Jurnalul Sălajului, septembrie 2003 (Anul 1, nr. 137-158)

2003-09-01 / nr. 137

Dr. Pușcaș, astăzi în război cu ungurii pagina 3 Obsedația sexual terorizează Serviciul de Ambulanță * pagina 8 Sport, de la noi și din lume Pagina 6 Mereu la dispoziția ta! S.C. COMFRIG S.R.L. Zalău Str. B.P. Hașdeu Nr. 19/4 Tel.: 0260-661925 Fax: 0260-661790 Servicii prompte și de calitate! Nereguli în Sănătatea din Sălaj In Raportul privind verificarea efectuată la spitale in vederea stabilirii arieratelor ce pot fi decontate pentru anul 2002, verificare realizată recent de Autoritatea Națională de Control, Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate, referitor la modul de respectare a prevederilor legale privind alegerea procedurii de achiziții, stabilirea autorității contractante, încheierii și derulării contractelor de achiziție publice, se arată că „Centrele de Sănătate Crasna și Ileanda și Centrul de Cercetare și Asistență Medicală Șimleu Silvaniei, județul Sălaj, s-au aprovizionat cu medicamente și materiale sanitare de la unitățile farmaceutice la prețul cu amănuntul” și că „ Spitalul județean Sălaj a încheiat contracte pentru același medicament cu mai mulți furnizori”. Conform aceluiași raport, situația obligațiilor de plată la medicamente, materiale sanitare și reactivi înregistrate la 31.12.2002 la unitățile spitalicești se prezintă în cazul județului Sălaj, astfel: total: 57,9 miliarde de lei, medicamente 52,2 miliarde de lei, materiale sanitare 5,3 miliarde, reactivi 344 milioane lei. (J.S.) STAREA VREMII USD EURO gr. aur CURS VALUTAR 34.140 37.240 406.884 SUCURSALA JUDEȚEANĂ SĂLAJ . • Reprezentare în județ: 7 unități operative (Zalău, Jibou Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei, Sărmășag, Hida și Crasna). • Peste 12.000 de carduri și 12 ATM-uri NON STOP la dispoziția clienților: 7 ATM-uri în Zalău, 2 ATM-uri în Jibou, 1 ATM în Cehu Silvaniei, 1 ATM în Șimleu Silvaniei și 1 ATM în Sărmășag. • Cel mai mare număr de clienți și conturi. Peste 30.000 clienți și peste 65.000 conturi în lei și valută. • Cota de piață la nivelul județului este de cca. 59%. Deci lider de necontestat pe piața bancară Banca Comercială Română „BANCA DE CARE AVEȚI NEVOIE!” Silcotub vrea să cumpere Tubinox București Vijelie și frig? Pagina 2 Surse din cadrul SGA Sălaj ne-au informat că pe parcursul zilei de astăzi și probabil mâine ar urma vijelii și precipitații pe arii extinse însoțite de descărcări electrice. Tot în acest interval, potrivit prognozei meteo, temperaturile ar urma să scadă semnificativ, cele minime ajungând până la 12 -13 grade C, iar cele maxime până la 25 de grade C. Potrivit specialiștilor SGA, aceste fenomene vor putea fi întâlnite doar astăzi și mâine, pentru că din data de 3 septembrie situația va reveni la „normal”. (A.S) „Ne-am bătut singuri” la Reșița Antrenorul principal al FC Armătura Zalău, Leo Grozavu, a declarat că înfrângerea suferită de echipă în etapa a II-a, la Reșița, cu 4-2, putea fi evitată, pentru că „CSM Reșița nu a fost un adversar de care nu se putea trece”. „Ne-am bătut singuri”, a spus Grozavu. Golurile echipei noastre au fost marcate de Florin Mureșan și Alexandru Pop. Sâmbătă, 6 septembrie, FC Armătura va juca acasă cu „U” Cluj. Spumante Silvania, din nou la privatizare A fost dată publicității lista care cuprinde opt societăți comerciale ce vor fi oferite la privatizare de APAPS în perioada următoare. Toate