Informatia Bucureştiului, octombrie 1969 (Anul 17, nr. 5013-5039)

1969-10-09 / nr. 5020

Fem TREI ZILE PINA LA MECIUL CU PORTUGALIA Astăzi va avea loc ultima partidă de verificare a lotului reprezentativ. Sincer vorbind, acest joc şcoala nu-şi poate pune amprenta (in sensul unor schimbări de ultimă oră) pe alcătuirea naţionalei. Dumitrache — singura prezenţă pusă sub semnul întrebării — va juca după-amiază şi speranţele medicului Dumitru Tomescu se apropie tot mai mult de certitudine : autorul celor două goluri de la Atena va conduce ostilităţile din careul portughez, duminică pe „23 August"... Dacă reuşitele sau deficienţele manifestate azi nu pot fi semnificative (ne gindim la valoarea inferioară a partenerilor cit și la curba scăzută a eforturilor depuse de tricolori), atunci care e rolul acestui meci? o confruntare cu un adversar de calitate modestă înaintea unui mare test este totuşi binevenită. Să ne aducem aminte că înaintea „meciului secolului“ în 1953, echipa Ungariei în „avanpremiera“ disputei cu Anglia a jucat la Paris cu formaţia unei fabrici pe care a ridiculizat-o cu 19—1... Sau să nu uităm că în duminica premergătoare miercurei de la Lausanne, naţionala noastră a făcut un 8—0 cu Progresul — tineret... Antrenorul Angelo Niculescu ne spunea deunăzi că la astfel de meciuri de verificare s-a putut controla dispoziţia jucătorilor. Lucru de loc de neglijat dpă părerea sa, pentru că „atunci scara pe „Republicii“ am căpătat certitudinea unei bune comportări în faţa Elveţiei“... Să sperăm că buna dispoziţie de joc va fi şi acum una dintre calităţile principale ale naţionalilor noştri. ICi Azi ~ ultima partidă de verificare ei reprezentativei lui Calmul — un atu de importanţa majoră lui Comentatorul meciului pe micul ecran , Cristian Popescu. O altă valenţă absolut necesară jucătorilor noştri este calmul. El trebuie să troneze încă de azi pentru că astfel şi numai astfel se pot înmagazina forţe, energii. Intr-o stare de tensiune, nu se poate face pregătirea unei partide de o asemenea importanţă. Nu este nici un motiv de panică, de tensiune. Am mai Învins la Bucureşti pe portughezi, am fost întrecuţi greu cu ani în urmă, la limită (dar la Lisabona) cu 1—2 şi apoi abia cu 0—1 realizat in primul minut de echipa care avea să cucerească opinia publică la Londra şi... locul III după numai citeva săptămîni... Singura infringere categorică (0—3) s-a datorat mai mult... fricii şi lipsei de calm! Să nu uităm că Eusebio în orice caz şi-a mai pierdut din forţa sa, că principalul coordonator de joc al portughezilor, Coluna, are cu mult peste 30 de ani şi deci nici n-a mai fost preferat de Antunes, că Torres — și peste el au trecut anii ! — nu mai poate fi la fel de mobil (și nici atunci n-a „strălucit" în acest capitol!) ca la anterioarele C.M... Dar acest calm va trebui sâ se manifeste pină In minutul 90, al partidei, asociat cu răbdarea așteptării golului (sau golurilor) necesar victoriei. Acest gol poate „cădea“ şi In minutul I, şi în minutul 39, dar şi In minutul 89... Bineînţeles că n-am vrea să apelăm chiar la ultima alternativă, dar dacă aşa va fi, valoarea practică a golului n-ar fi cu nimic diminuată... Şi jucătorii şi publicul trebuie să înţeleagă acest lucru ! Pornind de la această idee, ne place să credem că naţionala nu va acţiona pripit şi că — cu mult, cu foarte mult calm (trebuincios nu numai Irn atac,, ci şi In apărare!) — in mod organizat, va căuta căile deschiderii ariergarzii adverse, construindu-şi ofensiva, încă de la purtătorul tricoului cu numărul 1, cu luciditate. Atenţie deci la Răducanu, la degajările sale cu mina — declanşarea atacurilor — care în primele minute ale meciului cu Vitoria Şetubal au fost imprecise, toocmai pentru că purtau amprenta nervozității, a grabei... Deci, calm pină duminică, la ora 17,20 — ora prezumtivă a fluierului