intr-adevăr, era căutat un al şaselea om, a cărţii arestare promitea să fie „spectaculoasă”, cum menţiona un ziar belgian. Promisiunea avea să fie respectată: vineri după-amiază, la ora 15.15, în faţa Palatului de justiţie din, Nivelles cobora dintr-un taxi, încadrat de doi jandarmi,Rik Van Steenbergen, arestat după o urmărire de 15 ore. La ora 19.30 el părăsea, biroul,judecătorului Joris, acuzat de trafic de stupefiante şi plasat sub un mandat de arestare pentru ca autorităţile judiciare să poată verifica declaraţiile sale. „Marele Rik“ a recunoscut că a avut legături cu câţiva dintre cei arestaţi şi că avea în posesia sa o anumită cantitate de droguri. Decăderea unui idol Presa belgiană îşi pune întrebarea care a fost rolul exact jucat de „Marele Rik” în această afacere cu stupefiante ? Fostul campion mondial de ciclism nu este pentru prima oară un „client” al justiţiei, mai ales după ce a abandonat activitatea sportivă. In octombrie 1968 el a suferit o condamnare pentru că trişase la jocuri de noroc: împreună cu câţiva complici, Rik, „curăţa“ pe clienţii unui tripou din Lierre, in apropiere de Malines. In noiembrie, anul trecut, o nouă plîngere fusese înaintată împotriva lui de către un individ care fusese molestat pentru a recunoaşte „o datorie“. In virstă de 45 de ani, Rik van, Steenbergen a cunoscut, cu adevărat, grandoarea sportivă şi decadenţa morală. De mai multe ori milionarul şi-a pierdut cea mai mare parte a averii in casele de jocuri de noroc şi, după cum afirmă ziarul „La Derniere Heure”, a fost supus unei cure de dezintoxicare alcoolică în străinătate. In ce-i priveşte pe ceilalţi inculpaţi, ei declară că au intrat în bandă deoarece aveau „pentru moment” nevoie de bani în scopul „consolidării“ afacerilor lor. Ziarul citat consideră că este vorba de „debutanţi“ careau prins gustul pentru o „formă nouă de viaţă” — baruri, bani, femei - unii dintre ei abandonîndu-şi chiar şi familiile. Ancheta poliţiei belgiene continuă şi, după cîte se pare, se va extinde in numeroase provincii belgiene. Se afirmă posibilitatea ca cercetările să depăşească chiar frontierele ţării. Oricum, ziarele din Bruxelles, prevăd noi arestări în cursul acestei săptâmini. I. A. ÎNCHIDERA EDIŢIEI NEW YORK 18 (Agerpres). Reprezentantul Marii Britanii la O.N.U., lordulCaradon, a solicitat Biroului adunării generale sa respingă cererea Republicii Irlanda ca problema nord-irlandeză să fie înscrisă pe ordinea de zi a actualei sesiuni. După părerea sa, cererea prezentată de Republica Irlanda conţine revendicări teritoriale periculoase şi constituie un amestec flagrant in treburile interne ale unui stat. ■ NEW YORK. — Miniştrii afacerilor externe ai ţărilor neangajați 18 vor întîlni în cadrul unei reuniuni comune la 27 septembrie a.c., la New York, anunţă agenţia France Presse. ■ WASHINGTON. Casa Albă a confirmat în mod oficial că preşedintele Nixon va primi pe ministrul afacerilor externe al Franţei, Maurice Schumann, azi la ora 14 (ora locală), la sediul O.N.U. în aceeaşi zi, preşedintele Nixon va mai primi şi alţi miniştri de externe aflaţi în prezent la New York, printre care: Habib Bourguiba-junior, ministrul afacerilor externe al Tunisiei, Michael Stewart, ministrul afacerilor externe al Marii Britanii, Thanat Khoman, ministrul afacerilor externe al Tailandei, şi Abdel Moneim Ritai, ministrul afacerilor externe al Iordaniei. 3234 Redac|ia și Administrația, atr. Brezoianu nr 23—25. Centrala telefonicS t 31.21.11. Secția Scrisori și Birou* juridici 37117.13 Publicitatea. »ti 13 Decembrie 20, blocul 8, (elelue 11.15 16. Tiparul, Intr poligrafică „Informația*. *tr. Biezulanu 23—25 40164