societățile comerciale incluse în această listă se află în programul de privatizare prin forțe proprii al Autorității. Pe listă se află și Spumante Silvania Șimleu Silvaniei, care are ca obiect activitate fabricarea vinului din struguri, știrtul deținând 63,5% din acțiuni, nedumerirea zilei Știm, e bai cu apa, cu seceta. Dar nu înțelegem de ce nu se anunță poporul când sunt „restricții” în aprovizionarea cu apă. editorial Omul sau opera? (1) Săptămâna trecută, lista FreeEx (un forum de dezbatere pentru jurnaliști, pe Internet) a luat foc. Mai ales pe tema antisemitismului descoperitorului insulinei, Nicolae Paulescu, un subiect care a ținut, de altfel, capul de afiș în mai toată media. Redau câteva fragmente din mesajele de pe FreeEx, fără ai menționa pe autorii acestora, pentru că nu se cade. Important ar fi ca și dvs. să vă spuneți, pro sau contra, părerea. „Academicianul Nicolae Cajal, președintele Comunității Evreiești din România, despre cazul Paulescu Radio România Actualități (27 august, ora 22:45). Emisiunea „24 de ore“ Realizator: Peter Wagner Reporter Carmen Șeuleanu. Reporter Și acum, de profesor, ajutație să ieșim din dilema care sa născut în mod artificial, din punctul de vedere al unora, și, în mod firesc, din punctul de vedere al altora. Cazul Paulescu și care pare să fie o nouă acuză adusă României, aș zice: Nicolae Cajal: După părerea mea, să mă iertați, este o copilărie această acuză, pentru că, în primul rând, Paulescu a fost realmente un mare om de știință, un om care a contribuit enorm la descoperirea insulinei și este o personalitate cu care noi toți trebuie să ne mândrim. Indiferent de părerile pe care le are un om la un moment dat în viața lui, eu consider că trebuie făcută o diferență mare, o desfacere între contribuția la știință și problemele în care un om are o serie de opinii, la care eu, mă iertați, chiar dacă pare ridicol ce spun, are drept să aibă orice opinie fiecare. Reporter Credeți că ar trebui să disociem cele două identități: Paulescu-savantul și Paulescucetățeanul? Nicolae Cajal: Da, bineînțeles, bineînțeles. Savantul Paulescu este un savant cu care trebuie să ne mândrim toți și indiferent de părerile lui politice la un moment dat, el avea tot dreptul, să și aibă fiecare, cum consider eu, că fiecare are dreptul săși aibă opiniile lui. Paulescu nu a diminuat cu nimic valoarea descoperirii lui, mă refer la insulină, bineînțeles, și la alte lucruri ale lui. Dar mă refer la faptul că nu mă interesează că un om la un moment dat, pe lângă activitatea lui științifică, are o serie de opinii. Că întâmplător eu nu sunt de acord cu ele, asta este altceva, dar nu asta contează. Dar nu acest lucru a adus un lucru care săi caracterieze pe Paulescu sau săi diminueze valoarea lui cu totul deosebită. Paulescu este un om cu care România și știința internațională trebuie să se mândrească. Cei care cunosc descoperirea lui sau rolul lui in descoperirea insulinei nu pot decât să fie mândri că sunt adepți ai acestei opinii și eu consider că Paulescu, indiferent, eu pot să fiu astăzi un om care să iubesc sau să nu iubesc o țară oarecare, asta nu înseamnă că în momentul acela eu mi-am stricat opiniile mele științifice, sau mi se strică presa mea științifică. Presa mea științifică, opiniile mele, contribuțiile mele trebuiesc respectate, trebuiesc chiar dezvoltate în cunoștințele tuturor”(...). Daniel SĂUCA continuare în pagina 5