final al arbitrului (Ratko Canak — Iugoslavia, a.Istat la tuşe de compatrioții săi I. Strmecki și M. Calici)..., o ultimă veste : mtlnirea va fi transmisă In Întregime pe micul ecran cu începere de la ora 15.20 (meciul va începe la ora 15.30) și va fi comentat de crainicul televiziunii Cristian Topescu. Dan Patraşcu I La sftrşitul săptâmlnii 0 nouă etapă in „CUPA ROMÂNIEI" La sfirşitul acestei săptămlni se va disputa o nouă etapă din cadrul ,,Cupei României“ la fotbal. In această etapă, in întrecere vor intra şi divizionarele B. Divizia C va continua, amînate vor , numai jocurile în care echipele au de susţinut partide In cupă. In ceea ce priveşte echipele de divizia C din Capitală, ele vor evolua In campionat, intrucit toate nouă au fost eliminate In etapele anterioare. In schimb, continuă să joace T.A.R.O.M. care activează In campionatul categoriei „Promoţie“. Aviatorii vor întilni duminică, de la ora 10, pe terenul C.P.B., pe Dunărea Giurgiu, din campionării diviziei B. Cele trei divizionare B bucureştene vor evolua In prof. ice. In compania unor echipe din divizia C, astfel : Progresul la Medgidia, cu I.M.U., Metalul la Piteşti, cu Dacia şi Sportul studențesc la Videle, cu Petrolul. Sâmbătă, „amical“ pe Giuleşti Rapid - Dinamo Bacău Sîmbătă după-amiază, pe stadionul Giuleşti va avea loc un meci amical de fotball între echipele Rapid şi Dinamo Bacău. Ambele formaţii vor alinia garniturile obişnuite (bineînţeles in afara selecţionaţilor Raducanu, Ghiţă, Dan, Lupescu, Neagu, Dembrovschi). La Rapid îşi vor face reintrarea mijlocaşii Dinu şi Angelescu, care — restabiliţi — şi-au reluat antrenamentele. Meciul va începe la ora 16, avînd în deschidere partida dintre Rapid (tineret) şi formaţia F.C.M.E. (din categoria „Promoţie’). TOLERANȚĂ (Urmare din pag. I) drept mă controlezi pe mine? Sunt cel mai mare aici, eu hotărăsc totul !“ într-adevăr, cine să-l tragă la răspundere pe dumnealui, din moment ce și superiorii săi ii tolerează atitudinea ?... De aici pină la a confunda avutul obștesc cu proprietatea ta personală nu este decit un pas. Şi insul în cauză i-a făcut de mult ! Cunosc un alt individ care atunci cînd Legea-Lege nu ii convine, aplică „legi“ ale sale personale, cu oarecare „tradiţie“ în practica domniei sale. Dumnealui îşi obligă subalternii la anumite servicii personale. Şi-a clădit o casă , a făcut-o cu „munca voluntară“ a subalternilor. A avut nevoie de mobilă, a contractat-o pe numele subalternilor.. uitînd să le restituie ratele. Le dă prime după volumul... atenţiilor faţă de dînsul. Le măreşte salariile cu... cotă parte pentru sine... Care este legea domniei sale ? „Dacă vrei sâ primeşti leafă, primă, loc de muncă, dă şi tu !“ Fireşte, legea insului n-are aplicare generală. Ea îi vizează doar pe cei pe care domnia sa îi ţine pe răspunderea sa, ascunzîndu-le abil „bubele“... Pe cei care nu vor bate niciodată la altă uşă în afara uşii domniei sale... Este de la sine înţeles că exemplele de mai sus nu epuizează problema. Mai sunt şi alţi inşi (noroc că nu mulţi) care au sau descoperă metode noi de încălcare, de escamotare a legii. Şi ceea ce pe unii îi încurajează de cele mai multe ori, ceea ce pe alţii îi face să uite că legea este obligatorie pentru toţi fără nici o excepţie, este toleranţa noastră, blînda şi prea omeneasca noastră toleranţă. închidem ochii, întoarcem capul gîndind : „Treaba lui ! Tot o sâ i se înfunde o dată !