Informatia Bucureştiului, martie 1985 (Anul 32, nr. 9758-9783)

1985-03-26 / nr. 9779

PROLETARI DIN TOATE TARILE, DINŢI-VA ! INFORMAŢIA ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI ANUL XXXII Nr. 9779 4 PAGINI - 50 BANI Marţi 26 martie 1985 În spiritul indicaţiilor tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU EXPORTUL-OBIECTIV PRIORITAR Măsuri energice pentru creşterea eficienţei şi competitivităţii produselor Întreprinderea „tri-CODAVA“ a cunoscut, an de an, o puternică afirmare pe piaţa externă, fapt deopotrivă relevat de creşterea volumului exportului — cu 35 la sută mai mare in prezent comparativ cu nivelul anului 1981 — şi de extinderea ariei lui geografice. La ora actuală întreprinderea întreţine relaţii comerciale cu 25 de firme din 14 ţări. Ce înseamnă, înacest context, luna martie ? O perioadă de intens efort, întrucît, aşa cum spune directorul unităţii, ing. Elena Tănăsescu, contractele prevăd numeroase livrări, intr-o structură sortimentală deosebit de diversă. Instruirea temeinică a echipelor anume specializate în producţia de export, asigurarea fluenţei în aprovizionare, precum şi întărirea disciplinei de fabricaţie sunt tot atâtea măsuri care garantează respectarea riguroasă a termenelor convenite, a parametrilor de calitate prevăzuţi. In secţia confecţii circulare, şeful de atelier Grigore Florian ne declară: „Avem de expediat în Olanda un nou lot şi produsele trebuie să iasă din mâinile noastre la nivelul mostrelor. Iată de ce am urmărit, în primul rind, o judicioasă programare a fabricaţiei pe maşini, angajînd în acest proces agregate de înaltă productivitate şi performanţă. De asemenea, comenzile au fost încredinţate celor mai îndemînatice muncitoare. Nu în ultimul rind ne-a preocupat respectarea ritmicităţii, drept care am alcătuit un program special de aprovizionare cu materii prime, materiale auxiliare şi accesorii şi am organizat grupe operative de intervenţie, in eventualitatea unor dereglări accidentale. Graficul „la zi“ confirmă încadrarea în prevederi şi suntem mîndri că prin activitatea noastră vom contribui, alături de celelalte secţii, la îndeplinirea exemplară a producţiei fizice planificate, cu prioritate a celei destinate exportului. De altfel, aceeaşi ordine şi disciplină, aceeaşi plenară angajare ne-au fost confirmate şi de acţiunile întreprinse în atelierele tricotaje, confecţii coton, în compartimentele de concepţie. Asemenea bunilor gospodari, oamenii muncii de la „Tricodava“ se îngrijesc, în egală măsură, şi de perspectivă, cu atît mai mult cu cît într-un domeniu atît de dinamic cum este cel al industriei confecţiilor pregătirea colecţiilor pentru sezonul următor are o importanţă deosebită. Creatorii Elena Mardare şi Aurora Ignat — doi dintre profesioniştii de elită de la „Tricodava“ — au deja, „în creion“, modelele toamnei, chiar pe ale primăverii ’86. Firesc, confecţiile vor urma, ca linie, tendinţele internaţionale, inclusiv în ceea ce priveşte cartela de culori. Com- Roxana COSTACHE (Continuare in pag. a II-a) Repere ale sistematizării in 1985 In ampla acţiune de sistematizare şi ridicare a gradului de urbanizare a Capitalei se înscriu si anul acesta cîteva cartiere noi, în care construcţia de locuinţe cunoaşte ritmuri înalte. Astfel, in Colentina- Fundeni vor fi predate beneficiarului 2000 apartamente, alte 2000 vor fi finalizate în Cheile Zărvoagei. In Rahova — Ferentari, constructorii vor preda 1500 apartamente, în Soldat Croitoru — 1700. In Mărgeanului — 1100, iar în Crîngaşi — 1900. Marele cartier Aviaţiei are înscrise în prevederi 2000 apartamente. Şi în zona noului centru politico-administrativ se vor finaliza circa 1400 apartamente. ancAeto nocistNa. Diversificarea articolelor de uz gospodăresc Este binecunoscut interesul pe care-l manifestă gospodinele faţă de măruntele obiecte de uz casnic şi gospodăresc, interes căruia i se răspunde, cum este şi firesc, din partea creatorilor şi producătorilor, cu realizări reuşite sub raport funcţional şi estetic. Preocupării constante de a diversifica gama sortimentală i se adaugă insă, uneori, şi anumite, să le numim, „sincope“ datorate atît producătorilor, cit şi comercianţilor. Asupra acestor carenţe, ce pot şi trebuie să fie înlăturate, vom insista în ancheta de față. Eugenia POPESCU (Continuare in pag a lit-a) In solariile CA.P.