Iskolakultúra, 2008/1 (18. évfolyam, 1-6. szám)

2008 / 1-2. szám

tanulmány Sáska Géza A gyermektanulmányozás és az alkalmazott lélektan az 1945 utáni politikai fordulatokban 3 Vámos Ágnes A kezdő tanár mint hős, a mese és pedagógiai felhasználása 24 Ugrai János A gyakorlatias népoktatás jegyében 39 Kelemen Elemér A magyar nevelésügyi kongresszusok története 50 Hárs György Péter Pszichoanalízis és kultúra, avagy kultúra-e a pszichoanalízis? 58 Molnár Gyöngyvér A Rasch-modell kiterjesztése nem dichotóm adatok elemzésére: a rangskálás és a parciális kredit modell 66 szemle Ambrus Gabriella Hagyományos és problémaorientált feladatlapok az iskolai gyakorlatban 78 Perlusz Andrea - Balázs János Az empátia, tolerancia és segítőkészség vizsgálatára kidolgozott eljárás első alkalmazásának tapasztalatai 92 Tarbay Ede Balladák, térben és időben 99 Géczi János Ikonológia-ikonográfia mint a történeti pedagógia segédtudománya 108 Tarcsa Zoltán Gondolatok az általános művelődési központok jövőjéről 119 Julesz Máté Az egészséges környezethez való jog és a jövő nemzedékek védelme 122 Bankó Marietta A szakmai életút alakulásának vizsgálata - pályakövetés angoltanárként végzettek körében 129 kritika Markó Róbert Egy posztmodern kosz-eposz 141 Láng András Életreform és reformpedagógia 145 Skiera, E. - Németh A. - Mikonya Gy. (2006, szerk.): Reformpädagogik und Lebensreform in Mitteleuropa - Ursprünge, Ausprägung und Richtungen, länderspezifische Entwicklungstendenzen, Pataki Gyula Fiúkfalva alapítói 147 melléklet Repertórium 2007

Next