“ Eu cred că această toleranţă — iertaţi-mă că o spun — este şi ea... o încălcare a legii. Campionatul categoriei I»Promoţie“ Campionatul categoriei „Promoţie» la fotbal a ajuns la jumătatea turului. In ultimele două etape (a 7-a şi a 8-a) nu au mai fost înregistrate diferenţe mari de scor. In schimb, s-au ivit o serie de surprize, unele de mari proporţii. In seria I, lidera primelor şase etape, Electromagnetica, a înregistrat două eşecuri în faţa unor echipe situate în partea periferică a plutonului, la Medicina cu 2—1 şi, respectiv, la Institutul pe construcţii cu 1—0. Conducerea a preluat-o Petrolul, realizind două victorii: 3—0 cu Luxor şi 2—1 cu Viforul. Remarcabile mai sunt evoluţiile echipelor I.A.R.A., I.C.A.R. şi I.C.R. (Abatorul) care se menţin în imediata apropiere a protagonistelor, ca urmare a unor frumoase rezultate. Vagonul şi A. S. Chitila confirmă aşteptările prin succesele pe care la dobîndesc şi prin poziţiile favorabile pe care sunt plasate. Mediocru se comportă Timpuri noi şi — îndeosebi — Luxor, una din marile favorite, ea retrogradind in sezonul precedent din categoria „Onoare“. Clasamentul se prezintă astfel : Petrolul 14 p ; I.A.R.A., Electromagnetica, I.C.A.R., Vagonul 11 p; I.C.R., A. S. Chitila 10 p; Timpuri pol 9 p; Luxor Sat Institutul de construcţii, Pasteur 7 p; Electroaparataj, Viforul 6 p; Medicina, Adesgo 5 p; Aeronautica, Luceafărul 3 p; I.R.V.A. In seria a I-a tabloul se menţine aproape acelaşi. In frunte continuă să se afle Confecţia, care lasă o excelentă impresie. Ce Jucători fără ve rii clasamente conduc Petrolul şi respectiv Confecţia leităţi, dar care acţionează intr-un ritm vioi pe tot parcursul meciului. Confecţia, dintr-o outsideră, a devenit una dintre marile candidate la promovare. Pe locul secund se află U.R.E.M.O.A.S., de asemenea o formaţie foarte bine pregătită şi care în ultimii ani a bătut puternic, dar fără succes, la poarta categoriei „Onoare“. In etapa a VII-a ele s-au Intîlnit In meci direct și aprigul lor duel s-a soldat nedecis : 1—1. In etapaurmătoare, Confecţia a dispus de Tinărul constructor cu 2—1, iar U.R.E.M.O.A.S., de F.R.B. cu 4—1. Plutonul fruntaş, il încheie Electra Şi Alimentara. In ultimele etape, Electra a învins pe I.R.A. Griviţa Roşie cu S—1 şi a făcut joc egal cu Electronul, 0—0, iar Alimentara a întrecut pe C.P.B. cu 3-1 şi a Împărţit punctele cu TAROM : 1—1 (pe terenul acesteia). De subliniat mai sunt Electronul şi Pielari. Slab concurează Arta grafică. Tinărul constructor şi, sub orice critică, Vulcan. Clasamentul s Confecţia 14 p; U.R.E.M.O.A.S. 13 p; Electra 12 p; Alimentara 11 p ; Auroral Electronul) TAROM. I.C.M.R.U.C. 1)1 Pieişti) F.C.M.E., I.R.A. erivtţa Roșie 8 p; Artă grafică, C.R.g.i F.R.U. 7 p; Tipăriri eonstnuctur I p; Săgeata 9 p; Vulcan, I.p.E.B. * ?• Insula Floreasca a început ieri un concurs de selecţie de tenis de masă la care participă cei mai buni 12 jucători ai ţării. Prima zi a întrecerilor (concursul de dispută sistem turneu) a prilejuit meciuri frumoase care s-au soldat cu succesele favoriţilor. Giurgiucă, reintrat în vederile selecţionerilor, a repar CONCURSUL FRUNTAŞILOR TENISULUI DE MASĂ tot două victorii, după care l-a intîlnit pe Poboşi. Acesta din urmă, acţionind cu multă Siguranţă a obţinut victoria cu 3-1. Cu acelaşi rezultat l-a învins şi Rethl pe Dumitriu. Alte rezultate: Giurgiucă- Stelian S—0 ; Macovei-Tendor 3—2 ; Dumitriu—Bodea 3-1 ; Covaci—IViacovei 3-0; Lucejan-Bodea 3-0 ; Bozga-M Macovei 3-1 ; Ghirgiucă-Bozga 3-0 Concursul continuă 17 la masa de joc, protagoniştii concursului că: Doboş! a triumfat Şerban Doboş! (dreapta) şi nn această partidă derbi. Dorin Giurgi.i. DOUĂ TITLURI LA BALCANIADA DE LA ATENA In cadrul întrecerilor balcanice de tenis de rissă de la Atena, sportivele noastre au cucerit două titluri. La simplu prin Carmen Crişan (în finală a dispus cu 3—-0 de Eleonora Mihalca) şi la dublu prin Carmen Crişan şi Eleonora Mihalca (în meciul decisiv au întrecut cu 3—1 perechea Resler, Srbeț din Iugoslavia). f I III I I I • Datorită neatenţiei şi nerespectarii regulilor de trecere a străzii, ieri după amiază s-a produs un accident tragic, soldat cu pierderea a două vieţi omeneşti. Trecînd bd. Bucureştii Noi, în dreptul stafiei I.T.B. „Bîrlogeni“ (prin