-urilor din Sectorul agricol Ilfov te plantează talata timpurie Foto : M. CIOC Campanie de primăvară - organizată in mod exemplar! Pe măsură ce înaintăm în primăvară volumul şi complexitatea acţiunilor din agricultură cresc de la o zi la alta şi în Sectorul agricol Ilfov. In fiecare fermă şi unitate agricolă se definitivează ultimele pregătiri — revizuirea utilajelor, asigurarea cu seminţe, îngrăşăminte, insectofungicide şi alte materiale — astfel ca, de îndată ce se va da semnalul, să se poată trece cu toate forţele la semănat. De mare actualitate sunt şi lucrările din legumicultura, printre care, la loc de frunte se situează asigurarea unor răsaduri viguroase, de cea mai bună calitate, la varză, tomate, vinete, ardei, conopidă, la toate culturile. Acţiunea se află în plină desfăşurare în sere-înmulţitor, răsadniţe cu combustibil biologic etc. acordîndu-se atenţie semănatului, repicatului şi întreţinerii culturilor. N. FLORIAN (Continuare in pag. a ll-a) Urgenţe : încheierea grabnica a acoperirii solariilor şi plantarea legumelor timpurii Imagine din Berceni, unul din cartierele bucureştene care a devenit un adevărat „oraş in oraş“ asigurind locuitorilor săi un iart grad de confort urban Modernizarea unor vechi localuri comerciale • Printre unităţile care işi vor schimba înfăţişarea se află cofetăria „Scala*, magazinele „Favorit* şi „Aurora*, laboratorul „Progresul", restaurantul „Carul cu Bere* • O cofetărie pentru copii şi tineret, amplasate la parterul noilor blocuri de locuinţe, cît şi în construcţii independente. Concomitent un număr de 70 spaţii comerciale existente, situate pe principalele artere sau in diverse cartiere, vor fi supuse unor ample lucrări de modernizare, avînd drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de funcţionare, încadrarea unităţilor respective intr-un mod cit mai armonios în actuala urbanistică a oraşului. Studiul, ce a fost întocmit în cadrul atelierului de proiectare al Direcţiei Generale Comerciale, cuprinde lucrările ce se vor efectua atît în 1985, ca şi in următorul cincinal. Dar pentru că ţara mai avea prilejul să vorbim de toate aceste „reîntineriri“, să ne oprim deocamdată la cîteva dintre obiectivele mai importante ale anului în curs. La cofetăria „Scala“ — una dintre unităţile reprezentative, cu o prestigioasă carte de vizită — s-au prevăzut lucrări de reamenajare a laboratorului, de dotare cu diverse utilaje. Sala de servire a cofetăriei va fi renovată, remobi- R. GROAPA (Continuare in pag. a II-a) In cursul acestui an, reţeaua comercială a oraşului se va extinde cu încă aproximativ 200 de diverse magazine. DRUM ASCENDENT Drumul ţării prin timp are sensul verticalităţii, aidoma Coloanei lui Brâncuşi. Un drum imens, neîntrerupt, trecind direct prin inima faptelor, de la orgolioasa şi viteaza Dacie de odinioară la Republica Socialistă România a zilelor noastre — liberă, independentă, suverană. La borna de azi a acestui drum de luptă, de voinţă şi bărbăţie, ne regăsim demni intr-o succesiune firească de generaţii, minări de înaintaşii noştri, de noi înşine, purtind ca pe un semn de nobleţe blazonul dirzeniei şi al tuturor biruinţelor noastre prin veacurile inviforate ale istoriei. Un drum în continuă ascendenţă. Căci o ardentă şi veşnică sete de înălţare ne polarizează, sub conducerea înţeleaptă a partidului, intr-un efort unanim de împlinire, de ridicare a ţării pe treptele nobilelor noastre aspiraţii, de progres şi civilizaţie. Străbatem azi in lung şi-n lat meleagurile patriei şi paşii ne scot in cale, intr-o armonioasă geografie de judeţe, oraşe şi sate, incîntătoarele mărturii ale hărniciei şi inteligenţei, ale prosperităţii, ale voinţei de mai bine. Trecem pe lingă sonde şi furnale, pe lingă întreprinderi şi complexe industriale, pe lingă baraje şi cîmpuri nesfîrşite, prevestitoare de rod — şi imaginile, adunate laolaltă, ca intr-un uriaş caleidoscop, ne readuc în minte, intr-o sinteză unică, impunătoarea „Coloană a infinitului“, ca o emblemă a avintului, a năzuinţei către tot mai sus şi mai sus. In preajma acestor realităţi, sufletul se încarcă de tulburătoare emoţie, de adevărul covirşitor al acestui timp trăit cu dăruirea muncii şi a cugetului, convingerea că ii aparţinem cu trup şi suflet, aşa cum el ne apar- fine in întregime, ca o zestre fără de preţ a propriei noastre existenţe. Este timpul ce poartă numele măreţ al ctitorului României moderne — timpul definit de noi drept „Epoca Ceauşescu“. ION SEGARCEANU