Jel-Kép, 1996 (2. szám)

Műszeres televíziós közönségmérés Magyarországon 1994 márciusától Magyarországon az AGB Hungary kiépítette a televíziós piaci verseny igényeihez alkalmazkodó műszeres közönség­mérést. 600 háztartásban bevezette a nézőmé­rő rendszert, mely a családoknál elhelyezett elektronikus adattároló egységekből minden éj­jel telefonvonalon lehívja a nézettségi adatokat. Ez a módszer teszi egyedül lehető­vé a másnapi adatszolgáltatást a televíziós adók és adások né­zettségéről. A reprezentatív mintavétellel kivá­lasztott 600 háztartást magában foglaló panel 1600, 4 éves és idősebb, televízióval rendel­kező háztartásban élő személy nézettségi adatainak feldolgozását teszi lehetővé. A médiatörvény az 1996. év eleji elfogadása után különösen fontossá vált a televíziós mű­sorszolgáltatók, a műsorkészítők és hirdetők, valamint a jövendő kereskedelmi televíziók számára, hogy pontos képet kapjanak a közön­ség televíziós szokásairól. A piaci verseny ki­alakulásával egyre fontosabbá válik, hogy megfelelő visszajelzést kapjanak az egyes csa­tornák műszerszerkezeti profiljáról és célkö­zönségéről. Ez kihívást jelent a reklámozók és reklámügy­nökségek számára is, mert a kampánytervezés és a tervek hatékonyságának utólagos elemzése nagyobb jelentőséget nyert. Ezen tervek elkészí­téséhez és elemzéséhez ad nézettségi adatokat és ezek feldolgozásához szükséges elemzői és tervezői szoftvereket az AGB Hungary. Hungary Jelentések, szolgáltatások A nézettségi adatok az igényeknek megfelelő csoportosításban (csatorna, műsor, idősáv, cél­csoport), képernyő­n, adatfile-ban vagy nyom­tatón jeleníthetők meg. A feldolgozó szoftver alkalmas arra, hogy a tévénézési adatokról a felhasználók számára legalkalmasabb formá­ban állítson elő nézettségi mutatókat. A rend­szer felkészült a különféle megrendelői igé­nyek kielégítésére: az adatokból képezhető statisztikailag lehetséges és a médiaelemzés­hez, médiatervezéshez használt mutatók (Reach, Rating, Share, Affinity, GRP, OTS, Cove­rage...) képzésétől kezdve az adatok grafikus megjelenítéséig. Kívánságra már másnap reggel adatot tu­dunk szolgáltatni bármely csatorna tetszőle­ges időszakának nézettségéről (a nézőknek az adott csatornán az adott idősávban az egész népességre vetített abszolút számát, a százalé­kos arányát, az elért közönség nagyságát, az átlagosan nézett időtartamot, a vizsgált csator­nák százalékos részesedését az adott időszak­ban, illetve az egész nap folyamán). Vállaljuk televíziós reklámkampányok haté­konyságának utólagos elemzését, megadott csatorna pozíciójának kiértékelését más csa­tornákhoz viszonyítva, egy megadott program konkurens műsorokhoz viszonyított helyzeté­nek értékelését meghatározott időszakra, cél­csoportra, programra és csatornára, illetve ezek tetszőleges kombinációjára.

Next