loc nepermis), Ion End, în vîrstă de 65 ani (str. Ardealului nr. 11), Vasilica Vocea, în vîrstă de 25 ani (str. Pieței nr. 3), împreună cu copilul Doru Iordache, în vîrstă de 2 ani și 6 luni, au fost surprinși de o autobasculantă. Bătrînul și copilul au decedat în drum spre spital. Vasilica V. a fost rănită ușor. • Un început de incendiu, localizat de cecendiu, tăieni. S-a declarat ieri în zori pe str. Murgului nr. 51. Se presupune că focul a luat naştere de la un rest de ţigară. • A fost prins de cetăţeni şi predat organelor de miliţie, Nicolae Stanciu (str. Macaralei nr. 12) care, aflîndu-se pe str. Izvor şi profitînd de întuneric, a smuls geanta unei femei, încercînd să dispară. • Este cercetat în stare de arest, conform procedurii speciale, pentru infracţiunea de ultraj contra bunelor moravuri şi tulburarea liniştei publice, Ion Beniuc, în vîrstă de 33 ani, domiciliat in comuna Mogoşoaia, str. Viilor 25. El a proferat expresii triviale la adresa pasagerilor dintr-un autobuz de pe linia 74. • La un control efectuat marţi în trenurile Bucureşti — Titan — Ol- Aflăm de la I tenija, au fost găsite 58 persoane care călato- reau fraudulos, fiind sancţionate contravenţional. • Ieri a fost prins Teodor Ioachim Patraşcu, în vîrstă de 35 ani, cu domiciliul flotant în j| str. Hațegana nr. 15, au- J torul unor acte huliga- ■ nice săvîrșite în dupăamiaza zilei de 15 sep- n tembrie a.c. După comi- terea infracţiunii, el reu- fi sise să dispară. K enni Sportivi de la Progresul in întîlniri internaţionale După ce îşi vor încheia activitatea în campionatele naţionale, citeva echipe ale clubului bucureştean Progresul vor susţine o serie de întilnri internaţionale. Formaţia de rugbi va întreprinde un turneu în Bulgaria (29 noiembrie), formaţia feminină de handbal va întoarce vizita echipei Halloren Halle (R.D. Germană) cu care are relaţii de reciprocitate (10—19 noiembrie), iar formaţiile de lupte libere şi greco-rontane, după ce vor întilni, între 20 şi 25 noiembrie, la Bucureşti, selecţionatele voivodatului Reszow (Polonia), vor întoarce acestora vizita (28 noiembrie — 3 decembrie). Ultimele finale in probele individuale la popice Itreepind de vineri, arena Voinţa va găzdui ultimele finale ale campionatului naţional de popice. Este vorba de probele individuale ale senioarelor, juniorilor şi perechi senioare. Primele doua probe se vor disputa vineri şi simbată, de la ora 10 şi, respectiv, de la ora 16, iar cea de a treia, duminică, de la ora 1Amintim că in ediţia precedentă a naţionalelor, titlurile au fost cucerite de următorii sportivi : Elena Trandafir, Gh. Silvestru, Elena Trandafir plus Crista Szolcş. In cadrul pregătirilor pe care le face in vederea reluării sezonului oficial din toamnă, echipa masculină Constructorul va susţine două meciuri de verificare. Astăzi, de la ora 15, echipa pregătită de F. popescu va întilni pe campioana naţională, Petrolul Ploieşti, iar duminică, de la ora 8, pe Rafinăria Cimpina (locul II în campionat). Meciurile vor avea loc pe arena din șoseaua lancului, lărgită la patru piste. • La Milano, s-a disputat prima infenşă a „Cupei intercontinentale“ la fotbal intre A. C. Milan Si Estudientes La Plata. Europenii și-au adjudecat victoria cu 3—0 (2—0) prin golurile marcate de Sormani (2) şi Combin. • Ieri, pe stadionul Dinamo, intr-un meci amical de fotbal Dinamo Bucureşti (în care n-au evoluat selecţioitabrii) a terminat la egalitate, 1—1 (1—1), cu formaţia bulgară Umnav Ruse. • Cicliştii români au ocupat următoarele locuri la încheierea Turului Bulgarie) : Burlacu — 20; Nemţeanu — 42 ; A. Suciu — 44 şi F. Gera — 45. Formaţia Steaua a ocupat locul 1». La Individual, competiţia a fost cîştigatâ de rutierul italian poloni, iii pe echipe de R.D.G. Asta-seara, box Aistă-seară, de la ora 18, in grădina Gloria (str. Luca Etroici nr. 13) are loc prima reuniune din competiţia pugilistică dotată cu „Cupa Speranţelor". Gala cuprinde 16 întâlniri : 7 de juniori categoria a H-a, 6 de juniori categoria I şi 3 de seniori Din problemele handbalului nostru Sunt necesare înnoiri Sistemul competiţional constituie — pentru fiecare ramură de sport — osatura întregii activităţi. El stimulează munca tehnicienilor şi jucătorilor, trasează jaloanele de perspectivă, dar, mai ales, stabileşte ierarhia valorilor la diferite niveluri. In acelaşi timp, el oglindeşte dezvoltarea sportului respectiv. Aruncînd o privirei asupra calendarului şi sistemului competiţional din handbalul nostru, anializat independent sau comparativ cu alte jocuri sportive, constatăm că el nu corespunde integral acestor cerinţe. Există undeva un anumit imobilism, o teamă chiar, de a nu crea „probleme”. Să nu uităm că F.R.H. a fost ultima care a acceptat diviziile şcolare şi de Juniori, şi acestea „înjumătăţite”. Şi tot F.R.H. este printre puţinele care nu a iniţiat încă nici o competiţie centralizată pentru juniori II sau pentru copii, deşi handbalul este recunoscut ca unul dintre cele mai accesibile jocuri sportive. Am putea, fără sfială, să luăm exemplu de la baschet, care are un sistem competiţional bine clădit, oferind competiţii şi titluri de campioni la toate nivelurile de vîrstă şi tri plus, dispunind de un număr aproape dublu de echipe divizionare de juniori-Personal, apreciez că este imperios necesar şi urgent să se restudieze sistemul competiţional al handbalului nostru, mai ales pe treptele de jos. Se impune organizarea unui campionat naţional al copiilor (de la 11 la 14 ani) şi al juniorilor II (de la 14 la 16 ani). Şi mai rapid ar trebui rezolvată problema numărului de echipe şi de serii in campionatele de juniori şi şcolari, F.R.H. revenindu-i sarcina de a solicita — cu curaj — înfiinţarea a încă d°Uă serii (atit la băieţi, cit şi la fete) precum şi mărirea numărului de echipe in fiecare serie. Se ştie că din divizia B, echipele şcolare au " fost "retrase, dar şi aşa, aici — mai ales la feminin — s-ar putea oferi o reducere ,a numărului de echipe şi chiar a seriilor. în orice caz, regulamentul ar trebui să impună anumite limite de vîrstă pentru divizia B. dacă vrem ca aceasta să-şi indepio.ească SCOPUL acela de a Blbmoys in divizia A. pentru performanţe de vîrf. noi elemente (opinez să nu mai fie acceptaţi de cit trei-patru jucători sau jucătoare BSingură %vSa ’ A ni se pare judicios organizată, cuprinzînd un număr redus de echipe (18) și oferind un număr mere de jocuri (prin introducerea sistemului cu trfu tururi, pentru organizarea cărora am militat vreme îndelungată). Am spus tO de multe KW, dar Crai îngădui s-o mai fac o dată : oare de ce nu reluiăm handbalul in“ 11? N-ar fi cazul sâ studiem şi să discutăm posibilitatea găsirii unei soluţii pentru a pune pe picioare ,o eprapeţiţie de scurtă durată ca mijloc — dupăpărerea mea, minunat — de completare’ ,a pregătirii fizice ? Eu cred că da! Şi pentru că am insistat asupra revizuirii sistemului competiţional, îmi voi permite să fac următoarele sugestii. Iată cum văd eu câ ar trebui să se desfăşoară activitatea internă : „Cupa României“ (minihandbal); campionatul naţional al copiilor’ (cu eţipe de Calificare şi finală); campionatul naţional al juniorilor I (cu etape de calificare şi finală); diVizia naţionalii pentru juniori I şi şcolari ( serii a cite 8 echipe, atit la băieţi cit şi la fete); divizia B (cu limită de vîretâ: două serii a 8 echipe atit la masculin cit şi la feminin) ; divizia A (în forma actuală); „Cupa României“ la handbal nn 11 (cu etape de calificare ■ şi finală). Organizarea'ătîtor noi competiţii pupe, fără ’ Indoială, problemă deosebit de dificile. Acest lucru nu trebuie sa ducă, insâ, la sipinarea reorganizării sistemului handbalistic competiţional, şi consider că această organizare este posibilă — şi trebuie să fie făcută — din cel mult doi ani. Iar înainte de a încheia, încă un lucru: sunt sigur că organizarea unor campionate naţionale pentru copii şi juniori II va stimula considerabil pe antrenorii, profesorii și elevii respectivi, va atrage un număr mereu crescind de copii pe terenurile de handbal — asigurind acesteidiscipline o puternică bază de mase — și, in general, va reînvia acest sector de activitate. prof. Constantin Popescu antrenor emerit in sistemul competițional! Termoficarea Urmare din pag. li frigului, locatarii vor avea sau nu Căldură Ni s-a cerut sa mai aşteptăm citeva zile pentru câ tocmai se lucra la o situaţie in acest sens. Au trecut citeva zile, am revenit şi, din nou, directorul tehnic a ridicat evaziv din umeri ; da, s-a întocmit situaţia, dar nu mai dispune de nici un exemplar ( 7 !) şi, oricum, chiar dacă ar fi avut vreunul la îndemână, n-ar fi putut garanta veridicitatea cifrelor!? ! ?)• De necrezut. : DGGL aşteaptă venirea iernii - după cum se pare - nn necunoştinţa de cauză. Care este totuşi situaţia noilor blocuri ? Ne-am adresat constructorului ce execută instalaţiile - I I.M I. - acesta fiind obligat ca, pină la definitivarea instalaţiilor şi predarea lor către IDGR sâ asigure încălzirea apartamentelor. Şt. ii) sfîrrit, am aflat cât totuşi... Istoria se repetă. După cite ne-a spus ing. Cristiana Căpriţă, şefa serviciului producţiei din I.I.M.I., cel puţin două tone (Bercem 2-A şi Fantelimon „Cosmos"), cu blocuri recent date In folosinţă şi insumînd sute de apartamente, au ,,perspectiva" ca atunci cînd termometrul va coborî chiar la zero grade, sâ rămînâ cu caloriferele redi. De ce 1 Pentru câ D.G.C.M. se află abia în faza demersurilor pentru a obţine aparatajul aferent punctului termic din Berceni 2 A. Pe deasupra, I.C.H . încă lucrează la reţeaua de conducte In lipsa dotărilor cu utilajele strict necesare, se caută, acum, cu sprijinul Institutului „Proiect” — Bucureşti, o soluţie provizorie pentru Încălzirea blocurilor. Cînd va fi materializată ..soluţia» — iată o Intrebare la care le este greu să răspundă celor... răspunzători de existenţa acestor anomalii. In zona Pantelimon „Cosmos“, lipsa de suficienta tensiune electrică in reţeaua definitivă face imposibilă exploatarea la parametrii normali a staţiei termice, automatele de protecţie defectindu-se adesea din această cauză. Agregatele staţiei, hidroforul, au fost realizate pe baza unor soluţii provizorii. Aparatele de contracurent pe care ICMA trebuia să le livreze la 39 septembrie încă nu au sosit. Nici aici, după iuter nu s-a spus. ICHF nu va încheia lucrările la reţea înainte de sfîrşitul lunii, Ceea ce înseamnă ca — aşa cum remarca Ing. C. Căpriţă — un cel mai fericit caz, zona Pantelimon „Cesmos" va avea câldură abia pe 5 noiembrie... Este inutil să mai adăugăm și alte exemple, iată-ne iri situaţia de a constata că , și anul acesta - în sute de apartamente, la venirea frigului, calorifereleriscă să râmpa „ingheţate“. Pe bună dreptate, te poţi întreba : ce au făcut -» timp de luni de zile, cînd vremea a fost prielnică, cind lucrările se puteau executa eşalonat, printr-o corelare judicioasă a livrării materialelor, printr-o raţională folosire a forţei de muncă — zecile de funcţionari din birourile DGCM, ICHF, IMI ICMA, DGGL - «dica toţi cei răspunzători de actuala stare de lucruri ? In Încheiere, vrem să ne referim la încă un aspect. Au fost deja zile friguroase. Era vizibilnecesară încălzirea apartamentelor dar, la apelurile cetăţenilor, IDGR răspunde. Cu formula : „Trei zile consecutive de temperatură sub zece grade ; numai după aceea punem caloriferele in funcţiune“. Aşa or fi suntjjd reglementările însă ne întrebăm * ele nu sunt valabile pentru totl 7 Pentru că, Încă de acum 0 săptinîîns. 1* DGGL dudulau sobele, Iar ia IDGB nu puteai săte atingi de caloriferele fierbinţi... şi - precizăm - nui) locuiau acolo cetăţeni care se arătau dispuşi sa plătească pentru încălzirea Solicitată-.. . " . P.S. In ziarul de ieri, am publicat o ştire primită de la dispeceratul I.D.G.R. cu privire la punerea in funcţiune a Instalaţiilor de termoficare. Deoarece, aşa cum arătam la inceputul articolului, numeroşi cetăţeni ne-au se■iMt şt conţinut să a» •suoiu o* radiatoarele au rămas încă in multe corifere „îngheţate“, am cerut lămuriri. ing. ştefan Hădulescu, director al I.D.G.R.. Sîntem informaţi că abia ieri centralele termice independente au început sa fie puse in funcţiune, urmind ca acţiunea sa fie încheiată azi. In ceea ce priveşte blocurile racordate la sistemul de termoficare prin conducte alimentate de centralele Grozăveşti şi Sud, situaţia se prezintă astfel : cartierelor Griviţa, Drumul Taberei şi Militari li se asigură parţial căldura tot gbia din ziua de 8 octombrie. Pe masira ce se umplu instalaţiile şi creşte presiunea la apa caldă, Întreaga zonă deservită de această centrală va fi încălzită, operaţiunea incheindu-se vineri seara. Referitor la cartierele deservite de centrala Bud (Titan, Mihai Bravu etc.), acţiunea de umplere a instalaţiilor — implicit încălzirea blocurilor începută astăzi — se va termina simbătă seara. Menţionăm că pentru a se putea interveni operativ la eventualele defecţiuni (radiatoare care nu funcţionează, conducte şi elemenţi fisuraţi şi altele) cetăţenii se pot adresa birourilor de reclamaţii ale centralelor de termoficare, după cum urmează : Zona Griviţa — tel. 17.03.40 şi 18.04.63, zona Titan — tel. 21.32.83 şi zona Drumul Taberei — tel. 31.01.63, şi la dispeceratul central al Termoficării — te. 18.25.70. (pentru intregul oraș). Eficienţa investiţiei de inteligenţă formare din pag. li peraţiilor de confecţionare la cea de semiautomatizare. De altfel, flupii cum ne mărturisea directorul general al combinatului, *■ Steinbach, proiectele specialiştilor vizează mult mai departe, către automatizarea proceselor de producţie. în acest context, crearea unui serviciu de cercetare uzinală sublinia interlocutorul nostru, a avut ca scop realizarea unei suduri organice intre cercetarea fundamentală - ale cărei rezultate sunt asimilate prin intermediul documentării — şi cea aplicativă, pentru valorificarea industrială, cit mai eficientă, a noutăţilor tehnice şi tehnologice. Se poate afirma, cu deplin tarasî, câ la f.C.t.r. curba continuu ascendentă pe car» Se înscriu calitatea activităţii economice, concretizează efectul unei masive şi rodnice investiţii de idei, care polarizează contribuţia întregului colectiv. Punctul de plecare in acest circuit de creativitate pulsind dinamic în toate sectoarele de activitate o constituie tin laborios şi atent studiu documentar. In 1963 biblioteca tehnică a găzduit ptftg 8*00 d* Cititori. Oferind o lui viţioasă dbiecţie tematică, caietul de noutăţi tehnice editat şi difuzat bilunar, traducerile de studii, brevete şi prospect» asigură, la rândul lor, o temeinică innformare de specialitate. Popularizarea noutăţiior tehnice se face, de asemenea, prin conferinţe (130 in 1968, cu 28 000 de participanţi !), simpozioane, lectorate, consultări şi convorbiri, instructaje, tehnice şi economice. Pe acest fertil teren, invenţiile, inovaţiile şi raţionalizările anul trecut eficienţa economică a celor acceptate şi aplicate s-a cifrat la aproape 24 milioane lei — dau soluţii ce inaltă tehnicitate şi randament problemelor legate de perfecţionarea proceselor tehnologice. Evident, în orientarea şi potenţarea eforturilor, serviciilor de cercetare şi organizare ştiinţifică a producţiei Ie revine r’oluil “coordonator, ele acţionind ca nişte autentici „centri nervoşi“ ai circuitului ’ de idei novatoare. Rezultatele obţinute in chimizarea unor operaţii, perfecţionarea tehnologiilor de caşerare cu spume poliuretanice, a celor de albire şi vopsire a tricoturilor, şi, evident. In ceea ce priveşte autoutilarea, atestă cu elocvenţă că la F.I.T.B. „investiţia de inteligenţă" este fructificată în parametri superiori. 05. I BEEK mmI m mm ms eX b:;! GRUPUL ŞCOLAR ■ DE METROLOGIE din Bucureşti, şos. vitan Borzeşti nr. IX (autobuz 102), tel. 23.49.0!) angajează secretară dactilografă — temporar — şi paznic, încadraţi după noul sistem de salarizare. !!:!!B!!llli!!fl!!!!i!illll!!!B!l!!I UNIUNEA MEDICALĂ BALCANICĂ angajează prin CONCURS traducător de limba franceză cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu, cunoscînd bine dactilografia. Informaţii : str. Progresul 10, tel. 16.78.46. m 1 I INDUSTRIA morăritului şi panificaţiei „Spicul“ str. Orhideelor nr. 15, sectorul 7, angajează cocători brutari pîine neagră, din Bucureşti şi provincie, foarte urgent. Doritorii se vor adresa la serviciul personal şi învăţămînt, tel. 17.57.00. ÎNTREPRINDEREA de reparaţii şi gospodărie utilaje din Bucureşti, str. Acţiunii nr. 22, sectorul 5, angajează fochişti autorizaţi, zugrav. Informaţii la tel. 23.43.40. I.C.R. Pantelimon, str. Gh. Pop de Băseşti nr. 6, sectorul 3 (lîngă Foişorul de foc), tel. 35.06.11, angajează muncitori zidari, zugravi, tinichigii, izolatori termici, schelari, tîmplari necalificaţi, şoferi. COOPERATIVA „Constructorul“ cu sediul în București, str. Smirdan nr. 30, sectorul 4, angajează pentru atelierul de proiectare : tehnicieni calculatori devize şi Ingineri instalaţii. Tel. 13.47.11. INSTITUTUL agronomic „Nicolae Bălcescu”, angajează bucătăreasă pentru căminul de copii, temporar, cu îndeplinirea condiţiilor legale. Solicitanţii se vor adresa căminului de copii din bd. Mărăşti 59. SECŢIA de utilaje şi piese de schimb (fost fabrica de zahăr) cu sediul în Bucureşti, şos. Banatului nr. 2, Chitila, sectorul 8, angajează ingineri, proiectanţi, desenatori. A se adresa la telefon 17.03.90. VAetotesj- Ceaebovicu, SECTORUL proiectări Centrocoop, calea Floreasca nr. 117, tel. 33.75.92, angajează şef atelier instalaţii, arhitecţi şi proiectanţi arhitectură. ‘ ÎNTREPRINDEREA metalurgica „Ascensorul“, calea Rahovei nr. 54, angajează mecanic fochist, muncitori necalificaţi, strungari în fier, electricieni. Relaţii la bir. personal, tel. 41.15.81. GRUPUL şcolar special nr. 1, din str. Vatra Luminoasă 108, tel. 21.34.75, angajează bucătar şef, electrician, paznici. ÎNTREPRINDEREA A.M.C. Otopeni angajează matriţeri şi strungari. întreprinderea asigură transportul la şi de la fabrică cu maşini proprii. Informaţii la tel. 33.45.30. BAR *ATHENEE"BAR NOTAŢI ÎN AGENDA DV. IVS VINE 10 OCTOMBRIE ! „FARFURII ZBURĂTOARE LA... ATLANTIC BAR“ . „PARADA VEDETELOR LA ATLANTIC BAR“ NU UITAŢI LA ATLANTIC BAR ÎN STR. ACADEMIEI NR. 35-37 PREMIERA MÂINE 10 OCTOMBRIE REŢINEŢI MESE LA TELEFON 16. 28. 36. TEATRUL EVREIESC DE STAT str. Dr. luiu Barasch nr. 15 Tel. 21.36.71 prezintă Joi 9 octombrie 1969, orele 20 TRANSFUZIA comedie de Jak Konfino sîmbătă 11 octombrie 1969, orele 20 DIBUKAte S- Anski Conducerea muzicală : H. Schwartzman, artist emerit duminică 12 octombrie 1969, ora 11 UN ȘIRAG DE PERLE spectacol muzical de folclor de Israil Bercovici Conducerea muzicală s H. Schwartzman, artist emerit duminică 12 octombrie 1969, orele 20 CAMUFLAJ de Alexandru Mirodan Textul spectacolelor pc..te fi ascultat şi iţi limba română, la cască. TEATRUL TAffiHICA prezintă pentru copii, marile succese ELEFĂNŢELUL CURIOS CĂLUŢUL COCOŞAT * pentru adulţi 9%... SPECTACOL NOCTURN sîmbătă 11 octombrie ora 21.30 CABARETISSIMO spectacol de varietăţi duminică 12 octombrie, ora 19.30 Reţineri de bilete la casa teatrului telefon 15.23.77. SPITALUL Brincovenesc — bd. G. Coşbuc 14, sectorul 6, anga bează fochişti autorizaţi. A se adresa la tel. 18.40.60, Interior 18. S